O// Love and war are two different things

Avox
O// Love and war are two different things

Bericht door Avox » 01 mar 2020, 19:36

Amanda Catalana Baader
Bijlagen
5BF32952-3B42-4B7C-AF6B-9BB8A4122039.jpeg
Amanda
5BF32952-3B42-4B7C-AF6B-9BB8A4122039.jpeg (383.9 KiB) 200 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Avox op 01 mar 2020, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
“To the world you may be one person, but to one person you are the world.”

qwerty22033
Re: O// Love and war are two different things

Bericht door qwerty22033 » 01 mar 2020, 19:56

Felix Alexander Wolff (Schuilnaam: Alexander Bendzko)

Daar stond hij dan, ergens aan de rand van de grote feestzaal. Het is gek hoe dingen soms kunnen lopen. Eerst vlucht je je eigen land uit, dan besluit je in het verzet te gaan, word je met een missie weer terug gestuurd naar het land waar je uit weg gevlucht bent. Het was ook gek dat hij zich ditmaal veiliger voelde dan voor hij weg gevlucht was, terwijl hij evenveel gevaar liep, misschien nog wel meer.
Toen de oorlog begon, wist zijn vader al hoe laat het was. Hij wilde met heel de familie per direct het land uit, anders zou iedereen opgepakt worden. Samen met zijn vader, moeder, zusje, opa en oma was hij naar Engeland gevlucht. Politieke vluchtelingen waren ze. Door zijn vader kwam hij bij het verzet. Het was niet dat zijn vader zijn leven bepaalde, nee... Het was meer dat in het verzet komen makkelijker was door zijn vader. Zijn vader had voor de oorlog al wat contacten gehad met mensen in Engeland. Het was als Duitser lastig om in het Engelse verzet te komen. Eigenlijk was het geen verzet, meer een geheime dienst, maar voor hem voelde het als verzet, en het voelde goed. Doordat zijn vader contacten had, vertrouwden de mensen van de geheime dienst Felix ook. Zo vader, zo zoon, dat was wat ze dachten. Gelijk hadden ze, Felix was het met zijn vader eens. Die Hitler die spoorde niet.
Nu was het dus zo ver, na maandenlang trainen en informatie opzoeken stond hij hier, ergens aan de rand van de grote feestzaal. Hij was nu niet meer Felix Alexander Wolff, maar Alexander Bendzko. Hij was niet meer de zoon van een redelijk bekende en gezochte politieke tegenstander, maar de zoon van een belangrijke generaal die is gestorven in een aanval tegen de Engelsen. Als hij zich hier één keer verkeerd zou voorstellen, dan schoten ze hem ter plekke dood.
Waar was ze? Felix keek aandachtig om zich heen. Hij moest haar vinden, ze zou hier moeten zijn. Amanda Catalana Baader, lange bruine lokken, lichte ogen, volgens zeggen mooie volle lippen. Hopelijk zou ze vallen voor zijn blauwgroene ogen. Hopelijk kreeg ze het warm van zijn warme stem, die behoorlijk zwoel kon klinken als hij dat wilde. Hopelijk was ze er en hopelijk had hij goed genoeg geoefend. Als deze missie zou lukken, dan was hij echt de held van de geheime dienst. Niemand durfde deze missie op zich te nemen. Het was ook een zeer gevaarlijke missie. Zeker als Engelsman. Dan had je een accent, je straalde toch wat 'Engelsheid' uit en je miste dan gewoon kennis, aangeboren kennis die niet aan te leren valt. En ja... Hij was de enige Duitser in de groep. Ja, en zijn vader dan, maar die was natuurlijk te oud voor deze missie. Felix had precies de juiste leeftijd. Nu maar hopen dat ze voor hem viel.

Afbeelding
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

Avox

Bericht door Avox » 01 mar 2020, 23:00

Amanda haar ogen glijden door het kantoor waar ze zich nu bevond. Haar vader wou “fashionable” laat zijn waardoor alle aandacht naar hem en Amanda zou gaan. Haar vader, de belangrijkste politicus van Duitsland en een nazi-diplomaat. Iets waar haar vader erg trots op is, maar Amanda wat minder. In tegendeel zelfs, ze haatte het. Ze haatte het dat haar vader op keek hoe Hitler te werk ging, ze haatte het dat haar vader hem hielp. Ze verafschuwd deze oorlog en ze verafschuwd haar eigen volk op het moment. Ze kan het niet bevatten hoe de Duitsers met anderen om gingen. Ze vond het verschrikkelijk.. Dat is daarom ook de reden dat ze stiekem bij het verzet zit. In het begin vertrouwde de mensen van het verzet haar niet, ze dachten dat Amanda hen ging snitchen. Uiteindelijk, kon Amanda ze toch overtuigen waardoor ze haar toch wel waardevoller begonnen te vinden. Ze is tenslotte de dochter van een zeer belangrijke persoon in de Nazi. “Kijk even als of je plezier gaat hebben Amanda” hoort ze haar vader ineens streng zeggen, waardoor ze wakker schrikt uit haar gedachten. Ze snapt niet waarom deze feest word gegeven, ja ze kreeg iets mee dat ze door een bepaalde gebied zijn gekomen maar waarom vieren ze dat hier? Terwijl er anderen zijn die hun vuile werk op knappen. Een geërgerde zucht verlaat haar lippen als haar vader aan geeft dat ze naar de feestzaal gaan. Haar vader doet de deur voor haar open zodat ze eerst kon gaan. Ze legt haar hand op de trapleuning en kijkt snel een beetje om haar heen wie er ongeveer zijn. “Sir Baader, wat fijn dat u er bent” hoort Amanda iemand zeggen, maar ze geeft er niet echt aandacht aan. Rustig loopt Amanda naar beneden en kijkt weer een beetje om haar heen in de hoop dat ze bekende ziet, waar ze een babbeltje mee kan maken. Anders gaat dit een lange avond voor haar worden.
Bijlagen
A29441F7-FC3F-4A91-9491-E88E73AAB9EC.jpeg
Amanda
A29441F7-FC3F-4A91-9491-E88E73AAB9EC.jpeg (739.78 KiB) 199 keer bekeken
E20D090A-E7C5-4630-942E-29EF8E326C97.jpeg
Kleding
E20D090A-E7C5-4630-942E-29EF8E326C97.jpeg (42.68 KiB) 212 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Avox op 01 mar 2020, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 01 mar 2020, 23:15

Felix bewoog zich zigzaggend door de zaal, langs verschillende tafels om stiekem een hapje mee te pikken terwijl hij op zoek was naar Amanda. Hij wist hoe ze eruit zag, hij wist wie haar vader was. Theoretisch gezien zou het niet moeilijk moeten zijn om haar te vinden maar in praktijk bleek dat anders uit te pakken. Waar was ze toch? Als hij haar hier niet zou treffen, zou zijn missie onbegonnen zaak zijn. Amanda's vader was er ook niet. Apart... Waarom was zo'n belangrijke man niet gewoon op tijd, stereotypes eer aan doen zegmaar. Felix had in Engeland geleerd welke stereotypen er zoal heersten over de Duitsers en die beruchte 'Pünktlichkeit' had hij nu graag even gezien, maar helaas.
Net toen Felix een hele ronde door de zaal gemaakt had en naar de hal liep om te kijken of Amanda daar ergens was met haar vader, zag hij het duo de zaal binnenlopen. Ah, fijn! Felix moest toegeven dat ze niet hadden gelogen, Amanda was zeker knap. Nu maar hopen dat zij hem ook wel zag zitten. Hoe ging hij haar benaderen eigenlijk? Wat zou ze waarderen? Het mooiste zou een zogenaamd toevallige ontmoeting zijn. Konden ze niet toevallig tegen elkaar opbotsen of zo. Hield Amanda van dansen? Misschien kon hij haar dan ten dans vragen en uit de handen van een veel te hebberige generaal redden of zo, iets in die strekking. Felix keek op toen er iemand langs kwam met een dienblad vol drankjes. Oeh, een drankje was niet verkeerd. Hij pakte een chique glas van het dienblad af, glimlachte charmant en liet zijn blik weer naar Amanda glijden. Hij moest wel uitkijken voor haar vader. Ideaal zou zijn als hij eerst wat dichter naar Amanda toe zou kunnen komen voordat haar vader hem zou zien.

Afbeelding
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

Avox

Bericht door Avox » 01 mar 2020, 23:35

Hm, helaas ziet ze zo geen bekende.. Betekend dit dat ze de hele tijd moet praten met al die generaals die denken dat ze heel wat zijn? Amanda trekt een beetje een moeilijk gezicht, maar daar heeft ze geen zin in. Er zijn hier ook maar weinig vrouwen. Er zijn een paar vrouwen voor de bediening en een paar vrouwen die mee zijn met iemand, maar verder ook niet echt. Er kwam een dame aangelopen met een dienblad vol verschillende drankjes, Amanda pakt maar een champagneglas en glimlacht dankbaar naar de bediende, die haar ook een kleine glimlach gunt maar snel weer door loopt. Als ik het goed had begrepen, is zij een Jood die werkt in plaats van naar de gevangenis gaat. Dat is ook de reden waarom ze zo snel weg liep van Amanda. “Amanda” hoort ze opeens haar vader zeggen waardoor ze op kijkt en naar haar vader loopt, “dit is officier Friedrich Engel, officieer dit is mijn dochter Amanda Catalana Baader” stelt haar vader haar aan de man voor die nu voor haar staat. “Goedenavond jongvrouw” hoort ze Friedrich zeggen, hij pakte haar hand en gaf daar een kus op. Meteen voelt Amanda zich ongemakkelijk. Deze heer Engel is 9 jaar ouder dan haar, maar doet zich voor als of hij haar kan krijgen in een vlag wimpel. “Ik laat jullie twee wel even alleen” hoort Amanda haar vader ineens zeggen waardoor ze hem meteen aan kijkt, alleen haar vader was al weggelopen. De officier begon direct met haar te praten, maar echt luisteren deed Amanda niet. Deze heer Engel was erg lof over zich zelf, daar had Amanda sowieso al een hekel aan. Terwijl Friedrich rustig bleef door praten, kijkt Amanda om haar heen of ze iemand anders vind waar ze een gesprek mee kan houden.
Bijlagen
286BA278-E73F-43EE-B63F-87486D738B59.jpeg
Amanda
286BA278-E73F-43EE-B63F-87486D738B59.jpeg (395.67 KiB) 198 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Avox op 01 mar 2020, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 01 mar 2020, 23:48

Met wat nader observeren zag Felix dat Amanda hier geen zin in leek te hebben, dit hele feest. Hmm, apart.. was ze dan niet op zoek naar leuke jongens voor een avondje of misschien een langer termijn? Ach, wat was hij ook weer aan het stereotyperen, hij zou zelf ook niet zo zijn als hij geen missie zou hebben. Hij leunde nonchalant tegen een muur aan en zag hoe zijn wens voor zijn ogen in vervulling leek te gaan. Amanda werd voorgesteld aan een officier en leek daar geen zin in te hebben. Ha! En de officier bleek ook nog eens een enorme narcist te zijn, aan zijn mimiek en gebaren te zien. Hij praatte vast alleen over zichzelf en over hoe goed Amanda's vader was. Felix zag Amanda zoeken naar iets om het gesprek te ontlopen. Hij zou niet zo in kunnen breken, dan kreeg hij problemen en daarnaast was het ook onbeleefd om dat te doen. Hij gooide zijn drankje achterover en kwam in beweging zodat hij meer in haar blikveld aanwezig zou zijn. Hij zette soepeltjes zijn lege glas op een van de dienbladen van de bediendes en pikte van een ander dienblad een hapje mee. Het ging allemaal heel soepel en elegant eigenlijk. Er zat iets goedgehumeurds in zijn handelingen. Daarmee was zijn houding ook opener en dat nodigde meer uit om hem bijvoorbeeld aan te spreken. Schonk de mensen met wie hij toevallig oogcontact had een vriendelijke en beleefde glimlach en keek even om zich heen alsof hij iemand zocht. Ondertussen was hij nog aan het bedenken hoe hij Amanda's aandacht exact zou gaa trekken, als hij die aandacht nu nog niet had.

Afbeelding

Avox

Bericht door Avox » 02 mar 2020, 00:14

Amanda rolde lichtjes met haar ogen als ze hoort hoe geweldig heer Engel haar vader wel niet vind. Haar blik gaat van heer Engel af en ze zoekt weer de zaal door of ze iets of iemand vind die haar wat meer kan boeien dan deze vent die voor haar staat. Dan valt haar blik op een jonge man die ze nog niet eerder heeft gezien. Een goed geklede jonge man, donkerblonde haren en een kleine baardje wat hem erg mannelijk maakt. Hoe ze hem nu zo kan zien, ziet hij er erg knap uit en interessant om mee te praten. Interessanter dan deze praatjesmaker voor haar. Ze was wel benieuwd wie deze jongeman was en waarom hij hier was, aangezien ze hem dus nog nooit eerder gezien heeft. Snel drinkt Amanda haar champagne glas leeg waarna ze heer Engel weer aan kijkt, die niet eens in de gaten had dat zij hem geen aandacht schonk. “Excuseert u mij heer Engel, ik ga even een nieuwe glas halen” zegt Amanda snel als smoes en voor heer Engel verder kon praten, liep Amanda al weg. Ze zet haar glas op het dienblad van de bediende die alle lege glazen op haalt en haalt van de andere bediende weer een glas champagne af, ondertussen bleef ze rustig lopen richting de man die haar interesses heeft gewekt. Net voor ze bij hem kon komen, werd er een hand op haar arm gelegd waardoor ze genoodzaakt was om te stoppen met lopen. Haar blik gaat naast haar en ze ziet die heer Engel weer, die haar blijkbaar gevolgd was. “Was ik niet interessant genoeg voor u?” hoort ze Friedrich beledigd vragen waardoor Amanda moet zuchten. “Ik moet met meer mensen spreken meneer Engel. Mijn vader verlangt dat van mij. Ik heb geen tijd voor lange gesprekken over uzelf” zegt Amanda kalm, beleefd maar wel scherp tegen heer Engel. De man kijkt haar geërgerd aan en vertikt het ook haar arm los te laten, “ik had uw vader beloofd dat u een fijne avond gaat hebben” zegt heer Engel dan tegen haar waardoor ze weer met haar ogen rolt, natuurlijk regelt haar vader dat voor haar, want ze is niet volwassen genoeg om dat zelf te doen ofzo. “Dat is niet nodig heer Engel, ik zal me prima vermaken en gedragen vanavond” zegt Amanda dan waarna ze zijn hand van haar arm weg haalt.
Bijlagen
841826A1-ED19-42F8-8B58-39476A112EE5.png
Amanda
841826A1-ED19-42F8-8B58-39476A112EE5.png (355.98 KiB) 194 keer bekeken

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 02 mar 2020, 08:22

Felix hield Amanda in de gaten en zag dat ze hem ook gezien had. Aha.. hij kwam dichter naar het duo toe om te horen hoe Amanda zich weg zou praten van de officier. Zoals verwacht was de officier het daar niet mee eens en liet hij dat ook blijken. Dit was het moment dat Felix in zou kunnen stappen. "Pardon, excuseert u mij.. Het lijkt me niet gepast om een vrouw te claimen die niet de uwe is. Als de dame een andere gesprekspartner wenst te hebben, moet u uw verlies maar accepteren. Vrouwen zijn geen eigendommen. De Führer zegt immers ook dat we de onze vrouwen met respect moeten behandelen," zei hij beleefd terwijl hij zelfverzekerd maar toch ook bescheiden naast Amanda kwam staan. Als hij de officier maar herinnerde aan de idealen van de Führer, dan kon de man er niets tegenin brengen. Deed de man dat wel, eventueel fysiek, dan had Felix hem ook snel afgehandeld. Hij was namelijk behoorlijk behendig en hij oefende het vechten dagelijks. "Bovendien kan de dame met meerdere mensen een fijne plezierige avond beleven. Ik kan de taak ook eervol van u overnemen, officier, als de dame daarmee content is."

Afbeelding

Avox

Bericht door Avox » 02 mar 2020, 12:56

Amanda haar ogen glijden van de officier naar een jongeman die ineens hij hen staat. Het was dezelfde jongeman waar haar interesse bij lag, waar ze net naar toe wou gaan. Ze kijkt van de officier naar de jongeman die het dus voor haar opneemt. “Wat wilt mevrouw Baader zelf dan?” vraagt de officier ineens waardoor ze zacht zucht. “Ik wil dat deze jonge heer mij verder gaat vergezellen heer Engel” gaf Amanda als antwoord en ze wijs met haar hand naar de jongeman die naast haar stond. Heer Engel kijkt boos maar knikt dan, waarna hij zich omdraait en weg loopt. “Dank u wel heer” zegt Amanda beleefd met een glimlach op haar lippen. “Mijn naam is Amanda Catalana Baader, maar u mag me wel Amanda noemen” stelt Amanda haar netjes voor en ze scant het gezicht van de jongeman voor haar. Hij komt haar niet bekend voor, het is ook niet dat hij lijkt op iemand die Amanda kent, dus ze was wel geïnteresseerd wie deze mysterieuze knappe meneer was. Even glijd haar ogen naar zijn ogen, waardoor ze moet glimlachen. Deze jongeman heeft hele mooie blauwgroene ogen, hij straalt vriendelijkheid uit maar ook zelfverzekerdheid.
Bijlagen
72C9BB31-B814-4D4E-B94A-9DA38AF0DD61.jpeg
Amanda
72C9BB31-B814-4D4E-B94A-9DA38AF0DD61.jpeg (43.14 KiB) 185 keer bekeken

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 02 mar 2020, 13:05

Een klein triomfantelijk glimlachje kwam rond Felix' lippen toen Amanda antwoordde dat ze in zijn gezelschap wilde zijn en de officier daar duidelijk niet blij van werd. Pech gehad. "Graag gedaan hoor," glimlachte hij. "Ik ben Alexander Bendzko, maar Alex mag ook." Hij stak zijn hand naar Amanda uit voor een handdruk. Beleefd doen was niet nodig, toch? Ze hadden ongeveer dezelfde leeftijd en die beleefddoenerij was ze ongetwijfeld at van tijd tot tijd. Daarnaast waren hechtere relaties pas mogelijk als de beleefdheidsafstand weg zou zijn.
"Hou je van dansen? Dan zou ik je ten dans kunnen vragen. Mocht dat niet het geval zijn, dan wil ik best gezellig een praatje maken om je uit handen van die officier te houden," zei Felix met een klein lachje. Hij merkte dat hij even bekeken werd maar hij deed alsof hij dat niet doorhad. Hij keek om zich heen, grijnsde kleintjes toen er weer een bediende met hapjes eten langskwam en pikte snel twee hapjes van de schaal, eentje voor zichzelf en de ander voor Amanda. "De hapjes zijn hier wel echt goed," bekende hij met een glimlach.

Afbeelding

Avox

Bericht door Avox » 02 mar 2020, 17:39

Amanda kijkt even bedenkelijk als ze zijn naam hoort, ‘Alexander Bendzko.. Bendzko.. Waar heb ik dat eerder gehoord’ ging er door haar gedachten heen. Als ze te horen krijgt dat ze hem ook wel Alex mag noemen, glimlacht ze. Ze pakt zijn hand aan en schud hem een keer, waarna ze hem weer los laat. Ze neemt een slok van haar champagne maar bleef Alex wel aan kijken. “Dansen?” herhaalt ze dan en ze grinnikt even, “dat zou ik wel willen” zegt ze dan, “met als deal dat we wel blijven door kletsen natuurlijk” voegt ze er aan toe en ze drinkt haar champagneglas leeg. Ze zet deze neer op een dienblad van een bediende die eigenlijk met hapjes rond liep, maar haar glas kon er prima bij staan. Alex had van dezelfde dienblad al twee hapjes gepakt, Amanda pakt de andere aan en grinnikt even, “geen idee hoe het smaakt, daar kom ik nu zo achter” vertelt Amanda en ze neemt een hap van haar hapje, eerst om te proeven. Hij heeft gelijk, het smaakt heerlijk. Ze eet rustig de rest van het hapje op en kijkt even snel om haar heen om te scannen wie er nog zijn. Ze zag heer Engel ergens chagrijnig in een hoekje staan waardoor Amanda zachtjes begint te gniffelen.
Bijlagen
52233CD5-F5F4-42A1-8D01-983897F8FFB6.jpeg
Amanda
52233CD5-F5F4-42A1-8D01-983897F8FFB6.jpeg (676.15 KiB) 184 keer bekeken

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 02 mar 2020, 20:22

"Ja, dansen. Ik vind dansen wel leuk en de muziek is hier goed, dus waarom niet," glimlachte Felix. "Oh uiteraard, alles om je uit handen van die officier te houden, niet?" lachte hij zacht. "En omdat je me een interessante gesprekspartner lijkt, natuurlijk." Felix knipoogde even plagend waarna hij zijn hapje opat. "Hmm, ik heb denk ik al wel tien van die hapjes op, allemaal verschillende," bekende hij met een tevreden glimlach rond zijn lippen. "Nog even en ik ga stiekem in een hoekje bij een van die tafels staan om de hele tafel leeg te eten," lachte hij.
Net als Amanda liet Felix zijn blik door de ruimte glijden om ook bij de officier uit te komen. "Nou, die is in ieder geval niet blij. Ik hoop maar dat ik niet een te erge vijand gemaakt heb, de avond is pas jong," lachte hij waarna hij voorzichtig Amanda's hand pakte. "Kom, dansen." Hij trok haar voorzichtig mee de dansvloer op en draaide zich weer naar haar om. Hij pakte haar goed vast, niet te intiem en niet te afstandelijk, wachtte op de juiste maat en begeleide haar toen in de dans. Eigenlijk was hij op dit moment redelijk dicht bij zijn eigen zelf. De persoonlijkheden van Felix Alexander Wolff en Alexander Bendzko verschilden bijna niet van elkaar. Dat maakte zijn werk makkelijk maar het was soms ook wat gevaarlijk. Hij moet op blijven letten dat hij zijn hart en ziel er niet teveel in zou gooien.

Afbeelding

Avox

Bericht door Avox » 02 mar 2020, 22:40

Amanda moet grinniken als ze Alex zo vrolijk ziet, vrolijkheid is iets wat de jongedame erg mist te laatste tijd. “Ja duh, je hebt me gered van hem, nu moet je me ook weghouden van hem” zegt de dame grinnikend. Ze strijkt even haar rok een beetje glad en kijkt weer op als ze de opmerking van Alex hoort hoeveel hapjes hij wel niet op heeft, Amanda begint te grinniken. “Het is dat mijn vader dit niet geregeld heeft. Om eerlijk te zijn weet ik niet eens meer wie dit geregeld heeft, ik heb zoveel namen gehoord..” vertelt Amanda dan met een opgetrokken wenkbrauw. “Dus van mij pot neem je hele dienbladen mee en eet je het op in het kantoor boven, waar wij vandaan kwamen” ging Amanda dan grinnikend door. Haar blik glijd weer naar heer Engel als ze Alex die opmerking hoort maken, “ik denk niet dat je een vijand hebt gemaakt. Ik denk eerder dat ik een vijand heb gemaakt” mompelt Amanda dan waarna ze haar hoofd schud. Dan pakt Alex haar hand en neem haar mee naar de dansvloer, grinnikend loopt ze met hem mee en gaat staan hoe hij haar wilt hebben staan. Alexander is gentle, vrolijk en best grappig. Hij is charmant en heeft een goede babbel. Even dwaalt Amanda’s gedachte weer op zijn complete naam, Bendzko.. waar heeft ze dat eerder van gehoord? “Wat ben jij eigenlijk voor belangrijk persoon?” vraagt Amanda dan toch waarna ze glimlacht. “Of ben je familie van zeg maar?” ging ze dan door met vragen stellen. Ondertussen bleef ze dansen met Alex op maat van de muziek.
Bijlagen
5865A771-6678-4B99-9FD1-84D85941DA80.jpeg
Amanda
5865A771-6678-4B99-9FD1-84D85941DA80.jpeg (37.29 KiB) 173 keer bekeken

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 02 mar 2020, 22:53

"Oh, met plezier. Ik haal er wel voldoening uit om gewoon door heel beleefd en correct te zijn zulk soort mensen met de mond vol tanden te zetten," gaf Felix toe. Hij lachte zacht en keek Amanda even onschuldig aan. Hij was blij dat Amanda in een betere stemming was nu. Deze eerste indruk zou ze onthouden en nu dat een goede indruk was, zou ze hem waarschijnlijk leuker gaan vinden en dat was goed. "Beter gaan we dan samen naar het kantoor om samen van de hapjes te genieten," merkte hij met een ondeugend grijnsje op. Dat was dubbelzinnig. "Samen eten is gezelliger dan alleen." En nu was het weer een onschuldige opmerking. Maar gewoon, dat suggestieve dat zijn eerste zin voor een moment had, was voldoende. Hij legde zijn intenties er niet dik op, hij speelde het liever zo dat het nog de vraag was of hij überhaupt dat soort intenties had, of dat hij gewoon maar wat aan het plagen was. Daardoor bleef alles nog open en kon hij ook uitproberen hoe Amanda erop reageerde en wat haar insteek was.
"Wat ben ik voor belangrijk persoon?" Felix herhaalde de vraag, lachte zachtjes en sloeg zijn blik uit bescheidenheid even neer. "Ik ben in principe maar gewoon Alex hoor," reageerde hij terwijl hij Amanda weer aankeek. "Zoon van generaal Bendzko," gaf hij toe. Nu kwam een lastig moment, nu moest Felix opletten. "Zo belangrijk ben ik niet. Althans.. Ik heb lang gestudeerd. Had het privilege om mijn studie af te maken, al had mijn pa me liever direct actief gezien voor de partij zegmaar." Dat was zijn dekmantel voor het feit dat generaal Bendzko nooit over een zoon sprak. Niemand kende het privéleven van de generaal goed, dus dit kwam ook goed uit.

Afbeelding

Avox

Bericht door Avox » 02 mar 2020, 23:18

Een grijns siert haar lippen, zelfverzekerd ook nog. Wat is tot nu toe slecht aan hem? Vrij weinig heeft Amanda gemerkt. Als ze dan zijn opmerking hoort dat ze samen naar boven konden gaan om de hapjes te eten, trekt ze iets haar wenkbrauwen op. Ze kijkt Alex aan en kon nog net dat ondeugende grijnsje zien op zijn lippen. Amanda begint te lachen en ze schud even haar hoofd, “charmant, gentle maar toch ondeugend” zegt Amanda met een kleine grijns op haar lippen. “Ik hou daar wel van” voegt ze met een wat grotere grijns aan toe. Amanda haar ogen glijden even naar de “rondingen” wat Alex heeft. Als ze goed kijkt en zijn kleding even weg denkt, moet hij best gespierd zijn.. Al snel schrok Amanda van haar eigen gedachte en voelt ze dat er lichtjes blosjes op haar wangen komen, ze kent deze jongeman amper en denkt nu al aan hem zonder kleding. Snel schud ze die gedachten van haar af en haalt even diep adem om weer normaal te kunnen kijken. Op dat moment gaf Alex ook antwoord op zijn vraag, waardoor ze hem geïnteresseerd aan kijkt. “Oh ja natuurlijk. Generaal Bendzko” zegt Amanda waarna ze even stil viel. Ze kan der niet herinneren dat de generaal ooit over een zoon heeft gehad, terwijl de generaal en haar vader goed contact hadden. Of.. veel contact over de oorlog meer. Waarschijnlijk wou generaal Bendzko hem gewoon in veiligheid houden door niks over hem te vertellen, wat natuurlijk erg slim is geweest van deze beste meneer. Amanda haalt weer even diep adem waarna ze Alex weer aan kijkt, “het spijt me van je vader” zegt ze dan tegen hem met een zwakke, lieve glimlach.
Bijlagen
46F3E39E-F36F-42ED-9737-8398CAEC4466.jpeg
Amanda
46F3E39E-F36F-42ED-9737-8398CAEC4466.jpeg (47.56 KiB) 170 keer bekeken

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 02 mar 2020, 23:32

"Dat klinkt als een aantrekkelijke beschrijving van iemand," merkte Felix op toen Amanda een paar eigenschappen noemde. Zag ze hem zo? "Hmm, wat wil je daarmee zeggen?" vroeg hij met een plagend grijnsje, natuurlijk gewoon om even te plagen en te vissen naar complimentjes. Het was niets serieus, hij was haar gewoon speels aan het uitdagen. Hij leidde haar nog altijd in de dans en liet haar soepel om haar as draaien waarna hij haar weer vastpakte. Van kleins af aan had hij al leren dansen, dit was echt een tweede natuur voor hem en hij vond het echt heerlijk, zeker met een dame zoals Amanda.
Felix zag dat Amanda even aan het nadenken was. "Weinig mensen in de partij wisten van mijn bestaan voor zijn dood. Hij was niet bepaald blij met het feit dat ik niet direct zo betrokken was bij de partij, maar ik had een ander doel voor ogen. Mijn vader is een harde, een echte vechter, daarom was hij ook zo goed als generaal. Ik wilde gewoon mijn opleiding afmaken om vervolgens met mijn kennis en inzichten de partij verder te helpen, snap je. Meer het natuurkundige en scheikundige aspect. Uitermate belangrijk voor wapens en de aerodynamica voor vliegtuigen bijvoorbeeld, maar mijn vader vond dat voor watjes, voor slappelingen. Hij zag nooit in dat hij wel vocht en invasies plande met de technologie die ontwikkeld is door zulk soort zogenaamde slappelingen en watjes.." zuchtte Felix spijtig. Vader en zoon verschilden gewoon te erg van insteek en visie, daarom sprak de vader niet vol trots over de zoon. Logischer dan dat kon haast niet, toch? Het leger en de overwinningen waren generaal Bendzko's grootste trots geweest, logisch dat hij dan niet over een studiebol als zoon zou praten, toch?
"Het is oké, hij is gestorven voor het vaderland. Dat wilde hij het liefst. Als hij moest sterven, dan vechtend voor het vaderland en niet zwak door ziekte of vernederd door gevangenschap of zo." Felix glimlachte zwak en draaide Amanda nog eens rond.

Afbeelding

Avox

Bericht door Avox » 03 mar 2020, 00:00

Wederom schiet de dame in de lach als ze Alex’s opmerking hoort om de opmerking wat Amanda aan hem gaf. “Nou, ik hou niet van iemand die erg lof over zich zelf is, alleen zich zelf als middelpunt ziet. Ik hou ook niet van een stijve hark die zich strak aan de regels houd. Het mag van mij wel wat losser, wat ondeugender. Kijk naar heer Engel, hij is maar oh zo trots over zich zelf en de dingen wat hij doet, dat hij een erg arrogante...” Amanda hield haar zelf expres in om niet te veel te gaan schelden en negatief te doen. Amanda haalt diep adem, op dat moment liet Alex haar draaien waardoor Amanda weer moest lachen. “Ik vind je een charmeur, een gentleman, vrolijk en opgewekt. Ik vind je grappig, spontaan en zelfverzekerd over komen. Je weet wel hoe je een dame moet vermaken, op deze manier..” legt Amanda verder uit met een klein, speels grijnsje op haar lippen. Direct heeft ze weer door wat ze doet, waardoor ze haar gedachten weer weg schud, hij is een wild vreemde voor je Amanda..
Het roer werd omgegooid als ze het over zijn vader gaat hebben en een deel over zijn jeugd. Hij had dus een vader die niet erg trots op hem is lijkt het wel, dat is best zwaar. Ze kijkt naar Alex zijn gezicht terwijl hij aan het praten was en af en toe knikt ze iets, als teken dat ze naar hem luistert. “Jammer dat je vader je werk niet bewonderde” gaf Amanda dan als antwoord. Even glijd haar blik naar haar eigen vader waardoor ze moet zuchten. Amanda heeft haar opleiding als zuster gevolgd en afgerond, alleen haar vader wou haar niet wegsturen of wat dan ook. Amanda moest thuis blijven, regelen dat het huis schoon is en het eten regelen.
Bijlagen
4E84D0FC-AE47-45BD-B63A-EAA6AE1F8009.jpeg
Amanda
4E84D0FC-AE47-45BD-B63A-EAA6AE1F8009.jpeg (677.83 KiB) 166 keer bekeken

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 03 mar 2020, 00:16

"...zak," vulde Felix aan toen Amanda haarzelf inhield. Zak was dan toch de meest beschaafde belediging. "Maar je hebt nog best wel wat eisen voor de ware dan," merkte hij plagend op. "Maar ik snap je wel. Ik hou ook niet van dames die vol over zichzelf praten, continu roddelen, niet eens spontaan durven te zijn uit angst dat ze een nagel breken of zo... ik houd wel van een beetje spontaniteit en ik weet dat we in een uiterst serieuze tijd leven nu maar soms moet je het leven gewoon even niet te serieus nemen." Felix wilde iemand met intellect, iemand die hem uit kon dagen, iemand die hem zou zeggen dat hij doordraafde of zijn ideeën onzin waren als hij te ver door ging. Ze moesten aan elkaar gewaagd zijn.
"Oh, dat klinkt allemaal wel heel positief," glimlachte Felix en hij moest er zowaar echt wat van blozen, heel lichtjes. "Ik ben blij dat je me goed gezelschap vindt. Dat is wederzijds." Hij glimlachte even en keek kort om zich heen. Voor nu zag de avond er goed uit. Dit was veelbelovend.
"Ach ja.." mompelde Felix waarna hij Amanda weer liet draaien, dit keer een andere draai dan de twee daarvoor, voor de afwisseling. 'Maar we zijn hier nu om plezier te hebben en eventjes te ontspannen en genieten. Sip doen kan op een ander moment." Hij glimlachte zwak en keek Amanda even recht in haar ogen aan. Ze was knap. Oprecht knap. En vriendelijk, tot nu toe best lief, humoristisch, spontaan, welbespraakt.. precies zijn straatje eigenlijk. Jammer dat ze de dochter van een echte Nazi was.

Afbeelding

Avox

Bericht door Avox » 03 mar 2020, 08:07

“Ik wou zeggen kwal, maar zak is ook prima” zegt Amanda gniffelend als ze hoort dat Alex haar zin af maakt. Haar blik gaat weer naar Alex die uitlegt hoe hij zijn “ware” ziet zeg maar, waardoor Amanda even moet glimlachen. Hij houd dus niet van een meisje-meisje, hij houd van een dame met iets pit er in. Als ze dan de opmerking hoort dat alles positief is, knikt Amanda. “Ik heb ook nog geen negatief iets ontdekt” zegt ze dan met een kleine grijns op haar lippen. Ze glimlacht wanneer ze zijn opmerking hoort dat het wederzijds is, gelukkig maar anders was het een best domme avond voor hem geweest, maar ja hij bood zelf aan om bij haar te blijven, weg te houden van heer Engel.
Amanda knikt bevestigend als Alex zegt dat ze niet sip moeten doen, “dat klopt” zegt ze dan nog en ze begon weer te lachen als hij haar weer liet draaien. Vanuit Amanda’s ooghoeken zag ze officier Engel de twee de hele tijd in de gaten te houden, iets wat een beetje irritant begon te zijn. “Zullen we even wat gaan drinken?” stelt Amanda voor en voor Alex een antwoord kon geven, stopte ze al met dansen en pakte ze zijn hand, voorzichtig trekt ze Alex mee richting de tafels met hapjes aangezien Alex daar toch verzot op is. Als er een bediende aan komt lopen met glazen champagne, pakt Amanda er heel behendig twee van af en loopt ze rustig door naar de tafels, daar stopt ze en geeft ze een glas aan Alex waarna ze weer glimlacht.
Bijlagen
7B6AF9C3-C555-4C4A-A417-CBE5C7F09734.jpeg
Amanda
7B6AF9C3-C555-4C4A-A417-CBE5C7F09734.jpeg (609.01 KiB) 155 keer bekeken

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 03 mar 2020, 13:52

"Ohja, dat is ook nog mogelijk," lachte Felix zacht. "Zoveel keuze." Hij keek even naar de officier en glimlachte vriendelijk. Het boeide hem weinig dat de officier nog steeds bozig en haast wat jaloers aan het kijken was. Hij kreeg Amanda tenminste aan het lachen, de officier niet. Soms had je nou eenmaal pech.
"Oh, dat is vlijend maar iedereen heeft negatieve eigenschappen natuurlijk," glimlachte Felix. "Ik kan soms best perfectionistisch zijn.." gaf hij toe, om maar een voorbeeld te geven.
Felix grijnsde even toen Amanda maar gewoon haar eigen plan trok in plaats van zijn antwoord af te wachten. Hij keek naar de hapjes en pikte er al snel wat van tafel. Amanda gaf hem drinken, hij gaf haar wat hapjes die hij gescoord had. Dat was een goede deal. "Zullen we even naar buiten, naar de tuinen, even afkoelen en naar de sterren kijken?" stelde hij voor. Dat zou ook een goede test zijn om te kijken hoe de situatie was. In de tuin naar sterren kijken, samen op een bankje, kon namelijk ook romantisch worden, als Amanda daarvoor openstond. En als dat niet zo was, dan moest hij meer geduld hebben.

Plaats reactie