ORPG)) We all need a second chance sometimes

qwerty22033
Re: ORPG)) We all need a second chance sometimes

Bericht door qwerty22033 » 23 aug 2017, 22:12

Ik haal diep adem en kijk naar Harvey. Praten? Over de erfenis, of niet. Ik knik zwak en neem een paar grote slokken van mijn thee. Het is precies te doen zo, heet maar niet zo heet dat ik mijn lippen en tong verbrand. Ik haal dan nog eens diep adem en loop dan achter hem aan. Als ik bij het hoekje ben, strijk ik mijn jurkje even glad, waarna ik ga zitten. Ik leg mijn haren over mijn schouders heen, strijk wat achter mijn oor en zucht dan even zacht. En nu? Wat wil hij? Ik wil eigenlijk gewoon naar huis nu. Dat wil ik al een eeuwigheid.
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 24 aug 2017, 11:16

Ik ga tegenover haar zitten en pruts even wat aan mijn vingertoppen. 'Ik hoorde van de notaris dat je er niks mee te maken wilde hebben... De erfenis...' voeg ik er voor de duidelijkheid aan toe. Ik weet ook wel dat ze niks met mij te maken wil hebben. Niet meer. Ik heb mijn kans gehad. Kansen. En heb deze verpest.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 24 aug 2017, 22:45

"Dat heb ik noet gezegd," zeg ik direct, maar wel op een zachte en rustige toon. "Ik zei dat ik me niet weer zou opofferen, dat ik niet weer eindeloze moeite zou doen als enige, dat ik niets zou doen als jij niet de moeite neemt. Ik heb gezegd dat ik vind dat jij maar eens moeite moet doen voor iets," voeg ik er zacht aan toe en ik veeg denkbeeldige pluisjes van mijn jurk af. "En ik zei dat ik de erfenis niet verdiende, want nadat we uit elkaar gingen, heb ik jouw oma nooit meer bezocht."
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 25 aug 2017, 19:14

Ik luister naar hoe ze erover denkt wat me al heel anders over de situatie laat denken. 'Excuses, dat is hoe ik het opvatte...' ik ontwijk haar blik en bijt mijn kaken op elkaar. Maar dat is wel beter. Dan kunnen we erover praten. 'Nee, dat is echt niet hoe ik het wil..' zeg ik zachtjes en kijk haar aan. Damn. Wat doet ze met me? Het is alsof ze me volledig in haar controle heeft en ik als een puppy voor haar neerbuig. 'Dit is iets wat ze samen moeten doen, en waar we beiden profijt van gaan hebben'

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 25 aug 2017, 20:41

Ik blijf met mijn vingers maar wat vegen over de stof van mijn jurkje en bijt op mijn lip. Ondertussen luister ik aandachtig naar zijn woorden en kbik ik zwak als blijk dat ik luister. "Oké," mompel ik dan en ik kijk watvoor me uit. "Hoe had jij dat in gedachten dan?" vraag ik daarna en ik kijk hem aarzelend aan.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 28 aug 2017, 09:21

'Pfoeh...' zucht ik en besluit mijn haren los te maken uit de knot. Dat zit fijner, en de afgelopen dagen hebben me hoofdpijn bezorgd. 'Weet ik veel, we gaan een keer ergens wat eten. Zorgen voor bewijs voor de notaris en tadaa. Dan ben je voor goed weer van me af...' ik haal mijn hand door mijn haren en schud ze los. Nog steeds heb ik haar verder niet meer aangekeken. Het voelt gewoon te awkward.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 28 aug 2017, 09:40

Ik schud mijn hoofd als ik hoor wat Harvey zegt. "Zo makkelijk zal dat niet gaan, we kunnen beiden met enorme tegenzin gaan eten samen puur voor het geld. Volgens mij was de wens van jouw oma dat onze relatie weer zou verbeteren of iets in die strekking," merk ik op. Ik haal een hand door mijn haar, bijt op mijn lip en kijk voor me uit. "Er zal dus wat meer moeite in moeten zitten."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 28 aug 2017, 09:48

Ik knik en kijk haar even aan. Ik weet dat ze gelijk heeft. Dat we meer moeten hebben dan alleen even leuk uit eten of een date. We moeten weer een vriendschap opbouwen, en daar moet een betekenis achter zitten. 'Je hebt gelijk...' ik haal mijn hand door mijn haren en steun dan met mijn wang op mijn hand die met mijn elleboog op de tafel rust. Ik staar voor me uit naar de muur. Ik voel me zo leeggezogen en moe en dat is vast ook te zien aan mijn wallen en vermoeide ogen. Iknkijk haar even aan. 'Wat wil jij?' Vraag ik dan zachtjes. 'Want ik wik je niet lastig vallen met iets waar je geen zin in hebt'.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 28 aug 2017, 13:14

Ik knik even als Harvey zegt dat ik gelijk heb. Niet zozeer om nog eens te bevestigen dat ik maar al te goed weet dat ik gelijk heb en dat ik altijd gelijk heb, maar gewoon als teken dat ik hem gehoord heb. "Nou ja, een etentje is misschien wel een goed begin," antwoord ik en ik haal mijn schouders op. "Heb momentrel nergens zin in, maar we moeten toch wat. Misschien denken we er na het etentje ineens heel anders over."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 28 aug 2017, 21:47

Ik knik even. Het lijkt in ieder geval nu alsof ze ermee in stemt. Alsof ze het ook wil proberen, ondanks dat ze eerst zo negatief leek. Maar dat kan ik ook gewoon verkeerd begrepen hebben. Ik glimlach charmant naar haar. 'Vrijdag? 6 uur?' Vraag ik dan maar meteen. Ik zou later wel uitvogelen waar we heen zouden gaan.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 28 aug 2017, 22:35

"Goed. Waar? Ik woon niet meer bepaald in de buurt, dus afhankelijk van waar ik moet zijn, moet ik eerder weg om op tijd bij de afspraak te zijn, waar ik naartoe moet rijden en waar de auto kan staan," antwoord ik en ik kijk even opzijnaar Harvey. Ik pruts wat aan mijn jurkje en kijk weer voor me uit.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 29 aug 2017, 11:41

Ik glimlach even klein en leun terug in mijn stoel. Vanuit mijn ooghoek zie ik Sydney weer aan komen rennen met een tekening. 'Ik pik je wel op, als je het adres door wil sturen' ik pak mijn telefoon erbij. Als we nu meteen nummers uitwisselen is dat ook meteen maar gebeurt.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 29 aug 2017, 14:25

Ik knik kort en pak een ander viltje. Met potlood schrijf ik snel mijn adres en telefoonnummer op, waarna ik het viltje naar hem toe schuif. Het direct in zijn telefoon zetten voor hem is te makkelijk, hij mag wel moeite doen. Als hij het viltje kwijtraakt, is het zijn probleem en moet hij weer moeite doen om toch het adres te vinden. "Hoe oud is ze?" vraag ik na een tijdje zacht, doelend op het kleine meisje.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 29 aug 2017, 14:52

Ik ben even verbaasd als ze het op een viltje schrijft. Maar het is prima. Ik pak het met een glimlach aan en stop het in de binnenzak van mijn jasje. Ik til Sydney op schoot als ze een poging doet op me te klimmen en strijk haar haartjes achter haar oren. 'Nou...' zeg ik dan zachtjes. 'Vertel Sophie maar hoe oud je bent' zeg ik met een glimlachje tegen Sydney die haar tekening neerlegt en trots op haar vingers laat zien hoe oud ze is.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 29 aug 2017, 15:01

Flauw hoor, nu mag ik zelf weer bedenken hoe oud ze is :cry: :lol:
-

Ik bijt op mijn lip en kijk naar het kleine meisje als ze op Harveys schoot komt zitten. Eigenlijk maakt het meisje alles erger. Niet dat het aan haar ligt, maar het is gewoon het besef dat ze verwekt is op een moment dat Harvey nog met mij samen was. Ik was op dat moment helemaal niet met kinderen bezig. Ik was nog jong en ik was net aan mijn studie begonnen. Nu ben ik er net klaar mee, dus ik denk er nog steeds niet aan om aan kinderen te beginnen, maar later... Harvey was ook echt nog jong. Ik weet niet wat het is, maar het steekt. Ze is gewoon het letterlijke bewijs van zijn vreemdgaan. Nu is het nog moeilijker om eventueel even te vergeten dat hij vreemd is gegaan, want telkens als ik dit leuke meisje zie, word ik eraan herinnerd. Ik knik kort als het kleine meisje haar vingers opsteekt. Dat betekent dat Harvey dus al langer vreemdging dan ik wist. Tel er dan nog eens negen maanden bij op... Ik zucht diep en schud mijn hoofd even.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 29 aug 2017, 16:06

Ze is 3,5 ;)

Ik bijt op mijn lip als Sophie zo reageert op Sydney. Ze zit er duidelijk mee. En terecht. Sydney is verwekt in de tijd dat ik nog met Sophie samen was. Pas toen Kim 6 maanden zwanger was gingen we uit elkaar. Ik kijk naar de nieuwe tekening en frons even. 'Wie is dat, Syd?' Vraag ik en wijs naar een getekend poppetje met halflang donkerbruin haar. Kim is blond en dat is zo'n beetje de enige volwassen vrouw die ze ooit getekend heeft. Ik sta er wel op, zeer herkenbaar aan een geel vogelnest op mijn hoofd. Sydney zelf staat er ook. Als een prinses. Ze kijkt me even twijfelend aan en wijst dan naar Sophie. Ik volg haar vinger en kijk sophie niet begrijpend aan. Dan kijk ik terug naar de tekening. Ja, dat zou Sophie wel eens kunnen zijn. Ze staat getekend zoals ze zich nu geklewd heeft. Sydney kent haar verder ook niet dus dat kan niet anders. 'Oh...'

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 29 aug 2017, 16:13

Zoiets dacht ik al wel
-

Het is even stil, totdat Harvey aan zijn dochtertje vraagt wie ze getekend heeft. Ik kijk even naar de tekening. Het zijn twee grote mensen en een klein kind. AL snel heb ik duidelijk dat ze zichzelf en Harvey getekend heeft, maar wie de derde persoon is, dat weet ik niet. Ik kijk even naar het meisje als ze mij aanwijst en dan kijk ik even naar Harvey. Waarom heeft ze mij erbij getekend? Pas dan herken ik met enige fantasie mijn kleding. Mijn haar is in werkelijkheid wat langer, maar goed, dat vergeef ik haar wel. Die 'oh' van Harvey klinkt ook niet echt enthousiast of zo. Ik bijt op mijn lip, pak het viltje waarop ik de bloemen getekend heb, en zet nog een paar lijntjes, grotendeels gewoon over al bestaande lijntjes heen.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 29 aug 2017, 16:17

Sophie lijkt zo... Ongeïnterresseerd. Als dat het juiste woord is. Ik glimlach even. 'Dat heb je echt heel mooi gedaan Sydey' zeg ik en druk een kus op haar voorhoofd. Waarom zou ze Sophie tekenen? Samen met mij? Terwijl zij tussen ons in staat, alsof wij haar ouders zijn? Ze klimt van mijn schoot af en kruipt zonder het te vragen bij Sophie op schoot en tussen haar armen door. 'Wauw!' Roept ze uit als ze de bloemen ziet op het viltje.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 29 aug 2017, 16:24

Ik weet mezelf gewoon geen houding te geven en dat komt gewoon door het feit dat ik hier met Harvey zit en hij ook nog eens een kind heeft dat verwekt is terwijl hij een relatie met mij had. Natuurlijk kan het meisje er niets aan doen, en ik wil ook niet gemeen tegen haar doen want zo ben ik echt niet, maar het voelt zo dubbel en raar en ik weet niet wat ik er mee moet. Het wordt er ook niet beter op als ze van het ene op het andere moment op mijn schoot zit. Ik bijt wat ongemakkelijk op mijn lip en verstijf even. Normaal ben ik goed met kinderen, echt waar, en als Harvey tijdens onze relatie toch ooit even opgelet heeft, dan weet hij dat zijn neefjes en nichtjes dol op mij waren en mijn neefjes en nichtjes ook. Het probleem is gewoon dat Sydney niet zomaar een klein meisje is. Ik glimlach zwak als ze laat blijken dat ze ze bloemen op het viltje mooi vindt. "Vindt je ze mooi?" vraag ik en ik kijk even naar haar. "Dan mag jij hem wel hebben. Dan is hij speciaal voor jou," zeg ik met een klein aarzelend glimlachje. Sydney kan er niets aan doen, ik moet haar niet anders behandelen omdat ik weet dat haar vader een klootzak was en ze is ontstaan doordat haar vader vreemd ging.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 29 aug 2017, 16:28

Ik glimlach als ik Sophie zo bezig zie met Sydney. Ze is zo lief met haar. Sydney wordt helemaal blij als ze het viltje krijgt en laat hem trots aan mij zien. 'Ja heel mooi' bevestig ik. Het is net alsof Sydney aanvoelt dat Sophie op dit moment belangrijk is. Ze gedraagt zich zo... Plakkerig met haar. Niet dat ik het erg vindt. Ze moet zelf weten met wie ze omgaat en met wie niet.

Plaats reactie