ORPG met Hylianator

Inuka

ORPG met Hylianator

Bericht door Inuka » 21 okt 2019, 23:34

Finn Alden Ward || 18

Afbeelding

Hylianator
Re: ORPG met Hylianator

Bericht door Hylianator » 22 okt 2019, 00:16

Afbeelding

Alexa Turner || 17

Vandaag is het zo ver, mijn eerste dag op campus. Mijn moeder en ik hadden van te voren al gekeken op verschillende campussen. Dit om mij een beeld te geven over hoe het er uit ziet en wat ik ervan kan verwachten. Uiteindelijk voelde ik mijzelf het prettigst bij deze campus en heb ik de beslissing genomen mij in te schrijven. Toen de envelop met het logo van de school aankwam, was ik zowel blij als bang. Die brief vertelt je of je bent toegelaten op de school of niet. Nu was het dan eindelijk zo ver, beginnen aan een nieuwe start. Alle informatie was opgestuurd naar mijn thuis adres. De sleutel van mijn kamer, informatie over de school en andere belangrijke zaken. Nadat ik mezelf een weg heb gemaakt door de menigte heen, pak ik er een plattegrond bij. “Hm.. 25, kamer B” mompel ik in mezelf en bekijk het papiertje nog eens goed. Met een tas vol loop ik rustig naar de kamer toe en haal deze van het slot af. Wanneer ik door de deur ben gestapt, zie ik een leuk ingerichte kamer. Als ik een tweede kamer door ga, zie ik een bed, bureau en een kastje om kleding in op te bergen. Aangezien op de andere deur 25A stond, ging ik ervan uit dat de andere deur van mij is. Een gedeelde woonkamer dus. Gelukkig kan ik deze deur ook op slot doen, mocht dat nodig zijn. Ik zet mijn tas op het bed neer en besluit eerst maar eens mezelf wegwijs te maken met behulp van mijn plattegrond. Ik loop de kamer daarom weer uit en trek de deur achter mij dicht. Eerst maar eens beginnen met de kantine en de klaslokalen.
“Luck is believing you’re lucky.”

Inuka

Bericht door Inuka » 22 okt 2019, 07:40

Een nieuw jaar, met nieuwe vakken, nieuwe leraren en het allerbeste: nieuwe studenten. Mijn tijd als eerstejaars was weer voorbij. Het mocht dan wel de zoveelste keer zijn, maar het eerste jaar van college was altijd het ergste. Dan was je nog een van de jonkies op de campus. Samen met een deel van mijn groepje vrienden hing ik wat rond tussen een aantal oude kastanjes. Na een lange zomervakantie was het altijd lekker om je vrienden weer te zien. Om te horen wat ze allemaal gedaan hebben en om te zien hoe bruin iedereen wel niet geworden was. Of nouja, de meeste dan. Met mijn handen onder mijn hoofd lag ik tegen een van de boomstammen aan en luisterde ik naar alle wilde verhalen van Lara, die zoals vanouds lange en over de top wilde verhalen kon vertellen. Dat had ik ergens wel gemist in de zomervakantie, dan was het fijn om te zien dat er niets was veranderd na die aantal maandjes. Dat we gewoon verder gingen waar we vorig jaar gestopt waren.

Afbeelding

Hylianator

Bericht door Hylianator » 22 okt 2019, 10:52

Mijn vingers glijden over de plattegrond heen terwijl ik mompel in mezelf welke kant ik op ga. Het is hier ook zo onwijs groot, dat ik bang ben te gaan verdwalen. Mijn telefoon in mijn zak trilt kort. Wanneer ik hem eruit haal, zie ik een app van mijn moeder. - En? Ben je al gesetteld?- Even lach ik in mezelf en stuur haar terug dat ik de school aan het verkennen ben. Mijn moeder en ik hebben een hechte band. We doen veel dingen samen en dit is dan ook de eerste keer dat ik niet bij haar thuis ben. Ze vond het moeilijk, aangezien ik enigs kind ben en mijn vader al was vertrokken naar het buitenland, toen ik nog kind was. Ik duw mijn telefoon terug in de zak van mijn leren jas en trek de rits dicht. Goed, verder met verkennen. Als ik deze gang volg, moet ik hier ergens naar buiten kunnen. Met de juiste route in mijn hoofd, stop ik de plattegrond opgevouwen in mijn broekzak en volg de gang. 2 grote deuren leiden naar buiten toe. Eenmaal buiten neem ik de frisse lucht in me op. Ik loop de stenen trap af en maak mezelf een weg over het pad wat ligt tussen bomen en bankjes met tafels waar mensen al aan zitten. Groepjes vrienden, die bijpraten over de vakantie. Kort bijt ik op mijn lip en hoop er zo binnenkort ook bij te zitten.

Afbeelding

Inuka

Bericht door Inuka » 22 okt 2019, 18:32

Na al zoveel verhalen gehoord te hebben was ik er wel een beetje klaar mee. Al de beste verhalen waren al vertelt voordat iedereen er was, dus de meeste begonnen al aan het herhalen en recycelen van verhalen en grappen die ze eerder gemaakt hadden. Nee, daar het ik niet veel zin in. "Ik ga mijn boeken ophalen." Kondigde ik aan, waarna ik opstond en richting het bibliotheek gebouw begon te lopen. De campus was een groot doolhof van oudere gebouwen. Zelf moest ik toegeven dat ik ook niet wist wat er in alle gebouwen en alle verdiepingen gebeurde. Ik viste mijn zonnebril uit mijn zak en keek vanachter de donkere glazen naar de mensen die rondliepen en rondhingen. Je pikte meteen de nieuwelingen eruit. Vaak nog zo alleen en verdwaald. Dat was natuurlijk ook wel logisch, maar dat maakte het niet minder grappig. Iedereen liep er zo bij zijn eerste week. Ik stapte van het gras af, het pad op, en liep richting de bibliotheek.

Afbeelding

Hylianator

Bericht door Hylianator » 22 okt 2019, 19:09

Na een stukje te hebben gelopen, besluit ik om even te gaan zitten en alles in me op te nemen. Een bankje langs het pad lijkt me een geschikte plek om te zitten en mensen te bekijken. Maar ook een geschikte plek om na te denken. Ik neem plaats op het bankje en kijk rond. De mensen verschillen hier enorm. Net als op elke school eigenlijk. De eerste dag is voor mij van belang, om alles te verkennen en een beetje de kat uit de boom te kijken. Zelf ben ik geen extrovert persoon en kan me prima redden in mijn eentje. Toch is het ook wel fijn om iemand naast je te hebben die alles al weet van de school. Mijn ogen glijden langs mensen die voorbij lopen en groepjes die hun weg langs mij heen maken. Misschien was het wel een verstandig idee om straks te kijken of mijn huisgenootje er is. De persoon die in 25A achter de deur zijn of haar slaapkamer heeft. Misschien kwam deze persoon nog, misschien sliep deze persoon er al. Helemaal in gedachten verdwaald blijf ik op de bank zitten, starend naar de natuur voor mij.

Afbeelding

Inuka

Bericht door Inuka » 22 okt 2019, 20:46

De drukte rondom de campus was erger dan normaal. Iedereen was buiten en aan het verkennen. Opzoek naar oude vrienden of opzoek naar nieuwe. Onderweg naar de bibliotheek hielp ik nog een groepje meiden naar het juiste gebouw. Blijkbaar zag ik eruit als een ervaren campus ganger. Dat was al de derde keer dat aan me de weg gevraagd werd. Ach, zonder andere onderbrekingen had ik snel mijn boeken voor het eerste semester. Het waren er zoals altijd weer veels te veel. Ik propte mijn tas vol, zover het paste, en nam de rest van de boeken onder mijn arm. Eerst moest ik mijn boeken maar opbergen in mijn kamer. Mijn kamer, 58A, deelde ik met een van mijn beste vrienden. Mathijs, hij was een complete slons, maar ik kon alles met hem delen. Al was het net of ik van tijd tot tijd zijn huisvrouw was om alles een beetje presenteerbaar te houden. Maar ik had het slechter kunnen treffen. Al snel had ik alles opgeborgen en dwaalde ik wat rond op de campus. Ik liet mijzelf op de grond zakken onder een van de bomen en bekeek vanachter de glazen van mijn zonnebril de mensen in de menigte.

Afbeelding

Hylianator

Bericht door Hylianator » 22 okt 2019, 21:17

Mijn gedachten dwalen af tot er een groepje langs komt dat veel geluid maakt. Met een zucht sta ik op om terug te gaan naar mijn kamer. Als ik nog wel weet hoe ik terug moet lopen. Gelukkig heb ik een aantal mensen gezien die anderen helpen, met waar ze heen moeten. Dat geeft aan dat er veel vriendelijke mensen hier zijn. Toch voelde ik me bezwaard als ik het zou moeten vragen, dus probeer ik het eerst zelf. De opgevouwen plattegrond in mijn broekzak, lijkt verdwenen te zijn. Beide handen schuif ik in mijn broekzakken en kijk verbaasd op als ze echt allebei leeg zijn. Mijn ogen onderzoeken de grond en ik begrijp niet hoe het kan, dat deze weg is. Hij kan niet ver weg zijn.. Toch? Door mijn knieën gezakt, kijk ik onder het bankje. Misschien is hij weggewaaid en ligt hij ergens over het grote terrein heen. Het gaat me nooit lukken om de plattegrond te vinden. Teleurgesteld in mezelf ga ik weer recht op staan. Ik ben altijd zuinig op mijn spullen en dit raak ik dan kwijt. Dan moet ik het toch vragen of proberen uit mijn hoofd te doen. Ik kijk rond of ik iemand zie die ik kan aanspreken, maar iedereen lijkt druk met elkaar of loopt snel voorbij. Alsof ze doorhebben dat ik het wil vragen.

Afbeelding

Inuka

Bericht door Inuka » 22 okt 2019, 21:41

Misschien was het wat sadistisch, maar ik hield er ontzettend van om te zien hoe stressvol zo een eerste dag was voor velen. En met stres kwam een hoop problemen. Dames die struikelen over hun eigen hakken omdat ze zo graag wilde laten zien dat ze volwassen waren. Heren die in een sport of spel te fanatiek waren en daarom compleet blunderde. Ze hadden er allemaal zelf om gevraagd als je het mij vroeg. Had je maar jezelf moeten zijn. Mijn oog viel op een dame die de onderkant van een bankje wel heel interessant leek te vinden. Onbeschaamd keek ik naar de dame en hield ik haar even in de gaten. Ze was duidelijk een eerste jaars. Misschien was het verveling, of misschien was ik echt in een behulpzame bui, maar ik rustig kwam overeind en liep haar kant op. "Of je bent iets kwijt, of je hebt een eng monster onder dat bankje gezien." Constateerde ik met een vriendelijke glimlach op mijn gezicht.

Afbeelding

Hylianator

Bericht door Hylianator » 22 okt 2019, 22:15

Net wanneer ik het wilde opgeven, hoor ik een stem achter mij. Mijn gehele lichaam draait zich om en mijn ogen bekijken de jongen. Het feit dat hij mijn zoek activiteit onder de bank, linkt aan het zien van een monster, laat me even lachen. “Ja ik was even bang dat ik een monster hoorde onder de bank.. Dus ik wilde het even checken voor de zekerheid, voordat hij mij door heeft.” Mijn ogen bestuderen zijn gezicht, tot ik tot de conclusie kom dat ik zojuist iets doms heb gezegd. Het bloed schiet meteen naar mijn wangen, die zich vervolgens rood kleuren. “Ehm nee ik.. Ik wilde naar mijn kamer maar.. Ik ben de plattegrond kwijt die ik net nog had.. Daarom keek ik onder de bank.” Vertel ik hem dan en bijt kort op mijn lip omdat ik me schaam voor wat ik net heb gezegd. Waarom vind ik het altijd zo moeilijk om tegen andere mensen te praten? Alsof er een error in mijn hoofd ontstaat en ik ineens niet meer weet wat ik moet zeggen, of totale onzin uitkraam.

Afbeelding

Inuka

Bericht door Inuka » 22 okt 2019, 22:37

Het was altijd fijn een positieve reactie te krijgen op de onzin die ik uitkraamde. Waarom ik zo een vage openingszin koos wist ik eigenlijk niet. Misschien wilde ik de persoon voor me gewoon testen om te zien wat ze in huis had. Van haar reactie was ik positief verrast. Een lach en zelfs een tegenreactie, dat was meer dan ik vandaag van andere vreemde had gekregen. Ik lachte om haar reactie, maar mijn lach veranderde al snel in een enigszins verbaasde frons. Het blosje op haar wangen was me niet ontgaan. Was ze nou verlegen om wat ze net had gezegd of omdat ik haar lastig val? Ach, ik liet het maar gaan. Ik keek wat om me heen, opzoek naar een verdwaalde plattegrond, maar ook ik kon er geen rond zien slingeren. Zelf had ik ook al even geen plattegrond meer op zak of in mijn tas. "Ik heb geen reserve plattegrond, maar misschien kan ik je wel de goede richting in helpen. In welk gebouw is je kamer? Of ken je nog een herkenningspunt dicht bij je kamer?" Vroeg ik haar, opzoek naar een hint van waar ze heen moest.

Afbeelding

Hylianator

Bericht door Hylianator » 22 okt 2019, 22:48

Aan zijn reactie te zien, had hij door dat ik aan het blozen was. Mijn handen schuif ik in mijn broekzakken en probeer mezelf zo rustig mogelijk te houden. “Hm.. Toen ik mijn kamer uit ging zag ik een groot schilderij van een vaas met zonnebloemen erin.. Ik heb kamer nummer 25.” Spreek ik vervolgens als antwoord op zijn vraag. Ik wilde niet meteen te enthousiast worden dat er iemand is die vandaag tegen mij praat. Mijn ogen bestuderen zijn gezicht, maar wanneer ik door heb dat ik dat doe, voel ik mijn wangen alleen maar meer gloeien. Een onzeker lachje verlaat mijn lippen en ik zoek naar een excuus voor mijn gedrag. “Sorry het is mijn eerste dag en ik ben wel wat verrast dat iemand mij wil helpen.” Spreek ik waarna ik weer opkijk naar zijn ogen, die schuilen achter een zonnebril. Ondanks de zonnebril, kan ik de structuur van zijn ogen vinden.

Afbeelding

Inuka

Bericht door Inuka » 22 okt 2019, 23:27

Haar beschrijving van haar kamer was niet heel duidelijk. "Een schilderij met een vaas en zonnebloemen. Heb je nog meer hints?" Vroeg ik en terwijl ik wat om me heen keek om te zien of het me toch te binnen schoot. "Oké... nou ja, dat is een begin." Zei ik haar. Ik wist welk schilderij ze bedoelde, maar waar ik het had gezien wist ik niet meer. Zo vaak kwam ik ook niet in de gebouwen voor de dames. "Ik weet wel waar de informatie desk zit, dan kan je een nieuwe plattegrond halen." Meer kon ik niet voor haar doen. Haar uitleg was ook een beetje lastig. Daarbij was het wel handig als ze een eigen plattegrond had voor later. Anders raakte ze als maar weer verdwaald. "Als je het vraagt zal vrijwel iedereen hier je helpen. Maar dan moet je het wel durven vragen." Zei ik haar lachend. Ik had niet verwacht dat ze zo....verlegen was. Het stereotype voor dames van haar kaliber was dat ze wel iets meer zelfvertrouwen hadden. Maar ergens vond ik het wel leuk. Ze was tenminste niet nep en overdreven als menig ander eerstejaars.

Afbeelding

Hylianator

Bericht door Hylianator » 22 okt 2019, 23:40

“Het was het enige wat mij was opgevallen toen ik de deur uitliep.. Ik keek vrijwel alleen op de plattegrond.” Zeg ik waarna ik naar hem glimlach. Hij wilde me helpen en gaf mij het gevoel oprecht te zijn. “Hm.. Ik wil niet zomaar op mensen afstappen om ze lastig te vallen met mijn vraag, het is immers mijn eigen fout dat ik mijn plattegrond ben verloren.” Mijn mond bleef maar praten en ik merk aan mezelf dat ik minder zoek naar woorden. Ik wil geen oordeel hebben over een persoon die ik nog niet ken, gebaseerd op hoe diegene doet of wat diegene zegt. “Als je mee wilt lopen naar de informatie desk, ben ik je zeer dankbaar.” Zeg ik met een glimlach. “Ehm.. Alexa trouwens.” Het is mij altijd geleerd jezelf voor te stellen aan iemand waarmee je in gesprek bent, zodat je niet constant praat met ‘jij’ of ‘je’, dat vind mijn moeder onbeleefd. Mijn blik werpt zich op het gebouw van de school. Het is hier ook immens groot en ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand is die alles zo kan vinden.

Afbeelding

Inuka

Bericht door Inuka » 23 okt 2019, 07:58

"Als je je neus naar de plattegrond houdt, dan ga je nooit de weg leren." Ooh, dat klonk een beetje suf. Ach, dat krijg je ervan als je de hele zomervakantie met een aantal oudjes opgescheept zat. Die praatte alleen maar in rare wijsheden. Dan viel dit nog mee. Ze was wel schattig. Lekker onhandig, maar ze wilde niemand lastig vallen met haar eigen foutjes. Dat kon ik wel waarderen ergens, ook al was het in dit geval totaal niet handig. "Wat was je plan dan als ik je niet had gevraagd of je hulp kon gebruiken? Had je dan de rest van de dag rondgedwaald?" Vroeg ik haar glimlachend. "Jahoor, ik loop wel even mee. Ik heb toch niets beters te doen. Dan kan ik gelijk mijn rooster ophalen." Het was tenminste spannender dan mensen kijken. En eigenlijk was ik ook wel benieuwd naar de dame voor me. "Ooh, ja... Finn." Zei ik haar en stak mijn hand uit. "Deze kant op Alexa. Het is niet heel ver, maar ik ben wel bang dat het er ontzettend druk is." Ik gebaarde richting het oude kerkgebouw waar de informatie desk en receptie waren. Het complex was een verzameling van oude gebouwen van naastgelegen kloosters. Het had wel wat. Het maakte het in ieder geval dat de hele campus vol stond met prachtig oude gebouwen en gigantische bomen. Mijn eigen slaapkamer was gebouwd in een oud stallen complex voor de paarden. Al was het prachtig gerenoveerd en verbouwd, je kon nog altijd sporen zien van vroeger.

Afbeelding

Hylianator

Bericht door Hylianator » 23 okt 2019, 09:00

De opmerking die hij maakt, laat me even lachen. Bijdehand maar behulpzaam. “Als jij niet op mij afgestapt was, gok ik dat ik zo’n 63 keer langs dezelfde plek zou lopen..” Een grinnik verlaat mijn mond bij het idee dat ik hier alleen rond zou lopen, zonder plattegrond. Ze hebben dan ook niet voor niks een plattegrond laten maken voor deze plek. “Oh, rooster.. Ook wel handig om te hebben ja.” Wanneer ik hem zijn hand zie uitsteken, pak ik die even aan om deze vervolgens te schudden. Finn.. Een naam die echt bij hem past. Stoer maar sensitive, dat is het gevoel dat het mij geeft. Wanneer hij begint over dat het druk zal zijn, schieten er toch lichte zenuwen door mij heen. Ik houd niet zo van drukte als introvert zijnde. Mijn telefoon in mijn zak trilt maar ik negeer het compleet. Ik vind het belangrijker om nu sociaal te zijn dan wanneer ik met mijn telefoon rond loop. Mijn handen steek ik beide weer in mijn broekzakken en loop rustig met hem over het pad heen. “Hoe lang zit je hier al op school Finn?” Vraag ik hem en kijk opzij naar zijn gezicht.

Afbeelding

Inuka

Bericht door Inuka » 23 okt 2019, 18:25

Het idee dat ze nog zoveel rondjes had gelopen voordat ze hulp vroeg maakte me aan het lachen. "Misschien had ik dan een aantal van je rondjes moeten wachten voordat ik je kwam helpen." Zei ik haar plagend. Ach, zo gemeen was ik ook niet. Tenminste, meestal was ik niet zo gemeen. In een rustige pas loop ik verder en kijk ik wat om me heen. "Voor als je nog eens de weg en je plattegrond kwijt bent, dan kan je altijd naar de toren van het informatiegebouw lopen. Het is een oude kerk. De toren is niet heel hoog, maar hij steek zo nu en dan boven de andere gebouwen uit. Het is wel een handig herkenningspunt." Zei ik haar. Zo had hij zelf ook de weg geleerd op de campus. "Pas een jaartje, ik ben een tweedejaars." Beantwoordde ik haar vraag. "En ik kan wel raden dat dit je eerste jaar wordt." Constateerde ik met een glimlachje op mijn gezicht. Dat lag er dik bovenop.

Afbeelding

Hylianator

Bericht door Hylianator » 23 okt 2019, 20:29

Zijn reactie laat me lachen. Vaak kan ik niet zo met andere mensen deze humor vinden. “Hm gemeen van je dat je mij dan zoveel rondjes laat lopen.” Zeg ik terwijl ik rustig mee loop. Ik luister naar hem en knik vervolgens. “Goed om te weten, mocht mijn volgende plattegrond ook ineens verdwijnen.” Het is goed om informatie van anderen te krijgen. Zeker op zo’n grote school, kun je dat wel goed gebruiken. Wanneer hij verteld dat hij tweedejaars is, verbaasd mij dat eigenlijk niet. Hij weet meer dan dat een eerstejaars natuurlijk zou weten. Op zijn opmerking dat ik een eerstejaars ben, grinnik ik even. “Hm, zou een tweede jaars met een plattegrond lopen over deze campus, hem kwijt raken en hopeloos zoeken onder een bankje om vervolgens met een vreemde naar de informatiedesk te gaan?” Voor ik het wist was het eruit, maar gelukkig was mijn intonatie niet gemeen. Ik maakte er maar een beetje een grapje van, meteen gemeen doen naar een tweedejaars kan verkeerd overkomen. Hij lijkt mij wel het type persoon waar je zo tegen kunt praten. Gelukkig voel ik mezelf steeds meer op mijn gemak.

Afbeelding

Inuka

Bericht door Inuka » 23 okt 2019, 21:29

Toen ze me gemeen noemde kon ik alleen maar lachen. "Maar ik heb je geholpen." Verdedigde ik mijzelf. Dat mocht dan wel uit verveling zijn geweest, maar mijn liefdadigheid stond. Daarbij was de dame wel interessant. Ze was in ieder geval heel anders dan de meiden die me eerder om de weg hadden gevraagd. Het was misschien was stereotyp, maar die meiden leken alles voor aandacht te doen. "Er zijn nog een aantal van dit soort herkenningspunten rond de campus. Je kent ze vast snel uit je hoofd. Zo niet, dan zou ik meteen maar een aantal plattegronden vragen." Grinnikte ik en liep de oude kerk binnen. Eenmaal binnen draai ik me naar Alexa. "Nee, een tweede jaars zal niet snel met een plattegrond gespot worden. Dat is niet cool genoeg." Zei ik haar wat sarcastisch. "Zo, de informatiebalie voor bezoekers waar ze plattegronden hebben is daar en de service balie voor alle school en les informatie en vragen is daar." Zei ik haar terwijl ik naar de verschillende helpdesks gebaar. "En nou niet weer verdwaald raken Alexa."

Hylianator

Bericht door Hylianator » 23 okt 2019, 22:49

“Hm ja je hebt mij wel goed geholpen.” Geef ik toe en loop met hem mee. Wanneer we de oude kerk inlopen, ben ik onder de indruk van de architectuur aan de binnenkant. Ik begrijp wel dat ze deze mooie gebouwen gebruiken voor de school. “Wil je nu zeggen dat ik niet ‘cool’ genoeg ben?” Ik trek speels een wenkbrauw omhoog en laat dan een lachje over mijn lippen rollen. Wanneer hij mij vertelt waar ik alles kan vinden, probeer ik zijn tempo bij te houden. Mijn ogen volgen de plekken die hij aanwijst en ik knik af en toe als bevestiging dat ik hem volg. “Hm, toch maar meerdere plattegronden mee nemen, dan wordt verdwalen nog een kunst..” Mijn blik werpt zich weer naar Finn en ik glimlach. “Bedankt voor het helpen van een eerstejaars die eigenlijk op zoek was naar monsters.. Finn.” Ik kijk naar hem en laat dan een lach vrij die ik even in had gehouden. Het was zeker aardig van hem geweest om mij te helpen. In eerste instantie voelde ik mezelf wat verlegen bij hem maar dat gevoel was al snel weggetrokken namate we in gesprek raakte. Misschien kwam dat omdat hij zelf ook wel een praatje maakte, uit zichzelf.

Plaats reactie