JDBO || War and love

Stillkidrauhl

JDBO || War and love

Bericht door Stillkidrauhl » 17 feb 2020, 00:30

& Kidrauhl

Emily Carter Jackson
0BAD4D23-2ABD-4310-A73D-E7ACB7C50399.jpeg
0BAD4D23-2ABD-4310-A73D-E7ACB7C50399.jpeg (75.92 KiB) 595 keer bekeken

Kidrauhl
Re: JDBO || War and love

Bericht door Kidrauhl » 17 feb 2020, 11:40

Justin Drew Bieber - 18.
-
Justin.
Wat zuchtend zat ik op mijn zusje haar bed. Haar bed vond plaats in de zaal van de meiden, een plek waar ik eigenlijk niet mocht komen maar na veel zeuren hadden ze het toe gelaten. Voor heel even dan. Ik keek wat naar Jazmyn, mijn jongere zusje. Ze was pas twaalf, maar desondanks werd zij ook opgeleid. Er was een oorlog uitgebroken hier in Canada en jongeren vanaf twaalf tot aan achttien moesten vechten voor ons land. Ik hield met heel mijn hart van Canada, maar ik wou absoluut niet dat mijn kleine zusje dit zou doen. Ik trok haar voorzichtig in mijn armen en liet ons achterover vallen, zodat wij op haar bed lagen. ‘Het komt wel goed..’ Zei ik zachtjes en ik drukte een kusje in haar haar. ‘Ik ben bij je.. Ik zorg ervoor dat je veilig bent, dat beloof ik.’
we can make the sun shine in the moonlight ✨

Stillkidrauhl

Bericht door Stillkidrauhl » 17 feb 2020, 12:40

Emily.

Er is oorlog uitgebroken in het al te mooie land Canada. Het land waar ik al heel mijn leven leef en ben opgegroeid. Een aantal weken geleden besloot het land om de jongeren op te vangen in grote kampen waar zij worden opgeleid. Ook ik en mijn jongere zusje Lily. Mijn zusje die nog maar twaalf jaar is stond gisteren met een groot geweer te oefenen. Het is ongelooflijk. Zij hoort hier niet te zijn. Ik schrik licht uit mijn gedachtes als Lily vraagt of ze met Jazmyn mag spelen. Jazmyn is een klein meisje en is net zo oud als Lily. Ik volg mijn blij naar het bed en zie een jongen bij Jazmyn liggen. Jongens in deze ruimte, dat maak je amper mee. Ik knik even en kom overeind zodat ik met haar kan meelopen. ‘Wel even vragen of Jazmyn wel zin heeft om te spelen.’ Zeg ik tegen Lily en sta stil bij het bed.

Kidrauhl

Bericht door Kidrauhl » 17 feb 2020, 12:55

Ik keek op toen twee meisjes bij Jazmyn haar bed stopte. Eentje leek van Jazmyn haar leeftijd, de ander van mijn leeftijd. Al snel werd er aan Jazmyn gevraagd of zij zin had om te spelen. Dat was dan vast het vriendinnetje waar zij het vaak over had, genaamd Lily. Ik grinnikte toch even zacht toen Jazmyn mij wat vragend aankeek en knikte even. ‘Natuurlijk mag dat.’ Zei ik en ik liet haar weer los. Ik moest hier echt zo snel mogelijk zien weg te komen, met Jazmyn uiteraard. Ik zou het ook meerendeel voor Jazmyn doen, zij hoorde hier niet.. ‘Jij bent vast Jazmyn haar vriendinnetje Lily.’ Zei ik met een kleine glimlach en ik kwam iets overeind. ‘Ik ben Justin, haar broer.’ Knikte ik, om mijzelf even voor te stellen.

Stillkidrauhl

Bericht door Stillkidrauhl » 17 feb 2020, 13:01

Lily trekt zich wat terug als ze de jongen ziet en kijkt mij automatisch wat vragend aan. ‘Je mag best hoi zeggen.’ Zeg ik klein glimlachend en kijk even naar de jongen genaamd Justin. ‘Leuk je te ontmoeten Justin.’ ‘Emily.’ Knik ik en steek mijn hand vervolgens naar hem uit. Hij zou hier vast stiekem zijn, want het is voor jongens verboden om hier te komen. Alles is verboden. Alles wordt onder toezicht gedaan, zelfs als je even frisse lucht wilt nemen op het plein waar het goed bewaakt is met camera’s en hekken.

Kidrauhl

Bericht door Kidrauhl » 17 feb 2020, 13:05

‘Sorry.’ Mompelde ik, toen het meisje zich wat terug trok. Ik begreep het wel, jongens kwamen hier niet vaak. Eigenlijk nooit, aangezien dat streng verboden was. Maar kom op.. Ik zou mijn twaalf jarige zusje hier toch niet alleen laten. Ik schudde het oudere meisje, die zich voorstelde als Emily, haar hand even. ‘Justin.’ ‘En jij bent... Haar zus?’ Vroeg ik ietwat twijfelend, terwijl ik even van Lily, naar Emily keek. Ze leken wel op elkaar, vandaar dat ik aannam dat het zussen waren.

Stillkidrauhl

Bericht door Stillkidrauhl » 17 feb 2020, 13:10

‘Haar zus.’ Bevestig ik en kijk naar Lily en Jazmyn die naar de ruimte vertrekken waar ze kunnen spelen. Dat is ook de enige ruimte die mij een beetje opvrolijkt. Ze kunnen daar spelen en zoveel kleuren als ze willen. Terwijl wij, de iets ouderen, alleen maar moeten trainen. Totdat we goed genoeg zijn en kunnen vechten voor ons land.

Kidrauhl

Bericht door Kidrauhl » 17 feb 2020, 13:14

Ik knikte even en keek Jazmyn en Lily na. ‘Ik weet dat dit waarschijnlijk te veel gevraagd is... Maar zou je misschien ook een beetje op mijn zusje kunnen letten?..’ Zij had natuurlijk al voldoende aan haar hoofd, ik bedoel.. Ze zat hier zelf, met haar eigen zusje maar dit was een ruimte waar ik amper mocht komen. Eigenlijk helemaal niet, maar ik zeurde net zo lang door. Jazmyn kon echt wel een ouder iemand hier gebruiken.

Stillkidrauhl

Bericht door Stillkidrauhl » 17 feb 2020, 13:21

‘Doe ik al.’ Zeg ik mompelend. ‘Ze zijn continu samen.’ Ze zijn zowat onafscheidelijk en ik snap het volkomen. Ik had gewild dat ik hier iemand had waar ik samen tijd mee kon doorbrengen. Misschien dat het allemaal iets beter en leuker zou worden.

Kidrauhl

Bericht door Kidrauhl » 17 feb 2020, 13:25

‘Oh..’ Mompelde ik zachtjes en ik knikte even. ‘Bedankt.’ Zei ik dankbaar. Ik kon natuurlijk niet altijd bij Jazmyn zijn, al deed ik wel mijn best maar zij had natuurlijk wel iemand nodig waar zij naar toe kon gaan als er iets was en helaas kon ik diegene niet zijn. Ik zuchtte toch even onhoorbaar door mijn gedachtes en stond op. ‘Dan denk ik dat ik maar terug naar mijn eigen zaal ga.’

Stillkidrauhl

Bericht door Stillkidrauhl » 17 feb 2020, 13:31

‘Hoe heb je het voor elkaar gekregen? Om hier te komen.’ Vraag ik toch mompelend en hou mijn hoofd een klein stukje schuin. Zou hij hier mensen kennen? Dat hij dit voor elkaar heeft gekregen? Ik snap het niet. Ze zijn hier altijd zo streng.

Kidrauhl

Bericht door Kidrauhl » 17 feb 2020, 13:34

Even twijfelde ik. Moest ik eerlijk toegeven dat ik letterlijk úren heb lopen zeuren? Of was dat schaamtevol.. Moest ik er een mooi verhaal van maken? Dat ik zo mijn mannetjes had? Ik schudde kort mijn hoofd en besloot maar gewoon eerlijk te blijven. ‘Heel veel zeuren.’ Gaf ik dus ook eerlijk toe. ‘Maar kom op..’ Mompelde ik zachtjes. ‘Het is mijn zusje.. Ze kunnen mij moeilijk weg houden van mijn zusje.’ Zei ik vervolgens. Anders zocht ik wel een manier om naar mijn zusje te gaan.

Stillkidrauhl

Bericht door Stillkidrauhl » 17 feb 2020, 14:01

Mijn hoofd hou ik een klein stukje schuin terwijl ik aandachtig naar hem luister. Dat kan ik goed begrijpen, dat hij bij zijn zusje wilt zijn. Ik zou kapot gaan als ze mijn zusje ergens anders zouden plaatsen. ‘Ik snap het.’ Ik strijk een plukje haar achter mijn oor. ‘Ik ga zo even kijken hoe het met ze gaat.’ Knik ik.

Kidrauhl

Bericht door Kidrauhl » 17 feb 2020, 14:11

Ik knikte even om wat ze zei. 'Nogmaals bedankt dat je ook een oogje op Jazmyn wilt houden.' Zei ik gemeend en dankbaar, waarna ik op stond. Ik mocht hier niet zo lang blijven, dus het was wel verstandig om terug te gaan. Natuurlijk zou ik Jazmyn eerst nog even gedag zeggen en melden dat ik terug zou gaan naar mijn eigen zaaltje.

Stillkidrauhl

Bericht door Stillkidrauhl » 17 feb 2020, 14:45

Kort knik ik. ‘It was nice to meet you.’ Mompel ik gemeend en kijk hem vervolgens na. Het is al bijna negen uur en dan gaan alle lichten uit. Morgen moeten we er weer zes uur uit en keihard trainen. Uitslapen bestaat hier niet. Het is keihard werken en keihard trainen.

Kidrauhl

Bericht door Kidrauhl » 17 feb 2020, 15:28

Nadat ik Jazmyn gedag had gezegd, liep ik terug naar de jongens zaal toe. Ik liep door naar mijn bed en plofte neer. Ik was hier al een paar weken en tot nu toe had ik nog niet echt vrienden gemaakt.

Stillkidrauhl

Bericht door Stillkidrauhl » 17 feb 2020, 15:37

De volgende ochtend sta ik weer vroeg buiten en heb ik mijn oog op Jazmyn en Lily die verder aan het trainen zijn. Heen en weer rennen en vooral met hun conditie bezig. Ik haal mijn neus even op als de begeleider roept dat ik moet opletten en ga weer rechtop staan terwijl ik luister naar de instructie die er gegeven wordt.

Kidrauhl

Bericht door Kidrauhl » 17 feb 2020, 16:43

Mijn hart brak oprecht toen ik Jazmyn zo rond zag rennen, om een conditie op te bouwen. Ze was nog zo jong en ze bereidde zich nu al voor op de oorlog.. Ik schudde mijn gedachtes weer weg toen mijn naam een aantal keer werd geschreeuwd. ‘Sorry.’ Mompelde ik.

Stillkidrauhl

Bericht door Stillkidrauhl » 17 feb 2020, 16:58

Het is allemaal toch onmenselijk en het liefst vlucht ik. Samen met mijn zusje en keer ik terug naar mijn ouders. Ik wil weten of ze nog leven en of het goed gaat. Ik haal even diep adem en kijk naar het geweer dat ik in mijn handen gedrukt krijg. Ik haal mijn neus op en kijk even naar Justin, de oudere broer van Jazmyn.

Kidrauhl

Bericht door Kidrauhl » 17 feb 2020, 19:58

Voor ik het wist kreeg ik een geweer in mijn handen gedrukt. Om hier zelf te zijn vond ik niet perse erg, maar om mijn zusje zo te zien.. Het liefst maakte ik iedereen hier af, iedereen die mijn zusje dit dwong om te doen.

Plaats reactie