ORPG // Can we fix this, together?

Hylianator
ORPG // Can we fix this, together?

Bericht door Hylianator » 01 mar 2020, 11:18

Declan Neville, 21
———
Aan jou de eer 🌻

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hylianator op 04 mar 2020, 14:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Treat people with kindness. 🌻

Avox
Re: ORPG met Avox.

Bericht door Avox » 01 mar 2020, 13:34

Aimee Caspers / 21
C878F1D4-544E-4712-9E31-4EA6FB3BC3CB.jpeg
Aimee
C878F1D4-544E-4712-9E31-4EA6FB3BC3CB.jpeg (643.99 KiB) 1718 keer bekeken
FBE45BBD-95C9-4F74-9447-0482A36D6258.jpeg
Weerwolf Aimee
FBE45BBD-95C9-4F74-9447-0482A36D6258.jpeg (1.88 MiB) 1710 keer bekeken
Begin komt volgende post.
“To the world you may be one person, but to one person you are the world.”

Avox

Bericht door Avox » 01 mar 2020, 14:26

Aimee.
Zuchtend loop ik onze dorp uit, even weg van alle gedoe wat er de laatste tijd speelt. De plannen wat er word gesmeden, de haat en nijd wat er eerst naar onze buren... ik heb er een hekel aan. Ik heb sowieso hekel aan oorlog, ik snap ook niet wat onze buren ons ooit hebben aan gedaan waardoor er deze haat heerst. Mijn ogen glijden over alle struiken en bomen terwijl ik mijn weg volg naar het water. Midden in het bos, is er een grote meer van wel kilometers lang. Als ik mijn hoofd leeg moet hebben, ga ik altijd naar dit meer om rustig te worden. Vaak doe ik dit in mijn menselijke gedaante, rustig lopend op twee benen in plaats van vier poten. Eenmaal aangekomen bij het meer, haal ik even diep adem. Het was lekker rustig hier, iets waar ik wel van kon genieten. Rustig ga ik zitten in het zand, dicht bij het rand van het water. Ik had een jurkje aan vandaag, deze heb ik expres iets omhoog getrokken zodat hij niet nat word. Ik kijk hoe het water een beetje over het zand heen glijd en daardoor af en toe tegen mijn knieën aan komt. Ik laat mijn vingers een beetje door het water glijden terwijl ik mijn hoofd probeer leeg te maken. Me vader en die stomme oorlog ook.. Me vader is hoofd van onze stam, ik als zijn enige dochter weet dat ik ooit de hoofd van de stam word, als mijn vader komt te vervallen. Me vader verwacht dan dat ik de oorlog en plannen ga voortzetten, daarom verwacht hij ook dat ik er bij elke vergadering ben.. maar daar heb ik niet echt behoefte aan. Ik ben het niet eens met deze oorlog, dus waarom zou ik er moeite in steken? Ik haal diep adem en schud mijn hoofd, ik moet nu even genieten van de rust om me heen.

Hylianator

Bericht door Hylianator » 01 mar 2020, 14:44

Declan.

Mijn broer, hoofd van ons dorp, was de enige die wat te zeggen heeft over hoe we gaan aanvallen. Hoe we naar weerwolven reageren. Hij had totaal geen respect voor andere dorpen. Maar zeker het dorp waar de weerwolven leven. We hebben al jaren ruzie, wat begon met onze vader. Helaas was hij overleden door deze oorlog. Mijn broer trok dat slechter dan ik en wilde meer wraak op het andere dorp. Ik, zijn broertje, begreep daar niks van. Wat konden al die mensen daar er nu aan doen? Er was al ruzie geweest tussen mijn vader en de hoofd van onze buren. Daardoor ontstond deze hele oorlog. Van hem mocht ik niet naar het andere dorp gaan, maar stiekem keek ik af en toe, midden in de nacht toch langs de bomen. Een glimp opvangen van hoe zij daar leven en wat ze doen. Er ligt een groot meer vlakbij onze dorpen. Vanuit daar kijk ik stiekem door de bosjes, tot iemand mij ruikt of hoort, vlucht ik zo snel mogelijk weg. Ik wilde niet gezien worden en in de problemen raken met mijn broer. Ook vandaag, was hij boos op mij geweest. Want, waar had ik uitgehangen vanavond? Ik had hem verteld dat ik op jacht was naar bloed, wat hij heerlijk vond om te horen. Echter wees hij mij daarna op het voorraad bloed wat we in de kast hebben liggen. Maar dat was lang niet zo lekker als vers bloed, en dat wist hij. Al ben ik geen moordenaar, heb ik soms echt wat nodig. Ik schop een steentje weg als ik mijn weg maak naar het meer. Soms neem ik er wel eens een frisse duik, om goed na te denken over wat er nu gebeurd was tussen mij en mijn broer. Wat hij mij nu exact had verteld en hoe ik hierop had gereageerd. Of ik misschien anders kon reageren. Ik was gewoon geïnteresseerd in het leven van onze buren. Eenmaal bij het meer aangekomen, trek ik mijn shirt uit en laat deze op de grond vallen. Mijn schoenen trap ik uit, waarna ik mijn sokken erbij in doe. Net wanneer ik mijn broek los wil maken, en even opkijk, zie ik een vrouw op een afstandje zitten. Ze had mij nog niet in de gaten gehad. Kort bijt ik op mijn lip en wenk mijn blik af van de dame. Ik trek mijn broek uit en duik in het water.

Afbeelding

Avox

Bericht door Avox » 01 mar 2020, 15:23

Aimee.
Waarom moest ik ook persé de dochter zijn van de hoofd? Waarom kon ik niet een normale vader hebben die zich nergens mee bemoeide. Een geërgerde zucht verlaat mijn lippen terwijl ik naar het water kijk en mijn eigen weerspiegeling zag. Eerst zag ik me zelf, alleen deze weerspiegeling verdween en maakte plaats voor de weerwolf kant van mij. De kant wat ik diep van binnen haat, de kant die ik eigenlijk nooit wou hebben maar wel heb gekregen. Opeens ruik ik iets, een geur wat ik herken uit duizenden. Er is hier een vampier in de buurt.. Hij of zij is alleen wel ver van me vandaan. Vanuit mijn ooghoeken kijk ik of ik deze vampier ergens kan vinden. Op dat moment, hoor ik het water te keer gaan, als of iemand een duik in het water neemt. Direct sta ik op en kijk naar die plek, afwachten tot iemand boven komt. Aangezien ik net een vampier rook, moet het een vampier zijn geweest.. Ik weet alleen niet in hoeverre deze vampier mij wilt aanvallen? De vampier is sneller bij mij dan dat ik me kan veranderen in mijn weerwolf gedaante. Als ik gegeven moment een jongen omhoog zie komen, houd ik hem goed in de gaten. Wat kon ik het beste doen? Hem gewoon benaderen? Straks denkt hij dat ik hem wil aanvallen waardoor hij me weer wilt aanvallen. Ik neem het zekere van het onzekere, “hey” zeg ik dan en ik doe mijn armen iets omhoog als teken dat ik niks van plan ben waarna ik langzaam meer zijn richting op loop. Dit is natuurlijk vragen om problemen, aangezien het onze vijand is en ik niet weet hoeverre hij mij kent, wat voor rang ik heb en hoeveel haat hij voor ons volk heeft. Ik weet niet eens of hij wel bij onze buren hoort... ik neem aan van wel anders maak je dat ommetje niet helemaal hier heen op fear voor eigen leven. “Mijn naam is Aimee” ging ik dan rustig door met praten. Ik stop als ik vind dat in dichtbij genoeg ben en ik laat mijn armen langzaam zakken. Als hij me wilt aanvallen, ben ik nog ver genoeg om het te merken waardoor ik eventueel weg kan rennen en in mijn weerwolf gedaante kan veranderen.
B7A3518D-CF73-4D7C-A637-7A007E04C790.jpeg
Aimee Twee
B7A3518D-CF73-4D7C-A637-7A007E04C790.jpeg (607.56 KiB) 1688 keer bekeken

Hylianator

Bericht door Hylianator » 01 mar 2020, 15:45

Declan.
Wanneer ik boven water kom, strijk ik met mijn handen mijn haar uit mijn gezicht, naar achteren toe. De dame was verplaatst maar haar voetstappen hoor ik vlakbij. Meteen kijk ik om naar haar richting. Haar hartslag veranderde niet. Wanneer ze begint te praten, bekijk ik haar kort. “Hey.” Antwoord ik terug en zwem wat haar kant op. Zonder slechte bedoelingen. Het water uit was wat gênant, maar dat had ik zelf veroorzaakt. Mijn kleding ligt aan de andere kant van het meer. Ze steekt haar handen op, als teken dat ze niks gaat doen. Maar de woorden van mijn broer spoken toch door mijn achterhoofd. ‘Vertrouw niemand Dec, niemand.’ Die gedachte schud ik uit mijn hoofd en bekijk haar kort. Ze stelt zich netjes voor, haar naam past bij haar. Mijn ogen bekijken haar nog eens. Wilde ze echt geen kwaad? Ik wist niet eens zeker of zij van het andere dorp was. Daar had ik geen neus voor helaas. “Declan..” Zeg ik uiteindelijk wanneer ik mij besef dat ik een stilte had laten vallen nadat ze zich had voorgesteld. Ik zwem wat meer naar de kant toe, waar ze staat en leg mijn armen rustig op het randje zand neer. “Wat doet een dame als jij zo alleen op een plek als dit?” Vraag ik mijzelf oprecht af. Het is niet veilig voor haar om hier te lopen. Niet veilig om met vreemde te praten, en toch deed ze dat. Dat vind ik wel stoer. Eerder had ik haar nog niet gezien, zowel hier niet als in het dorp niet. Al had ik natuurlijk nooit volledig het dorp van de weerwolven kunnen zien en nogmaals wist ik niet of ze daar vandaan komt. Ze lijkt mij er wel een typ voor om daar te wonen. Hoe dan ook, ze was hier, nu.. En ze begon een gesprek aan, met een vreemde zoals ik. Ze wist niet wat ik haar kon doen, niet dat ik dat zou doen. Maar ze kende mij niet. Bijzonder dat ze een gesprek aanging.

Afbeelding

Avox

Bericht door Avox » 01 mar 2020, 16:29

Aimee.
Met mijn ogen scan ik snel het gebied, of ik niet toevallig meer vampiers zie die mij wouden aanvallen, dat dit dus een grote truc was. Als ik niemand zie, gaan mijn ogen weer naar de jongen voor me. Ik kan merken dat hij wat terughoudend is, maar ik zie niet in dat hij echt bang voor me is. Als hij zich dan voorstelt als de naam Declan, denk ik snel na. Zijn naam klinkt me niet heel erg bekend in de oren, maar om eerlijk te zijn doet geen een naam dat aangezien ik maar half naar die vergaderingen luister. Ik kijk even op als ik zijn vraag hoor, waarna ik lichtjes frons en om me heen kijk. Hij doet net als of het hier gevaarlijk is.. naja als je een echt mens bent dan is het inderdaad gevaarlijk hier. Zelfs als je van een andere stam bent, is het een risico om hier te komen. “Ik kan jou hetzelfde vragen” zeg ik dan na even stil te zijn geweest. Voorzichtig kom ik iets dichterbij en hurk dan naast Declan neer, als teken dus dat ik niks van plan ben en zo praat het ook wat makkelijker. “Ik ben hier om mijn hoofd leeg te maken en van mijn rust te genieten. Waarom ben jij hier?” leg ik dan uit en kijk hem daarna vragend aan. Ik blijf nog steeds een beetje om me heen kijken, aangezien ik niet veel zin heb om aangevallen te worden. Ik laat een hand door mijn haren gaan en kijk even naar de overkant, waar zijn kleding lag. Het is niet dat ik aan zijn kleding kan zien van welke stam hij komt, al ga ik er nog steeds vanuit dat hij een buur van ons is. Ik ga voorzichtig weer op mijn knieën zitten maar bleef Declan wel aan kijken om te kunnen inschatten wat zijn bedoelingen zijn. Het lijkt me eigen stug dat hij me nu gaat aanvallen, aangezien hij half naakt is en ik hem dan beter kan verwonden..?
461CD974-CD9C-4E21-8AF9-C639ED45A36C.jpeg
Aimee 3
461CD974-CD9C-4E21-8AF9-C639ED45A36C.jpeg (396.11 KiB) 1670 keer bekeken

Hylianator

Bericht door Hylianator » 01 mar 2020, 16:43

Declan.
Ze leek voorzichtig. Logisch als je net een nieuw iemand ontmoet, waarvan je het bestaan niet weet. Waarvan je niet weet in deze tijden of diegene het goed of niet goed bedoelt. Even lach ik als ze de opmerking maakt hetzelfde aan mij te kunnen vragen. “Alleen ben ik geen dame.” Zeg ik haar en kijk hoe ze naast mij hurkt. Ze kijkt veel om zich heen. Een teken van wantrouw. Ook al is deze setting natuurlijk niet te vertrouwen. Wanneer ze verteld waarom ze hier is, knik ik begrijpelijk. “Een beetje hetzelfde, frisse duik om na te denken in alle rust.” Vertel ik haar en kijk op naar haar gezicht. Dat ik haar hier nog niet eerder had gezien was opmerkelijk. Ik kwam vrij vaak bij het meer. Misschien was ze nieuw? Of was ik hier op andere tijden geweest. “Het water is best lekker om even in na te denken.” Mijn ogen bekijken haar en haar lichaamshouding. Vaak zegt dat iets over een persoon. Ze lijkt open te zijn, maar dat kon ik ook mis hebben. Tot nu toe vond ik haar geen bedreiging. Als nog zou ik sneller zijn dan dat zij zou zijn, ongeacht of ze mens of weerwolf is. Stel dat ze vampier zou zijn, zouden we even snel kunnen zijn, maar actie geeft reactie. Kort lik ik langs mijn lippen en kijk rond. De omgeving was zo mooi, dat hoeft toch niet verpest te worden door zo’n oorlog? We konden zo’n goed en mooi leven hebben, door hier alleen al naar te kijken. Als we vrede sluiten, kunnen we zoveel meer bereiken. Zoveel meer liefde voor de natuur en de aarde geven. Maar ook aan elkaar. Ieder persoon verdiend dat. Mijn blik richt ik weer naar Aimee, om naar haar te kunnen luisteren als ze wat wilde vertellen. Soms dwaal ik wel eens af in gedachte en hoor ik het niet als iemand tegen mij begint te praten.

Afbeelding

Avox

Bericht door Avox » 01 mar 2020, 17:01

Aimee.
Ik kon het niet laten om toch even te grinniken om zijn opmerking voor het feit dat hij geen dame is. “We leven niet in het jaar 1800, tegenwoordig kan een dame aardig voor haar zelf zorgen” gaf ik dan als antwoord en zet een glimlach op mijn lippen. Als hij dan vertelt dat hij om dezelfde rede hier is, glijd mijn blik naar het water. “Is het niet koud dan?” mompel ik een beetje waarna ik iets naar voren buig en mijn hand in het water steek. Echt heel koud was het niet, maar om nou te zeggen ik duik er meteen in... nee dankje. Ik kom weer omhoog en ga weer zitten hoe ik net zat, waarna ik Declan weer aan kijk. Als ik ineens wat gekraak achter me hoor, draai ik me om en kom ik overeind om te zien wie of wat het was. Niet veel later kwamen er een paar vogels uit een struik gevlogen waardoor ik even zucht en weer rustig zitten op mijn knieën. “Worden er ook dingen bij jou geëist waar je liever niet mee wilt bemoeien?” vraag ik dan ineens om de stilte weer te breken. Ik weet niet waarom, maar Declan interesseert mij eigenlijk best wel. Hij is een vampier, maar hij valt me niet aan, hij negeert me ook niet. Ik heb mijn twijfels of hij wel eens weet wat ik ben, maar dat maakt verder niet uit. Ik kijk even naar het zand om me heen en begin een beetje met mijn vingers figuurtjes in te maken. Mijn andere hand laat ik even door mijn haren gaan zodat het weer in model kwam terwijl ik wacht op het antwoord wat Declan gaat geven.
2C334D5B-9B8B-4ED8-836D-712196478390.jpeg
Aimee 4
2C334D5B-9B8B-4ED8-836D-712196478390.jpeg (487.67 KiB) 1664 keer bekeken

Hylianator

Bericht door Hylianator » 01 mar 2020, 17:30

Declan.
Haar opmerking laat mij even grijnzen. “Leefde we maar in 1800.. Toen was het vast een stuk rustiger op deze planeet.” Vertel ik haar en haal mijn schouders op. Waarschijnlijk waren de mensen toen veel aardiger tegen elkaar. Was er veel meer respect naar anderen. Misschien waren er toen geen ‘kampen’ die tegen elkaar vochten. Misschien ook wel.. In ieder geval wilde ik graag in een tijd leven waar er rust en vrede heerst. Wanneer ze vraagt of het niet koud is, word ik uit mijn gedachtebubbel gehaald. “Het is even wennen, maar als je er een tijdje in zit, is het aangenaam.” Zeg ik haar eerlijk. “Als je er in een keer inspringt, is het al minder erg.” Mijn ogen kijken in die van haar. Ze hebben een mooie kleur, ergens wat apart, maar zeker mooi. Mijn blik went ik af. Ik wilde niet overkomen als een of andere creep die haar zit te bekijken. Een zucht ontsnapt mijn mond. “Ik zou me er mee willen bemoeien.. Om het allemaal beter en mooier te maken.. Maar dat gaat helaas niet, maar er wordt ook zeker geëist om dingen te doen wat ik graag anders zou willen zien.” Mijn blik gericht naar de mooie bomen. Op de grond de struiken, met mooie bloemen hier en daar. “Begrijp ik goed dat er wat van je geëist wordt?” Vraag ik haar en kijk dan weer op naar haar gezicht. Het was moeilijk om in te schatten wat ze nu exact is en wat ik ervan kon verwachten. Kon ze ineens naar mij uithalen? Kon ze mij in de val lokken? Ik kan er geen hoogte van krijgen. Maar dat ze een ‘normaal’ persoon is, dat kan ik wel uitsluiten. Achter mij, aan de andere kant van het meer, hoor ik voetstappen. Mijn hoofd draait zich naar het geluid en ik probeer er een link aan vast te leggen. Misschien was het gewoon een jager. Of het was een andere vampier, die erop uit was gestuurd om mij te bespioneren. Of het was toch van Aimee.. Die een val opzet.

Afbeelding

Avox

Bericht door Avox » 01 mar 2020, 18:27

Aimee.
Ik kijk weer naar Declan en haal onverschillig mijn schouders op, “dat weet ik niet, was er niet bij. Als ik de geschiedenis boeken moet geloven, waren ze vroeger erg wreed naar elkaar toe, vooral naar de dames. Een dame had geen rechten enzo” leg ik uit en ik weer van Declan weg zodat ik verder kon gaan met figuurtjes tekenen. Mijn blik gaat weer naar Declan als ik hem hoor zeggen dat het water wel mee valt, vooral als je er in een keer in springt. “Aangezien ik geen reserve kleren heb, lijkt het me niet slim om er in te duiken” zeg ik dan grinnikend en ik kijk even weer naar mijn jurkje. Mijn blik word weer naar Declan getrokken als hij mijn vraag beantwoord, hij moet het mooier maken? Er worden bij hem ook dingen geëist wat hij liever niet heeft. Als hij dan vraagt of er bij mij dingen geëist word, knik ik bevestigend. “Ik heb hetzelfde als jij. Ik moet ook dingen beter maken, mooier maken. Maar dat moet op een manier wat ik niet wil. Ik wil het beter en mooier maken op een andere manier dan dat ze van me verwachten. Daarom ben ik nu ook hier, ik moest eigenlijk ergens anders wezen” leg ik dan uit en zucht. Als ik opeens voetstappen hoor, kijk ik meteen op en sta ook direct op. Wie zou dat zijn? Zou het een vampier zijn? Zou het Declans idee al die tijd zijn geweest om mij aan te vallen? Was dit allemaal een val? Ik scan snel het gebied of ik iets of iemand zie, maar ik zag nog niks om eerlijk te zijn.. was dit in mijn verbeelding? Ik scan even de houding van Declan, hij ziet er net zo achterdochtig uit als ik, misschien heeft hij er niks mee te maken?
99690569-7B6E-404D-9FA7-46CB21305A53.jpeg
Aimee 5
99690569-7B6E-404D-9FA7-46CB21305A53.jpeg (624.41 KiB) 1649 keer bekeken

Hylianator

Bericht door Hylianator » 01 mar 2020, 19:37

Declan.
Ik kijk om naar haar en zoek haar blik. “Just checking.. Dit komt niet van jou af hm?” Vraag ik haar. Het was gewoon voor mijn eigen zekerheid. De voetstappen blijven heen en weer gaan, maar ze komen ook dichterbij. Ze worden duidelijker. Ik besluit mezelf uit het water te trekken en schiet naar mijn kleding toe. Als er iets zou gebeuren, is het gek als ik in mijn onderbroek sta. Mijn kleding trek ik snel aan en ren weer snel terug naar Aimee. Ze was de enige op dit moment die ik niet verdacht van het heen en weer lopen. “Ik heb geen idee wie of wat dit is.” Fluister ik naar haar maar houd mijn ogen op de plek waar het geloop vandaan komt. Al snel zie ik iemand achter de bomen vandaan komen. Voor mij een onbekend persoon, maar misschien dat Aimee deze persoon wel kent. Was het verkeerd dat we met elkaar hadden gepraat? De persoon blijft stil staan en kijkt naar ons. Het lijkt op een mannelijk figuur. Net als ik wat wil zeggen, sprint de persoon weg, net zo snel als ik dat kan. Het was een vampier. “Wie was dat..?” Mompel ik wat in mijzelf. Ze zal nu vast wel denken dat ik een plan had bedacht om haar te vangen of wat dan ook. Meteen als dat tot me doordringt, kijk ik naar haar om. “Ik zweer het je dat dit niet van mij af kwam.. Misschien heeft mijn broer iemand achter mij aangestuurd om mij in de gaten te houden..” Vertel ik haar eerlijk. De persoon was voor mij ook niet bekend. “Ook zo raar dat hij meteen weg ging.” Zeg ik daarna nog, waarna ik een hand door mijn natte haren heen laat gaan.

Afbeelding

Avox

Bericht door Avox » 01 mar 2020, 23:16

Aimee.
Ik kijk Declan aan als hij vraagt of dit niet van mij komt. “Uh nee” gaf ik dan als antwoord terwijl ik blijf kijken waar het vandaan komt. Als ik Declan uit het water zie gaan en zich snel omkleed, deins ik toch iets meer naar achteren om zeker te zijn dat me niks gaat over komen. Ik reageer niet op de vraag van Declan want ik was te gefocust om te zien wie deze persoon kon zijn. Als de gene dichterbij komt, ruik ik meteen al dat het een vampier is. Direct kijk ik Declan aan en ik deins weer een stuk naar achteren. Voor Declan kon zien wie het was, was deze persoon al weer weg. Direct verteld Declan dat dit niet van hem kwam, hij dacht van zijn broer. Nu weet ik zeker dat hij een buur van ons is, ik weet dat de leider van de vampiers de zoon is van de vorige leider en dat hij een jongere broertje heeft, wat dus Declan is. “Dan woon jij naast onze stam” zeg ik dan toch en ik kijk even weer die kant op waar deze persoon net vandaan kwam. Ik haal diep adem en kijk weer naar Declan, snel scan ik zijn lichaamshouding. Ik kan niet zien dat hij iets kwaads in geschiet heeft of dat hij iets kwaads van plan is. “Als het echt iemand is die je broer heeft gestuurd, gaat je broer niet blij zijn aangezien je met je “vijand” praat” zeg ik dan langzaam en slaak een diepe zucht. “Ik weet niet hoe jij het bekijkt, maar ik haat deze oorlog. Ik heb een hekel aan de haat en nijd wat het allemaal bezorgt” gaf ik dan eerlijk toe en ik sla mijn armen over elkaar heen. Mijn blik gaat van Declan weer naar het meer voor ons. Ik loop er weer naar toe en ga weer rustig zitten, deze keer op mijn kont in plaats van mijn knieën. Deze trek ik wel naar me toe en ik blijf kijken naar de plek waar net die vampier stond. Ik ben opgelucht dat die vampier niks deed, want als hij iets ging doen moest ik wel terugvechten voor mijn eigen leven. Dat zou dan inhouden dat in hem moet doden, dat had Declan me dan nooit vergeven.
Bijlagen
D72F7514-5DD6-4A1A-AE12-A60A7AB1D463.jpeg
Aimee 6
D72F7514-5DD6-4A1A-AE12-A60A7AB1D463.jpeg (521.02 KiB) 1622 keer bekeken

Hylianator

Bericht door Hylianator » 02 mar 2020, 00:43

Declan.
Haar woorden, ze zijn wijs. Maar haar lichaam deinst achteruit. Ik had er echt niks mee te maken. “Dan ben jij een weerwolf..?” Vraag ik haar en glimlach kort. Dat was wel vet. Normaal gesproken zouden we haar moeten aanvallen. Waarschijnlijk was dat gebeurd als ze de verkeerde had getroffen. Wanneer ze begon over mijn broer, zucht ik. “Je hebt gelijk.. Hij gaat mij iets aan doen als deze vampier mij in de gaten houdt.” Vertel ik haar met een knik. Maar dat is iets voor later. Mijn ogen kijken naar haar als ze spreekt over de oorlog. Het was ook niet leuk. Het is nooit leuk geweest. Mijn broer en ik zijn opgegroeid in oorlog. Dat kon voor haar niet anders zijn. “Deze oorlog.. Ik haat het ook echt met heel mijn hart.” Vertel ik oprecht. Ik zie dat ze terug gaat naar het meer en besluit naast haar plaats te nemen. “Hoe mooi zou het zijn.. Zonder oorlog tussen ons?” Kort kijk ik opzij naar haar, om een glimp van haar blik te vangen als ik dit zeg. Ze dacht er hetzelfde over als ik dat doe. Dat is in ieder geval al een goed teken. Rustig laat ik mijn vinger over de lijntjes van de tekenen gaan, die ze net had gemaakt in het zand. Een glimlach vormt zich op mijn gezicht en ik kijk weer op naar haar. Hoe toevallig was dit? Dat wij, beide met een andere achtergrond, hetzelfde denken over deze situatie? Best bijzonder voor twee vreemde die elkaar net pas kennen. “Als je nou iets verdachts ziet of hoort.. Laat het mij weten.” Zeg ik en bekijk haar gezicht. Ik beeld me in wat er gebeurd zou zijn als de vampier op ons af was gekomen. Hij had haar aangevallen, en zij hem. Oprecht zou ik niet weten wie er dan gewonnen had. Ik wist niet hoe oud de vampier was en hoeveel ervaring hij al had. Aan de andere kant wist ik ook niet hoeveel ervaring Aimee heeft. Ook zou ik niet weten wat ik had gedaan. Als ik tegen Aimee zou vechten, zou ze mij niet meer geloofd hebben over mijn oorlog idee. Als ik tegen de vampier zou vechten, zou ik mijn rug keren tegen onze ‘pack’. Niet meer te veel over nadenken, er is niks gebeurd.

Avox

Bericht door Avox » 02 mar 2020, 18:38

Aimee.
Ik kijk Declan aan en knik bevestigend, “ja ik ben een weerwolf ja” zeg ik dan en ik kijk weer naar het water voor ons. Een kleine grinnik komt er tussen mijn lippen vandaan als hij zegt dat hij problemen gaat krijgen, “als mijn vader hier achter kwam, dan had ik dezelfde problemen gehad” zeg ik dan tegen Declan en ik kijk hem aan als hij naast me kwam zitten en ik denk na over de zin wat hij met zei, dat is wel toevallig. Een vampier en een weerwolf die beide de oorlog tegen elkaar haten terwijl ze beide mee zijn opgegroeid dat ze juist elkaar moet haten. “Zou wel een power team zijn” zeg ik dan met een grijns en ik haal even diep adem. “Komt goed” bevestig ik aan Declan als hij zegt dat ik moet melden als ik wat verdachts zie. “Ik weet niet eens hoe deze oorlog is komen te ontstaan” zeg Ik droog en ik kijk weer naar het zand waarna ik verder ga met figuurtjes tekenen. Ik vond tekenen altijd er leuk om te doen, vooral mandala’s tekenen of bepaalde figuren teken vond ik het leukst. Bloemen of landschappen hou ik ook wel van, portretten daarin tegen weer niet, vond ik ook best lastig om te doen.

Hylianator

Bericht door Hylianator » 02 mar 2020, 19:02

Declan.
Ze bevestigde mijn gevoel. Ze is dus een weerwolf. Ik luister naar haar en wil haar niet onderbreken. “Jouw vader is de leider..?” Vraag ik haar en kijk opzij. Ze lijkt net zo aangedaan van deze hele situatie als ik. Even lach ik als ze zegt een power team te zijn. “Een weerwolf en een vampier, zie je het al voor je?” Een grinnik verlaat mijn mond en ik bekijk haar houding. Ze oogt relaxt. “Ik wel.. Tenminste, zoals het ons altijd verteld werd.” Begin ik. “Jouw vader en mijn vader hadden onenigheid over de normen en waarden van elkaars dorpen.. Jouw vader vond dat onze dorpelingen moordenaars waren en onze vader vond dat jullie verstoorders waren, luidruchtig en asociaal..” In hoeverre dit waar is weet ik niet. “Alleen is dat hoe wij dat altijd mee kregen..” Knik ik. Elke keer als ik denk aan hoe onze vaders oorlog voerden, hoe mijn vader daar overleed, krijg ik een brok in mijn keel. Deze slik ik weg en volg haar vinger in het zand. Ze maakt tekeningen en ik gok dat dat haar een stukje rust geeft. Vervolgens kijk ik weer op naar haar en zucht. “Mijn vader is overleden tijdens een van de gevechten tussen onze dorpen.. Mijn broer heeft het hef in eigen handen genomen en wil wraak..” Zeg ik haar eerlijk.

Avox

Bericht door Avox » 02 mar 2020, 22:51

Aimee.
Ik knik langzaam als ik Declan’s vraag hoor, maar keek hem niet aan. Ik was er niet trots op, dat ik de dochter ben, de naasten van een leider maar ook een moordenaar. Zelf heb ik nog nooit iemand gedood, wel eens zwaar verwond maar nog nooit gedood. Dat gaat erg tegen mijn principes in. Er vormt een kleine grijns op mijn lippen als ik me inbeeld hoe weerwolven en vampiers moeten samen werken met elkaar, “nou ik weet niet of je mensen films kijkt, je weet wel, van de normale. Maar volgens Twilight kunnen vampiers en weerwolven elkaar helpen” zeg ik grinnikend en ik kijk Declan aan. Ik heb zo mijn twijfels of de echte mensheid wel van onze bestaan weten, aangezien Twilight een compleet verkeerde beeld is hoe vampiers en weerwolven te werk gaan. Ik kijk weer naar het water als ik Declan hoor praten over waarom er ruzie is tussen onze dorpen, “ja ik vind dat iedereen erg overdrijft” mompel ik dan koppig. Ik pak een steentje naast me die ik dan weg gooi. Hij tikt drie keer op het water waarna hij helemaal in het water valt. Als ik hoor dat zijn vader is overleden tijdens een gevecht, kijk ik Declan meteen aan. “Het spijt me, dat wist ik niet” zeg ik zacht en ik kijk weer naar het meer. “Mijn moeder is overleden aan de gevolgen van te veel stress” mompel ik dan. “Ze had dezelfde instelling als ik, ze wou deze oorlog niet. Ik bemoei me er vrij weinig mee maar me moeder daarin tegen, die was er compleet mee bezig. Mijn ouders hadden regelmatig ruzie. Op een dag, toen ik haar wakker wou maken, lag ze levenloos in bed. Ik weet nog dat ze erg koud aanvoelde” zeg ik dan langzaam en ik haal even diep adem. “Ze bleek dus een hartstilstand te hebben gehad in haar slaap. Ik was toen.. 8 jaar denk ik?” leg ik verder uit en ik haal een hand door mijn haren heen.
Bijlagen
5F41721D-0CD5-43A9-9392-A202EE51EBEA.jpeg
Aimee 7
5F41721D-0CD5-43A9-9392-A202EE51EBEA.jpeg (644.89 KiB) 1589 keer bekeken

Hylianator

Bericht door Hylianator » 03 mar 2020, 04:30

Declan.
Het moment dat ze mij geen direct antwoord gaf, gaf aan hoe ze erover dacht. Ze begint over mensen films. Een lachje rolt over mijn lippen heen. “De Twilight films zijn een giller..” Zeg ik haar en trek mijn knieën wat op. De films gaven zo’n ander beeld van de realiteit. “Overdrijven.. Dat ben ik met je eens..” Zeg ik wat zachter en kijk naar de weerspiegeling in het water. Wanneer die wordt verstoort door een steentje, kijk ik opzij naar haar. Ze leek aangedaan van wat ik vertelde. “Je kon het niet weten..” Zeg ik haar rustig en luister naar haar verhaal over haar moeder. Eigenlijk automatisch leg ik mijn hand op haar arm en bijt op mijn lip. “Wat heftig..” Zeg ik zacht en besef me dan dat ik haar aanraak. Meteen dat moment haal ik mijn hand van haar arm af. “Sorry..” Mompel ik een beetje en haal mijn vingers door mijn haren heen. “Deze oorlog moet stoppen.. We verliezen er alleen maar dierbare mee.. We schieten er niks mee op.” Vertel ik eerlijk. Dit is hoe ik erover dacht. Misschien konden we prima samen werken. Maar ook de dorpelingen zijn het gewend om aan te vallen. Gewend om oorlog te voeren. En dat principe is ook niet ‘normaal’. “Konden wij er maar iets aan doen.” Rustig kijk ik weer opzij naar haar. Hoe mooi zou het zijn, als wij vrede konden sluiten tussen onze dorpen? Dat alles gewoon zou zijn? Dat we normaal met elkaar om zouden kunnen gaan, net als dat wij dat nu doen.

Afbeelding

Avox

Bericht door Avox » 03 mar 2020, 11:47

Aimee.
Mijn blik glijd naar Declan als hij zegt dat de Twilight films een giller zijn, “ik heb ze 6 keer gezien” zeg ik grinnikend, “gewoon om te zien hoe de normale mensen over ons denken enzo” leg ik daarna uit en schud even mijn hoofd. Als hij dan zegt dat ik het niet kon weten, dat zijn vader is overleden in een gevecht, haal ik diep adem. “Eigenlijk had ik het wel moeten weten. Er zijn talloze vergaderingen aan onze kant van de stam en ik ben er overal bij, maar ik luister eigenlijk nooit” gaf ik dan eerlijk toe. Ik trek mijn schoenen uit en verplaats me zelf iets meer naar het water toe, waarna ik met mijn voeten een beetje met het water speel. Ik schrik even op als ik zijn hand voel, maar aan zijn gezicht te zien had hij geen kwade bedoelingen, “maakt niet uit” zeg ik zacht en ik glimlach naar hem. “We kunnen niks doen want we hebben de macht niet” mompel ik dan en ik kijk weer naar mijn voeten die heen en weer gaan door het water. “We kunnen ook geen clubje stichten die tegen de oorlog zijn, want na mijn weten zijn wij de enige twee” leg ik verder uit en ik kijk even naar de hemel. Het begon langzaam donkerder te worden, dat zou betekenen dat mijn stam ook sterker begint te worden. We zijn op ons sterkst met een volle maan natuurlijk, maar dat ter zijde.

Hylianator

Bericht door Hylianator » 03 mar 2020, 17:11

Een grinnik verlaat mijn mond als ze meldt de films al 6 keer gezien te hebben. “Ik vind het wel grappig hoe ze denken dat wij leven.” Vertel ik haar en haal mijn schouders op. Mijn haar droogt eindelijk een beetje op, het was best fris aan het worden omdat het donkerder werd. Wanneer ze begint te praten over de vergaderingen waar ze bij zit, trek ik een wenkbrauw op. “En jij denkt dat ik wel luister naar wat ze in de vergaderingen bij ons te melden hebben?” Lach ik even. Het was waar. De vergaderingen gingen toch over onderwerpen waar ik niks mee had. Of waar ik het simpelweg niet mee eens was. “Macht..” Een woord wat mijn broer vaak gebruikt. “Macht is een woord wat ik niet zou willen gebruiken..” Zeg ik rustig. “Samenwerking, dat is iets wat ik wel zou willen gebruiken en wil toepassen.” Knik ik als een bevestiging van wat ik net had gezegd. Als ze begint over een clubje, heeft ze mijn interesse. “Niemand hoeft te weten dat we een clubje zouden oprichten toch..?” Vertel ik haar. “Wie weet vinden we in onze dorpen mensen die net zo denken als wij doen, in ieder geval heb ik nog niemand echt gesproken omdat ik er altijd van uit ga dat ze achter mijn broer staan.. Maar wie weet, geen hoop opgeven.” Vertel ik haar en kijk haar kant op.

Plaats reactie