ORPG ~ We can lose this war ~

Saika
ORPG ~ We can lose this war ~

Bericht door Saika » 01 nov 2019, 13:46

*insert random quote*

ORPG met TheIsland <3

Mijn personage:

Anne-Lotte van Dam, 22 jaar oud, Nederlandse verzetsstrijdster. Duitse naam: Lotte Becker

Afbeelding

Aan jou de eer :)
-
AHAHA oeps ik zie dat ik can ipv can´t geschreven heb in de titel :¨)

TheIsland

Re: ORPG ~ We can lose this war ~

Bericht door TheIsland » 01 nov 2019, 13:59

Bryon Wolfgang, 24 jaar oud, Duitse Soldaat/Generaal

Mijn ochtend begint zoals vrijwel iedere ochtend begint, met een warme douche. Ik ben zo'n 2 weken in Nederland. Het was even wennen, maar dat gaat snel wanneer je toch best hoog in rang zit. Waardoor ik meer luxe heb dan ik thuis ooit heb gehad. De stoom van de douche zorgt ervoor dat de cabine vochtig en beslagen word. Na een warme douche, grijp ik de handdoek van het haakje waarmee ik me afdroog en die vervolgens rond mijn middel hang. Mijn uniform ligt in mijn slaapkamer. als het goed is krijg ik vandaag een nieuwe secretaresse. De vorige deed haar werk niet goed en ik moest haar niet. Dus die heb ik ontslagen. Zorgvuldig doe ik mijn uniform aan en zorg ik dat ik er verzorgd uitzie. Tijd voor een nieuwe dag. Mijn uniform jasje heb ik open doordat ik dat gewoon fijner vind lopen. En in dit gebouw is het toch niet erg, zolang Hitler zelf niet binnen is. Ik stap de gang op en wanneer ik de hoek omloop, loop ik bijna een soldaat omver. '' Pardon, Wolfgang'' Zegt hij. Ik knik en wil doorlopen. '' Wolfgang, je nieuwe secretaresse zal je zo opzoeken, ze is onderweg geloof ik'' Ik knik. '' Bedankt '' Ik loop naar de trap en volg die naar beneden toe.

Ach geeft niet, is maar een titel haha
Bijlagen
Losewar.jpg
Losewar.jpg (51.49 KiB) 180 keer bekeken
Laatst gewijzigd door TheIsland op 02 nov 2019, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
''Ohana means family, Family means nobody gets left behind or forgotten''

Saika

Bericht door Saika » 01 nov 2019, 14:22

Mijn naam is Lotte Becker, ik ben 22 jaar oud. Mijn vader is André Becker, en is soldaat in het 5e Leger. Ik ben opgegroeid in Düsseldorf, en daar ook getogen. Tot kort werkte ik daar als secretaresse in het Militair ziekenhuis, maar nu ben ik overgeplaatst naar deze Militaire Eenheid.
Ik kende het hele riedeltje uit mijn hoofd, ik wist precies wat mijn taak was, maar ik was er nog steeds niet klaar voor. Ik was er niet klaar voor om bij een stelletje Nazi´s te infiltreren en informatie te verzamelen die ons kon helpen deze oorlog te winnen. Mijn tijd bij het verzet was de afgelopen jaar goed - ik deed administratief werk en luisterde de verborgen microfoons af gezien Duits vrijwel mijn moedertaal was. Mijn vader was namelijk van oorsprong Duitser, maar toen hij mijn moeder leerde kennen was hij er 100% zeker van dat hij voor altijd bij haar wilde blijven. In Nederland.
Het afgelopen anderhalf jaar was mijn vader bij de Duitsers geïnfiltreerd als soldaat waar hij ontzettend veel waardevolle informatie verzamelde. Maar toch misten we iets wat de puzzel compleet maakte - iemand die dichtbij iemand hogerop kon komen.
Onze verzetsleider, Klaas, was vervolgens op het geniale idee gekomen om mij als spion te gebruiken. Binnen no-time had ik, Anne-Lotte, een Duits paspoort en was ik aangewezen om als secretaresse voor een Duitse Generaal te fungeren.
Ik ademde diep uit voordat ik op de deur klopte van de eenheid. Niet vergeten, Duits spreken, dacht ik. Kort streek ik mijn kleding goed om een goede indruk te maken. Ik droeg kleine hakken met een donkergroene rok en een witte blouse, waar ik een colbert met het ultieme wapen van de SS droeg. Een hakenkruis. Ik voelde mezelf er totaal niet op mijn gemak bij, maar het was iets waar ik mijzelf over moest zetten.
De deur werd geopend door een dienstmeid, die mij strikt aankeek. ¨Naam?¨ Vraagt ze strikt. ¨Lotte Becker, ik ben de nieuwe secretaresse van mein Herr Wolfgang.¨ Antwoord ik vluchtig. Ze knikt zacht en stapt naar voren om mijn kleine koffer aan te pakken. ¨Kom binnen, Fraulein Becker.¨ Ik knik zachtjes terug naar de dienst dame en stap vrijwel ademloos het gebouw binnen. Niveau één was behaald: ik was binnen.

TheIsland

Bericht door TheIsland » 01 nov 2019, 17:36

Bryon Wolfgang
Hier ben ik eigenlijk soort van de Generaal. Er zijn er meerdere maar niet hier. Ik heb hier de hoogte functie. Vele wat oudere soldaten zijn het daar niet mee eens, doordat ik nog zo jong ben. Ze vinden dat zij meer kennis hebben en dus ook meer recht hebben op de functie die ik heb. Echter kunnen ze er weinig aan doen want ze gaan niet in tegen Hitler zelf. Wanneer ik beneden aan de trap ben zie ik dat er een jongedame binnen komt. Verwelkomt. Mijn ogen gaan even kort over haar heen wanneer ik door loop door de gang. '' Oh Herr Wolfgang!'' Hoor ik door de gang galmen. Ik stop met lopen en draai me om naar waar de stem vandaan kwam. '' Zeg het eens'' Zeg ik als ik naar de dienstmeid toe loop. '' U nieuwe secretaresse is er'' Verteld ze en knikt naar de jongedame die ik zojuist al een beetje heb bekeken. '' Dankjewel, ruim haar spullen maar vast op, dan neem ik haar van je over'' Zeg ik en stap naar de jongedame toe. Ik steek mijn hand naar haar uit om mezelf voor te stellen en om erachter te komen wat haar naam is. Ze is jonger dan mijn vorige, stukken jonger.

Saika

Bericht door Saika » 01 nov 2019, 18:13

Lotte Becker
Natuurlijk had ik wel een idee over wat het militair zijn binnen Duitsland betekende: discipline. Het gebouw waar ik binnenstapte straalde het uit, en ik had er kort moeite mee om aan te wennen. Kort veegde ik mijn schoenen droog over het tapijt - het was aan het regenen buiten -, waarna de dienstmeid de deur achter mij sloot en meteen sprak in de richting van een lange, breed geschouderde soldaat. Toen hij omdraaide, schrok ik, maar ik probeerde mijn reactie binnen te houden. Was hij de Generaal? De man kwam mijn kant op gelopen, en ik probeerde mijn rug te rechten. Hij kon niet veel ouder als mij zijn, daar kon ik zeker niet over twijfelen. Hoe was een jonge man zoals hem doorgegroeid naar Generaal? Met een strak gezicht vertelde hij de dienstmeid mijn spullen mee te nemen en stond hij voor mij met een uitgestrekte hand. Niet twijfelen, wees respectvol. Voorzichtig pakte ik de hand van de Generaal vast en schudde hem kort. ¨Goedemorgen Herr Wolfgang.¨ Zei ik op een rustige toon. ¨Lotte Becker, uw secretaresse vanaf vandaag.¨ Niemand had mij verteld dat de Generaal die ik moest bespioneren en infiltreren een jonge man zou zijn. Ik had gerekend op een oudere man, die terwijl die aan het slapen was ook écht aan het slapen was en niet wakker te krijgen was. Ik probeerde de negatieve gedachten snel weg te wassen. Ik kon dit. Ik ging dit doen. Voor het Verzet.

TheIsland

Bericht door TheIsland » 01 nov 2019, 23:25

Bryon Wolfgang
Ik vind het niet erg dat ze jonger is dan mijn vorige. Wanneer ik haar hand in de mijne voel, voel ik haar warme, fijne en zachte hand. Vergeleken met mijn grotere hand, die ook iets ruwer is dan die van haar. '' Aangenaam'' Antwoord ik. '' Bryon Wolfgang'' Ik laat haar hand daarna los. Joods is ze zeker niet. Dat is al te zien aan haar uiterlijk, daar hoef ik niet eens voor naar haar naar te kijken. Het Joodse volk komt hier ook niet binnen. Ik heb niet zozeer een hekel aan de Joodse volk. Ik heb zelfs Joodse vrienden gehad, met de nadruk op gehad. Ze zijn nu doodsbang voor mij. Helaas zal dat denk ik niet veranderen. Ik mag dan wel de Generaal zijn maar ik heb nog wel altijd mijn eigen denkwijze, ik denk niet precies zoals Hitler. Dat zou ziekelijk zijn.
'' Ik neem aan dat je al ervaring hebt?'' Zo niet dan zal ze dat erg snel moeten gaan leren.
Ik draai me dan langzaam om en wenk naar haar, dat ze met mij mee kan komen. Ik neem aan dat ze wel een beetje wilt weten waar alles is, en waar ze werkt en slaapt.

Saika

Bericht door Saika » 01 nov 2019, 23:50

Lotte Becker
Het eerste wat bij mij opkwam na zijn forse handdruk was intimiderend. Bryon Wolfgang was intimiderend, en dat was geen verassing, als Duitse Generaal.¨Uiteraard.¨ antwoordde ik zachtjes, terwijl ik achter de man aanloop met mijn handen achterop mijn rug. ¨Ik was secretaresse in het Militair Hospitaal te Dusseldorf.¨ Het Militaire gebouw was gigantisch, en er liepen ontzettend veel soldaten en ander personeel rond. Ik probeerde alle nieuwe indrukken op te nemen, maar ik moest toegeven. Het was veel. De SS-uniformen, de verschrikkelijke groeten en de algehele strikheid van alles en iedereen. Aan de taal was ik zo gewend, en het viel me mee dat ik er zo snel in rolde. ¨Na mijn administratieve opleiding heb ik daar gewerkt, tot op heden.¨ Het was niet helemaal een leugen - ik deed alle administratieve werk in het verzet en ik had er een handigheid in. ¨Het is mij enkel niet volledig verteld wat mijn taken hier zullen zijn, maar ik neem aan dat we daar wel aan toe zullen komen.¨

TheIsland

Bericht door TheIsland » 02 nov 2019, 00:13

Bryon Wolfgang
"Düsseldorf " Herhaal ik. Ik kwam geregeld in Düsseldorf, voor de oorlog. Sinds de oorlog is begonnen ben ik er helemaal niet meer geweest. Ik heb nu andere taken dan voor de oorlog. "Dat is wel anders dan hier, in het kleine landje waar het nodige verzet de kop in gedrukt moet worden" Juist als we wat verder lopen komen een aantal soldaten met een verzetsstrijder tussen hun in langs ons gelopen. Die gaat naar de muur. Zoals bijna alle, die niet willen praten. "Uw taken, dat komt straks" Voor mij is het normale gang van zaken. Ik kijk niet meer op als er mensen naar de muur worden gebracht. "Ik dacht u eerst wegwijs te maken in dit grote gebouw "

Saika

Bericht door Saika » 02 nov 2019, 00:26

Lotte Becker
Ik geloof best dat het daar anders is als hier, dacht ik in mijzelf terwijl ik bijna naast de Generaal loop. Bij het benoemen van het Verzet voel ik een kramp in mijn maag opkomen - de hele reden waarom ik hier was. Op dat moment komen een aantal soldaten met een burger in hun armen ons tegemoet. Ik schiet meteen achter de Generaal en krijg een glimps van de burger, een verzetstrijder. Het Verzet was ontzettend groot, nog groter dan waar de Duitsers nachtmerries over hadden. Om elkaar te kunnen herkennen droegen we in de strijd een oranje band om ons arm. Ik had de mijne uiteraard thuis gelaten. Ik wendde mijn ogen naar beneden en slikte mijn adem in bij de gedachte wat er met deze man ging gebeuren. Zoals er met zoveel van mijn landgenoten gebeurde. Het was iets waar ik nu niet te lang bij stil mocht staan. Zodra de soldaten ons voorbij zijn, loop ik snel weer naast de Generaal en zijn grote passen. ¨Oh.¨ liet ik verrast uit mijn keel klinken. ¨Wat attent van u.¨ Het was wel gemeend. Ik had niet verwacht een rondleiding door het gebouw te krijgen. ¨Het is inderdaad een indrukwekkend groot gebouw. Aan hoeveel soldaten bied het onderdak?¨

TheIsland

Bericht door TheIsland » 02 nov 2019, 10:55

Bryon Wolfgang
Ik haal kort mijn schouders op wanneer ze de vraag stelt over de soldaten. '' Verschillend'' Antwoord ik op haar vraag. '' De meeste zitten natuurlijk in de frontlinie, maar ik denk ongeveer 80 soldaten, die echt hier wonen'' Vertel ik. '' De rest is oproepbaar'' Ik draai mijn gezicht naar haar toe. '' Maar wees maar niet bang, u zult hier veilig zijn ondanks de mindere soldaten'' Verzeker ik haar.
'' Hier rechts'' Ik open netjes de deur voor haar en laat haar als eerst naar binnen toe lopen. Waarna ik haar volg en de deur achter ons sluit. '' Zoals je ruikt, is hiernaast de keuken, dit is de kamer waar we altijd eten en 'savonds vaak feestjes hebben'' Leg ik aan haar uit. '' Qua eten en drinken, zal u niks ontbreken''
Ik knik naar een aantal soldaten die mij begroeten als ze langlopen.
'' Heeft u al gegeten?'' Vraag ik vriendelijk aan haar. '' Anders dan kunnen we hier wel even wat eten''

Saika

Bericht door Saika » 02 nov 2019, 16:54

Lotte Becker
Ik moest toegeven dat alles er tot zover goed uitzag. Het was dat ik 'gezellig' met de vijand om moest gaan, anders had ik het hier waarschijnlijk goed naar mijn zin kunnen hebben. Generaal Wolfgang was tot nu ook een echte gentleman. Iets wat ik niet verwacht had. Eenmaal de deur door vulde mijn neusgaten zich met de overheerlijke geuren van brood, ei en vlees. In het verzet aten we magertjes - iedereen kreeg net genoeg en het was vrijwel constant hetzelfde. "Feestjes?" Vroeg ik met een kleine glimlach op mijn lippen. "Waar denk ik dan aan? Verjaardagen?" De grote zaal stond vol met tafels en stoelen voor de maaltijden uiteraard, maar ik kon me een feestje hier nog niet helemaal inbeelden. "Ik heb een klein ontbijtje gehad." Antwoordde ik op zijn vraag, en stroopte de mouw van mijn colbert op waaronder mijn bruin lederen horloge verstopt zat. 11 uur. "Maar de reis heeft mij wel energie gekost. Iets eten lijkt me een goed idee."

TheIsland

Bericht door TheIsland » 02 nov 2019, 17:05

Bryon Wolfgang
Ik grinnik kort als ze begint voer verjaardagen. '' Ja verjaardagen, maar ook gewoon wanneer we denken dat er iets te vieren valt'' Vertel ik. '' Zoals een verovering, bekentenissen en soms zomaar'' Ze is tot nu toe nog erg gereserveerd maar dat is misschien omdat ze nog iets moet ontdooien. Misschien was het in Dusseldorf heel anders. Hier is ook duidelijk wat ieder zijn rol is, maar dat betekend niet dat er plezier gemaakt mag en kan worden. Ik knik op haar antwoord over het eten. '' Ik zal u voorstellen aan de mensen in de keuken'' Zeg ik en loop met haar door de deuren waar altijd gekookt word en al het verse brood vandaan komt. '' Goedemorgen '' Zeg ik als ik binnen stap. '' Hebben jullie nog een ontbijtje voor Fraulein Becker?'' Er word geknikt. '' En doe voor mij maar een goede kop zwarte koffie met een belegd broodje'' Opnieuw word er geknikt. '' Komt in orde Herr Wolfgang'' Ik geniet van de geuren die hier rondhangen. Ik krijg er gewoon honger van. '' Laten we een tafel uitkiezen, ze brengen het zo wel'' Ik loop terug naar de zaal waar ik ergens aan een tafel ga zitten.

Saika

Bericht door Saika » 02 nov 2019, 17:24

Lotte Becker
Eigenlijk wist ik het antwoord al. Binnen het verzet werden ook feestjes gevierd als we progressie boekten. Maar een echt feestje wilde ik het niet noemen. Meer een samenkomst met drank. "Dan kijk ik uit naar het eerste feestje wat ik bij mag wonen." Ik liep achter Generaal Wolfgang aan naar de keuken, en ik werd meteen overdonderd door de hoeveelheid personeel. In de keuken zeg ik het personeel gedag, en probeer opnieuw alles op te nemen - maar mijn hoofd begon over te lopen. Het zou mij zeker nog wel een aantal dagen, al dan niet weken duren om ieder gezicht te onthouden. "Dankuwel." Zeg ik tegen het personeel, waarna ik de Generaal weer de keuken uit volg. Terwijl we wandelen, trek ik mijn colbertje uit. De verwarming werkte goed binnen het gebouw. Het colbertje hang ik over de stoel heen, waarna ik tegen over de Generaal aan tafel plaats neem. Ik geef hem een klein glimlachje. Dit is een moment om hem te leren kennen, aan de goede kant van hem te komen, zeg ik tegen mijzelf in gedachten. "Bedankt voor uw gastvrijheid, ik had mijzelf geen betere start kunnen wensen."

TheIsland

Bericht door TheIsland » 02 nov 2019, 18:23

Bryon Wolfgang
'' Dan komt u op het juiste moment, vanavond is er toevallig een feest'' Ik knik wanneer ze mij bedankt voor de gastvrijheid. Ik doe het niet bij iedereen op deze manier, daar heb ik gewoon geen tijd voor. Maar vandaag heeft ze het geluk dat ik niet heel veel op mijn agenda heb staan. Ons eten word op tafel neer gezet en ik bedank de man.
Mijn handen leg ik om de mok met warme koffie heen, heerlijk om mijn handen zo even te warmen. Dan worden we gestoord door een soldaat. '' Herr Wolfgang'' Hij begroet me zoals iedereen dat doet. Ik kijk naar hem. Hij is iemand die net onder mij staat en dus aast op mijn functie, we liggen elkaar niet zo.
'' Zeg het maar'' Ik knik naar het papier dat hij in zijn handen heeft. '' We hebben bekentenissen van een aantal van de verzetstrijders'' Zegt hij dan. '' Ik dacht aan morgenochtend 10 uur tegen de muur'' Dat is dus niet waar ik het mee eens ben. Ik schud mijn hoofd. '' Nee dat gebeurd niet'' Zeg ik meteen. '' Wolfgang je weet dat, dit het bevel is van Hitler zelfe, elke bekentenis is daarna de muur'' Gaat hij tegen mij in. Ik sta op van mijn stoel. '' Dat kan zo wezen maar ik heb hier de leiding, en er word niemand tegen de muur aangezet morgenochtend'' Ik kom nogal streng over. Hij aarzelt even en ik kan aan zijn blik zien dat hij het er niet mee eens is. '' En er word zeker niemand gedood, morgen'' Vul ik eraan toe. '' Maar het is het verzet!'' Gaat hij tegen mij in. Ik zet een stap naar hem toe en pak het papier uit zijn handen. '' Ja en die zitten achter het slot, de muur is niet nodig'' Ik kijk hem doordringend aan. Hij blijft even stil. '' Goed, Herr Wolfgang'' Moppert hij bijna en loopt weg. Ik ga weer zitten aan tafel en leg het papier met de bekentenissen en namen op tafel neer. '' Sorry '' Verontschuldig ik me naar Lotte

Saika

Bericht door Saika » 02 nov 2019, 18:53

Lotte Becker
Beter kon ik het niet hebben, het feestje vanavond was mijn perfecte ingang. Wanneer ik nog iets wil vragen over het feest, komt een keukenmedewerker onze kant op met het voedsel. Hij legt een dienblad met een vers broodje, ei, ham en een klein potje met thee voor mij neer. Mijn maag begint al te rommelen en ik bedankt de keukenlid, waarna ik een kop thee voor mijzelf inschenk. Net voordat ik een slok wil nemen, komt een soldaat bij ons aan tafel. Ik wend mijn ogen af naar mijn dienblad, uit respect, maar mijn oren staan spits. De woorden van de soldaat maken mij misselijk - het idee dat het verzet, mijn landgenoten, vermoord worden nadat ze een bekentenis afgelegd hebben? Het leggen van een bekentenis is eigenlijk al een no-go, maar ik durf erop te wedden dat ze ervoor gemarteld zijn. Verbaasd ben ik dan ook als de Generaal tegen de soldaat in gaat en, zoals het lijkt, de levens van de verzetsstrijders spaart. Bryon Wolfgang stuurt de soldaat weg en voorzichtig spiek ik op het blaadje wat hij op tafel legt. Ik word gerustgesteld als ik geen bekende namen zie - maar de misselijkheid blijft toch nog. De Generaal blijft mij verbazen als hij zijn verontschuldigingen aanbied. Ik schud mijn hoofd en neem een goede slok van de thee om mezelf te kalmeren. "Ik... Ik moet nog een beetje wennen aan het omringt zijn door... dit." Probeer jezelf open te stellen, laat je zelf zien, maar nog niet te veel. Ik besluit weer een glimlach op mijn lippen te zetten. "Ik denk dat het feestje vanavond een mooie kans is om mijzelf hier thuis te gaan voelen." Ik besluit mijn verzet- en militairgerichtte vragen nog even bij mijzelf te houden tot ik het vertrouwen van de Generaal gewonnen heb. "Dus, als ik vragen mag, van waar het feestje?"

TheIsland

Bericht door TheIsland » 02 nov 2019, 23:19

Bryon Wolfgang
Ik knik. '' Het zal wel anders zijn dan in Dusseldorf'' Ik neem een slok van mijn warme, donkere koffie. Heerlijk om toch even een kop koffie te kunnen drinken. Mijn ogen vallen op het formulier dat ik zojuist op tafel heb gelegd. Ik ben erop tegen om mensen tegen de muur te zetten, ik probeer het zoveel mogelijk te voorkomen. Helaas is het soms niet anders. Ik draai het papier om, zodat ik kan zien wat ze bekend hebben. Mijn ogen worden van het papier af gehaald wanneer Lotte mij een vraag stelt.
Een kleine glimlach vormt zich rond mijn lippen. '' Niet zoveel bijzonders eigenlijk'' Antwoord ik. '' Ik geloof dat we gewoon zin hebben in een feestje'' Ik haal kort mijn schouders op. Soldaten moeten zich soms kunnen ontspannen met drank, muziek en vrouwen. Sommige zijn Nederlands. Maar ja liefde kun je ook niet uitkiezen zoiets vind je. '' Maar vertel eens wat over jezelf'' Ondertussen begin ik aan mijn broodje. '' Waar woon je nu? Wat is je leeftijd? Vanwaar de ambitie om tussen de echte Duitsers te werken? Familie?'' Ik ken graag mijn personeel.

Saika

Bericht door Saika » 02 nov 2019, 23:56

Lotte Becker
"Heel anders, ja." Ik had wel wat antwoorden over Dusseldorf klaar staan, maar enkel indien nodig. En voor nu leek dit antwoord genoeg. Ik nam een kleine hap van het verse broodje, en mijn smaakpupillen leken op hol te slaan. Ik had in tijden niet zo'n lekker broodje op. Het feestje van vanavond moest ik dan ook maar gewoon meemaken. Ik wist niet wat ik ervan kon gaan verwachten, maar daarmee hield ik het spannend. Ik verslikte mezelf bijna in m'n thee toen de Generaal mijn alle persoonlijke vragen stelde. "Oh, ik hoefde niet meer te solliciteren, toch?" Zei ik met een kleine glimlach, waarna ik mijn thee neerzette en hoopte dat de Generaal de humor er ook van in kon zien. Uiteraard besloot ik ook zijn vragen te beantwoorden. "Ik ben al 22 jaar oud en ik heb tot op heden ook in Dusseldorf gewoond, daar ben ik ook opgegroeid. Nu huur ik een studiotje vlakbij, Utrecht? Ik ben nog niet helemaal thuis in de Nederlandse steden." Liegbeest. Ik huurde wel degelijk een studio vlakbij Utrecht, het was er ook helemaal ingericht en ik kon er ook naar toe indien nodig. Maar dat was enkel en alleen een voor het geval dat. Indien ik een vrij weekend zou krijgen zou ik naar het Verzet in Utrecht gaan. Via die weg moest ik van mezelf laten horen, via oortjes en microfoontjes was niet mogelijk. "Ik was wel toe aan een nieuwe uitdaging, om toch ook mijn stukje bij te dragen in de oorlog. Daarnaast is mijn vader nu gestationeerd in het 5e leger te Zeeland, geloof ik. Zo ben ik ook weer iets dichterbij hem." Als het kon, had ik mezelf een schouderklopje gegeven. Voor mijn eigen gevoel had ik het riedeltje perfect verkocht. "En als ik mag vragen, Herr Wolfgang." Kort keek ik omlaag, en pakte ik mijn mok thee weer op. "Ik verwacht voor een wat oudere Generaal te werken. Hoe bent u op zo'n jonge leeftijd naar zo'n positie gegroeid?" Misschien was het iets brutaal, of bracht het mij juist op de goede spoor bij de Generaal.

TheIsland

Bericht door TheIsland » 03 nov 2019, 11:18

Bryon Wolfgang
Mijn broodje is uiteindelijk op, net zoals mijn koffie. Ik grijns kort wanneer ze zegt dat ze niet meer hoefde te solliciteren. '' Dat klopt, maar dit is gewoon interesse'' Antwoord ik. Ik moet toch een beetje weten wie er voor mij werkt? Ik moet trouwens ook op haar kunnen vertrouwen. Ze zal dingen weten over zaken die ze niet mag doorvertellen. Maar ik neem aan dat het haar allemaal is uitgelegd.
'' Woon je alleen daar?'' Vraag ik aan haar. Ik ben benieuwd of ze iemand is die graag alleen is of juist gezelschap heeft. Vriend misschien? Al denk ik niet dat die het goed zou vinden als ze hier zou zijn.
'' Oh, dus je had liever een oude man ?'' Vraag ik dan met een lichte grijns. Ik haal mijn schouders op. '' Ik ben al vanaf mijn zestiende in defensie. Dus ik heb me hard omhoog gewerkt nog voor de oorlog'' Leg ik uit. Ik spreek het niet uit maar ik ben niet voor deze oorlog. Toch moet ik er wel zo naar handelen

Saika

Bericht door Saika » 03 nov 2019, 11:46

Lotte Becker
Hij had gewoon interesse vertelde hij, al had ik het idee dat er meer achter zat. Logisch, uiteraard. Ik knikte kort op zijn vraag over of ik alleen woonde, en ik kon het niet laten om mijn blik kort op zijn linkerkant te richten. Hij droeg geen ring. Voor het Verzet had ik een vriend, maar toen ik mijn ambities uitsprak om méér voor deze oorlog te willen betekenen, en mijn vader het Verzet in te volgen, verliet hij mij. Sindsdien heb ik geen relatie meer gehad, en ik had er ook geen behoefte aan. We waren in oorlog, dát had prioriteit. "Nee, ik ben aangenaam verrast." antwoord ik lachend. "Ik heb natuurlijk al met soldaten en Generalen te maken gehad in het hospitaal. En de Generalen waren niet heel... jong." Ik wist dat binnen de Bondsrepubliek vrijwel alle jongens defensie in gingen, net als hier in Nederland was er dienstplicht. Maar om al uit te groeien tot Generaal, dat kost ambitie. Ik nam een laatste hap van mijn broodje en dronk mijn thee op. "Bedankt voor dit ontbijt." Zei ik vriendelijk. "De reis heeft mij best wel uitgeput, en met uitzicht op het feestje vanavond denk ik dat rust voor mij nu prioriteit heeft." Voorzichtig haalde ik mijn colbert van de stoel af. "Zullen we de rondleiding vervolgen?"

TheIsland

Bericht door TheIsland » 03 nov 2019, 12:04

Bryon Wolfgang
Ik was veel weg van huis, waardoor ik nooit echt een relatie op heb kunnen bouwen. Ja een vluchtig iets maar niks serieus, daar was ik gewoon teveel weg van huis. Nu met de oorlog is dat nog erger. Aangenaam verrast dus? Geen idee hoe ik dat op moet vatten. '' Geen probleem'' Zeg ik vriendelijk als ze mij bedankt voor het ontbijt. Ik knik op haar volgende vraag en sta op van de stoel. Ik vouw het papier op dat ik aan de binnenkant van mijn jasje doe, ik ruim dat straks wel op. '' Deze kant op'' Ik loop naar de andere deur, die ik ook weer voor haar open houd. Die uitkomt op een andere gang, het is een groot gebouw. '' Zal ik u dan maar laten zien waar het openbaar toilet is, en uw kamer?'' Stel ik voor. '' En mijn kantoor'' Als ze door de deur heen is, volg ik haar en sluit de deur.

Plaats reactie