ORPG | Will I get through to you?

ShakenAngel
Re: ORPG | Will I get through to you?

Bericht door ShakenAngel » 12 jan 2021, 20:28

Thomas
Ik kijk Rhys aan. Ik heb het echt met hem te doen. Hij zit niet zo lekker in zijn vel volgens mij en hij stort zich volledig op Caleb om daar niet aan te hoeven denken. Niet echt een gezonde manier van omgaan met je mentale gesteldheid. “Ik denk wel aan je” zeg ik zacht en leg mijn mes en vork even neer om echt aandacht voor hem te hebben. Heeft hij het gevoel vergeten te worden? Nee toch? Dat zou ik heel erg vinden.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 12 jan 2021, 20:41

Ik kijk Thomas pas aan als ik hoor wat hij zegt. "Oh..." mompel ik zacht, verrast. Daarna ben ik even stil. "En Caleb denkt aan mij, normaal gesproken dan..." merk ik zacht op. "Maar dat is alles. Niemand meer..." Ik bijt op mijn lip en haal luchtig mijn schouders op.
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 12 jan 2021, 20:45

Thomas
Hij lijkt verbaasd te zijn dat ik aan hem denk. Denkt hij echt zo laag van zichzelf? Jeetje... Ik had niet door dat het echt zo slecht met hem ging. Althans, zijn paniekaanvallen hadden duidelijk genoeg moeten zijn om wat door te hebben. Ik neem een slokje drinken en laat mijn eten even voor wat het is. “En je ouders dan?” Vraag ik voorzichtig door. “Die denken toch wel aan je? Broers, zussen, vrienden?” Zeg ik zachtjes en bekijk hem onderzoekend. Dit is tijdens zijn screening allemaal niet naar voren gekomen. Waarom nu pas?

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 12 jan 2021, 20:54

Ik glimlach moeilijk als hij over mijn ouders begint. "Oh, die denken vast niet aan mij, ik bedoel-- vast niet meer. En anders niet positief. Ik uhm.. Ik heb al een tijdje geen contact meer met ze, best wel een aardig tijdje, dusja.." Ik lach wat ongemakkelijk. "En ik was hun enige kind, ik heb geen broers en zussen." Ik haal mijn schouders op en eet wat van het eten. Het onderwerp vrienden spreek ik niet eens aan want het is waarschijnlijk alleen maar apart dat ik die niet heb.
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 12 jan 2021, 21:02

Thomas
Ik raak alleen maar verward als hij uitlegt wat er met zijn ouders is. Oh. Hmm. Geen contact? Ik knik als teken dat ik het begrijp en begin rustig weer wat te eten. Dus eigenlijk staat hij er zo goed als alleen voor? “Mag ik vragen waarom je geen contact meer met ze hebt?” Vraag ik voorzichtig na een tijdje. “Het is prima als je het niet wil zeggen hoor” glimlach ik. Natuurlijk hoeft hij het niet te vertellen, maar ik denk dat we inmiddels toch wel op een punt zijn dat ik best wat van hem te weten mag komen. Zeker dit soort belangrijke dingen.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 12 jan 2021, 21:13

"Oh, uhh, nou.." reageer ik met een ongemakkelijk lachje. "Ik heb het contact verbroken toen ik 18 was, de dag na mijn verjaardag... Dus-- hmja.." Ik slik onopvallend en adem rustig maar diep in. "Ik mis ze ook niet of zo, ben beter af zo." Weer haal ik luchtig mijn schouders op. "En bovendien zijn zij ook beter af zonder mij." Dat hebben ze immers vaak genoeg gezegd, ze wilden me in de eerste plaats niet eens hebben en toen ze me wel hadden, zorgden ze er wel voor dat ze me duidelijk maakten hoeveel beter hun leven zou zijn geweest zonder mij.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 12 jan 2021, 21:20

Thomas
Ik luister aandachtig naar hem maar leg er niet teveel nadruk op om hem niet het gevoel te geven dat ik hem dwing. Maar nu ik hem eindelijk aan het praten heb wil ik dat graag zo houden. Volgens mij heeft hij genoeg wat hij kwijt moet namelijk. Ik knik als teken dat ik luister en het snap. Hij geeft geen antwoord op mijn vraag maar volgens mij wil hij er liever ook niet over praten. En dat is prima. Dit is al heel wat. “Dat kan ik me niet voorstellen” zeg ik zachtjes met een glimlach als hij zegt dat zijn ouders beter af zijn zonder hem. “Nouja, wij zijn in ieder geval hartstikke blij met je” glimlach ik dan en kijk hem weer even aan.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 12 jan 2021, 21:27

"Oh, maar ik wel," reageer ik met een lachje, een pijnlijk lachje. Ze hebben het me zo vaak zo hard en duidelijk verteld en duidelijkgemaakt, dat valt niet te missen. "Hmm, Caleb zei vandaag anders wel wat anders dan wat jij nu zegt..." merk ik droogjes op waarna ik weer wat eet.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 12 jan 2021, 21:32

Thomas
“Waarom dan?” Vraag ik voorzichtig verder. Hij doet er wat lacherig en nuchter over maar het raakt hem wel. Een typische manier om met problemen en trauma om te gaan is om te doen alsof het meevalt en er wat om te lachen. Precies wat hij doet. Maar als dokter trap ik daar natuurlijk niet in. Ik vraag me wel af hoeveel Caleb hier van weet. Ik ga expres even niet in op wat hij zegt over Caleb. Ik weet namelijk dat het gelofen is maar dat kan ik Caleb niet zeggen.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 12 jan 2021, 21:39

Ik slik even en kijk Thomas aan. Ja, en nu? Wat ga ik antwoorden? "Ik-- ik hoorde ze er wel eens over praten met elkaar..." lieg ik. "Als ik er niet was, of ze dachten dat ik er niet was. Wat ze liever met hun leven hadden gedaan en zo." Ik zit op het randje van wat ik nog kwijtkan en kwijt wil. "Maar ik snap het ook wel, een kind hebben is lastig en zet je leven op zijn kop en zo."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 12 jan 2021, 21:43

Thomas
Ik eet rustig verder terwijl ik luister maar heb zo mijn bedenkingen over wat hij zegt. Of het wel de waarheid is. Hij verandert ook ineens van hoe hij er over praat. “Ik denk dat iedere ouder zich dat wel eens af vraagt,” zeg ik en neem nog een slokje drinken tussendoor. “Ik denk niet dat ze je daarom meteen weg wilde hebben. Ik bedoel, het zijn je ouders. Ze zullen vast wel van je houden, toch?” Zeg ik en kijk hem weer even aan. Ik kan me niet voorstellen dat zijn ouders hem echt haren.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 12 jan 2021, 21:50

"Nee." antwoord ik simpel. "Dat heb je fout." Ik ben heel zeker van mijn zaak. Ouders die van hun kind houden doen niet wat mijn ouders gedaan hebben. Ik stop een grote hap in mijn mond en kauw er enigszins bozig op. De greep rond mijn vork is ook ineens strakker.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 12 jan 2021, 21:57

Thomas
Verbaasd kijk ik hem aan. Oké. Nouja. Het zijn zijn ouders. Hij zal het wel weten. “Wil je het me vertellen?” Vraag ik dan. Ik wil dat hij weet dat ik altijd voor hem paraat sta. Als arts maar ook als vriend. Hij lijkt het nodig te hebben, zeker nu hij even niet terug kan vallen op Caleb.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 12 jan 2021, 22:04

"Nee." antwoord ik weer kort en ik kijk hem even fel en strak aan, iets wat altijd erg hard en goed binnenkomt door mijn felgroene ogen, zelfs als ik erg vermoeid ben. Ik neem nog een grote hap en kijk dan weer weg. Caleb weet het en dat is genoeg. Meer mensen hoeven het niet te weten.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 12 jan 2021, 22:09

Thomas
Ik knik als teken dat ik het begrijp en stop de laatste hap in mijn mond. “Oké” antwoord ik zonder oordeel. Ik vind het jammer dat hij me blijkbaar niet genoeg vertrouwd om er over te praten met me. Zou hij het wel aan Caleb hebben verteld? Zijn strakke blik valt me wel op maar hoe hard hij ook probeert me er mee buiten te sluiten, ik kan alleen maar als een blok voor die groene ogen vallen. “Dus dan worden het spelletjes vanavond?” Zeg ik dan maar om het onderwerp te veranderen. Ik wil hem namelijk niet het gevoel geven dat hij gedwongen wordt er over te praten. Ik wil een bron van vriendschap en vertrouwen voor hem zijn.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 12 jan 2021, 22:21

"Hmm, denk het.." mompel ik zacht terwijl ik mijn laatste happen eten opeet. Ik ken een hoop spelletjes gewoon niet dus dat wordt nog leuk, maargoed... Als Thomas het leuk vindt, zal ik hem wel een plezier doen. Is het minste wat ik kan doen, toch?

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 12 jan 2021, 22:24

Thomas
Mijn blik wordt wat bezorgd als hij niet zo enthousiast lijkt. “We kunnen natuurlijk ook iets anders doen als je dat leuk vind?” Stel ik voor met een glimlach terwijl ik geduldig wacht tot hij klaar is met eten. Ondertussen bedenk ik ook alvast dingen die we kunnen doen.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 12 jan 2021, 22:29

Ik haal mijn schouders op en kijk Thomas aan. "Ik ken de meeste spellen gewoon niet of niet zo goed, dus ik ben vast geen waardige tegenstander en je bent vast meer aan het wachten en uitleggen dan aan het spelen," mompel ik waarna ik mijn bestek wegleg en mijn bord wat van me af schuif.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 12 jan 2021, 22:34

Thomas
Mijn blik wordt alleen maar bezorgder en misschien zelfs wat verdrietig. “Dat maakt me niet uit” zeg ik met een glimlach en sta op om de tafel vlug af te ruimen. “Ik leg het je graag uit hoor” zeg ik liefdevol en pak de schaal tiramisu uit de koelkast. “Wil je ook? Ik heb ook ijs” bedenk ik me hardop en zet schaaltjes klaar voor ons.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 12 jan 2021, 22:45

"Oh oké, in dat geval... Dan wil ik wel proberen," reageer ik zacht maar niet onzeker. Ik volg Thomas' bewegingen en trek mijn wenkbrauwen op als ik hoor dat er ijs is. "Dan zou ik graag ijs willen, als dat mag," antwoord ik met een aarzelend glimlachje. Ijs is veek beter dan Tiramisu!

Plaats reactie