ORPG | Troubles from the past don't make the future

qwerty22033
Re: ORPG | Troubles from the past don't make the future

Bericht door qwerty22033 » 15 sep 2020, 23:34

"Oh.. sorry.." zeg ik zacht als hij er zo kort over is. Zou hij het jammer vinden? "Mijn broer is maar drieënhalf jaar ouder dus dat gaat wel prima," vertel ik. Zijn broer zit nu natuurlijk in een compleet andere levensfase en dat is altijd zo geweest eigenlijk. Dat lijkt me ook lastig, ja.
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 15 sep 2020, 23:39

Aaron
“Oh, nee, het is niet erg hoor” stel ik haar meteen gerust als ze zich verontschuldigt. “Konden jullie het vroeger goed vinden met elkaar?” Vraag ik. Ik vraag me wel eens af hoe ik en mijn broer hadden geweest als we zo’n klein leeftijdsverschil hadden.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 16 sep 2020, 00:13

"Hmm, over het algemeen wel. Er waren van die overgangen in levensfases waar het best wel botste of waarbij hij echt niets van meisjes moest hebben, inclusief zijn zusje, maar over het algemeen ging het goed, ja. We hebben het best wel fijn gehad samen," knik ik. Ja, mijn broer was er wel echt voor me als er echt iets was en over het algemeen hielp hij me ook als ik het moeilijk had op school of zo.
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 16 sep 2020, 08:17

Aaron
“Aah ja, dat is natuurlijk typisch voor broer en zus”grinnik ik. “Maar dat is fijn, dat je elkaar had” glimlach ik en kijk weer even rond door het parkje.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 16 sep 2020, 08:21

Ik knik zwak. Ja, dat was wel zo, dat wat we hadden was wel die typische broer-zus dynamiek. "Hmja, dat was inderdaad fijn. Maar nu hebben we het heel druk en lukt het soms nog net om even te bellen. Dat is wel jammer.." reageer ik zacht.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 16 sep 2020, 08:32

Aaron
“Maar is dat niet een kwestie van tijd er voor maken?” Ik kijk haar kant op. “Als je hem echt graag wil spreken of zien moet je daar gewoon een keer tijd vrij voor houden. Want nu heb je die tijd nog” glimlach ik. Nou zal er met hem niet net zo iets gebeuren als met Jamie maar toch. Elke dag leven alsof het je laatste is, is niet verkeerd.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 16 sep 2020, 10:47

"Misschien wel," knik ik bedenkelijk. Hij heeft ook wel gelijk, zeker als je kijkt naar alle tijd die Mila met Jamie gemist heeft en nu is Jamie kwijt. Misschien moeten we toch maar eens een datum prikken of zo, gewoon een keer iets leuks doen, iets wat ons beiden van ons werk afleid.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 16 sep 2020, 10:54

Aaron
“Komt vast goed” glimlach ik als ik zie dat ik haar inderdaad de andere kant heb laten zien. Natuurlijk kon ze die zelf ook wel bedenken. Ze is slim en ze studeert psychologie enzo. Maar soms is het ook fijn het even van een ander te horen zonder verder oordeel.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 16 sep 2020, 11:00

"Ja, komt het ook wel," beaam ik met een glimlachje. Nog altijd lopen we rustig wat. "Heb jij het nu niet koud?" vraag ik terwijl ik naar hem omhoog kijk. Hij heeft zijn jasje nu al een tijdje niet meer aan en ik heb het nu wel aangenaam warm weer.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 16 sep 2020, 13:29

Aaron
“Nee hoor, ik ben een warm bloedje” glimlach en kijk even naar haar. “Heb je het inmiddels al wat warmer?” Ze mag het jasje prima aanhouden hoor.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 16 sep 2020, 13:37

"Hm oké, maar wel zeggen als je het koud krijgt hoor," reageer ik met een glimlach. "Ja, ik heb het weer aangenaam warm, dit werkt prima." Ik glimlach wat breder en kijk dan weer om me heen.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 16 sep 2020, 14:14

Aaron
“Gelukkig” zeg ik met een glimlach en merk dat we zo rustig aan weer terug richting huis gaan lopen. Het is ook al laat en de dag is goed geweest zo.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 16 sep 2020, 14:28

Ik glimlach zwak en blijf verder stil, niet wetend waar ik het nu weer over moet hebben. We hoeven ook niets te zeggen, genieten van de geluiden van de nacht is ook prima, nu ik weet dat Aaron gewoon naast me loopt voor het geval er iets gebeurt.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 16 sep 2020, 16:56

Aaron
Ik luister rustig naar onze voetstappen in het schelpenpad van het parkje. We zeggen op het moment even niks maar dat is eigenlijk helemaal niet erg. We genieten gewoon van elkaars aanwezigheid en dat is gewoon goed genoeg.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 16 sep 2020, 18:28

Ik merk dat we weer richtig mijn huis lopen en ik weet niet zo goed of ik dat wel wil en wat ik überhaupt eigenlijk wil. Ik bijt op mijn onderlip en kijl weer eens naar Aaron omhoog.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 16 sep 2020, 18:47

Aaron
Ik merk dat Aurora wat langzamer gaat lopen en ik kijk haar kant op. “Gaat het goed?” Vraag ik een tikkeltje bezorgd.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 16 sep 2020, 19:40

Ik kijk op als ik Aarons vraag hoor. "Ja, ik wil gewoon niet dat het lopen stopt, denk ik, maar we gaan wel weer terug naar mijn huis en ooit moet er een einde aan komen," antwoord ik waarna ik zwak glimlach.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 16 sep 2020, 19:57

Aaron
“Ik wil nog best een stukje verder hoor, als je dat graag wil” zeg ik met een glimlach. Ik kan me voorstellen dat ze niet graag alleen wil zijn inderdaad.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 16 sep 2020, 20:47

Aurora
We zijn een paar maanden verder en nog steeds geen spoor van Jamie. Aaron en ik zien elkaar steeds vaker en langzaam maar zeker begin ik comfortabel te worden met het idee dat hij zomaar meer kan worden dan goede vrienden. Ik heb hem vandaag ook meegenomen naar het gesticht want vandaag is een grote dag: alles wordt gesloopt. Nouja, niet helemaal alles, maar wel heel veel. Het komt erop neer dat eigenlijk alleen de buitenmuren blijven staan, met de plafonds van de verdiepingen. De tussenmuren moeten eruit en speciale tijdelijke steunmechanismen zullen de plafonds en vloeren op hun plek houden. De ramen moeten eruit, de hekken moeten weg, heel het terrein moet anders. Ik vind het geweldig leuk eigenlijk dat ik alles heb mogen uittekenen met architecten en planners. Natuurlijk heb ik Aarons en Laura's visies ook gevraagd, Aaron vanuit technisch perspectief en Laura vanuit perspectief van de opleiding en de plek waar zij stage loopt, dingen die absoluut in het gebouw of rondom het gebouw aanwezig moeten zijn. Als we het parkeerterrein oprijden en ik al een hoop bedrijvigheid rondom het gebouw zie, kijk ik Aaron aan. "Het voelt wel gek, gewoon het idee dat dit nu echt gaat gebeuren," merk ik met een enthousiaste glinstering in mijn ogen op.

Joey
Vrolijk loop ik met ontbijt voor Julius naar boven. Het gaat best goed met hem, heb ik het idee. In zoverre, hij maakt vooruitgang en dat is fijn. Het gaat niet altijd snel maar het geeft me vertrouwen. Over vertrouwen gesproken.. volgens mij begint dat vertrouwen van hem naar mij toe ook wat te stabiliseren, er lijkt nu altijd wel een soort basisvertrouwen te zijn en dat was in het begin echt niet. In het begin vertrouwde hij me helemaal niet en daarna slechts soms. Ik zou het vertrouwen nog verder uit willen breiden maar ik mag niet klagen. Een aantal dagen geleden heb ik hem een aantal opties gegeven voor activiteiten waar hij aan mee kan doen: een korte hike, yoga bij de geitjes, een lesje tekenen, een lesje pottenbakken, een lesje kalligrafie, een acteerklas... Er zijn een hoop opties en ik ben benieuwd waar hij voor gekozen heeft. Ik ga er namelijk wel vanuit dat op zijn minst een van de activiteiten zijn interesse gewekt heeft. Ik open de deur voorzichtig en spiek naar binnen. "Goedemorgen, met of zonder zorgen, hoe is het?" vraag ik met een glimlach.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 16 sep 2020, 21:37

Aaron
Ik kijk naar Aurora na haar woorden en knik waarna ik haar blik naar het grote gebouw volg. We zijn close geworden de afgelopen tijd. Nog closer dan we al waren. Ik heb het hele proces gevolgd van het gesticht ombouwen en veranderen. Heel leuk om mee te maken. “Kom, dalijk beginnen ze zo der jou” grap ik en stap uit. Ik wacht even op haar en pak dan haar hand vast waarna we de lange laan op lopen richting het enorme gebouw.

Jamie
Ik was vroeg wakker vanmorgen en heb al gedoucht. Ik trek net als laatste mijn shirt aan als Joey binnen komt. Ik heb nog steeds de deal met hem dat mijn ontbijt vaak gebracht wordt. De rest van de maaltijden eet ik wel beneden maar even die extra tijd rust in de ochtend doet me goed. “Goed hoor” zeg ik en ga in kleermakerszit op bed zitten met het ontbijt naast me waar ik een broodje vanaf pak. Ik scheur een stukje af en stop het in mijn mond. “Goede nacht gehad?” Vraag ik terug aan Joey. Ik zit hier nu al een hele tijd en hoe moeilijk ik het ook vind om toe te geven, gaat het goed met me. Het voelt als verraad naar Aurora toe om het naar mijn zin te hebben hier. Bijna al mijn therapie en activiteiten doe ik samen met Joey. Hier en daar zijn er wat andere mensen in beeld maar het is voor namelijk hij. Daarom kwam hij ook met het idee voor een andere activiteit. Ik ben maar voor de tekenles gegaan. Dat is iets wat ik leuk vind dus dat is niet geheel een straf. Het is hem nog steeds niet gelukt om me schoenen te laten dragen. Gelukkig wordt het ook niet geforceerd. Eigenlijk bepaal ik heel erg veel over alles wat ik doe en hoe het gaat. Of tenminste, zo laten ze het voelen. En dat is erg prettig. Het geeft me het gevoel een beetje controle te hebben over mijn leven. Controle wat ik nooit had.

Plaats reactie