ORPG met Hylianator

Inuka

Re: ORPG met Hylianator

Bericht door Inuka » 16 feb 2020, 16:53

Rustig trok ik de plank uit de kast en bekeek ik het beschadigde stukje hout. "Ooh, het is niets." Zei ik haar met een kleine glimlach. "Zelf haal ik er ook voordelen uit. Studiepunten enzo." Dit had ik haar eerder gezegd. Het voelde zo raar allemaal. Daarbij waren de voordelen vooral bloed, gedogen van soort en onderdak. "Oke, succes." Zei ik haar. Mijn blik richt zich weer naar de. Kast, wanneer ik haar voetstappen niet meer hoor leg ik mijn voorhoofd tegen nog een onbeschadigde plank en zucht. Hoe had ik mijzelf in deze situatie gekregen.

Fronsend keek ik op toen Vince bij me kwam staan en meteen door wilde. Wat had Body hem nog aangedaan? Ik draaide om en liep achter Vince aan naar boven. "Sorry dat het zo lang duurde." Zei ik hem en stak mijn handen in mijn zakken.

Luisterend naar Anna begin ik wat aan mijn vingers te pikken. Nee, over Harm twijfelde ik wel. Maar ik had Vince en Harm nooit echt vertrouwd. "Is Finn zo een onzekerheid dan?" Vroeg ik haar. Hij was altijd zo een rustige jongen, ik kon me niet voorstellen dat hij voor problemen kon zorgen. "Verder nog iets?" Vroeg ik haar en sprong van het bureau af, anders ging ik me klaarmaken voor het feestje.

Hylianator

Bericht door Hylianator » 16 feb 2020, 17:11

Het idee dat Finn vanavond misschien zou komen, gaf mij een goed gevoel. Rustig loop ik naar mijn kamer toe en eenmaal daar maak ik de deur open. Zonder te kijken of Lizz er was, loop ik naar mijn kamer toe en doe de deur dicht. Mijn tas zet ik op bed en haal alle spullen eruit, die ik dan georganiseerd neer leg op mijn bureau. Ineens wordt er op mijn deur geklopt. “Binnen?” Vraag ik en Lizz duwt de deur open. “Hmm hey Alexa.” Zegt ze en ploft op mijn bed. “Dus.. Jij en Finn zijn een ding hm?” Vraagt ze en ik frons. “Uh.. Nee?” Antwoord ik en doe de deur van mijn kast open. “Och denk niet dat Jason en ik jullie gisteravond niet gehoord hebben op de bank.” Even bevriest mijn hele lichaam. Gister avond op de bank? Ik draai me naar haar om en kijk haar verbaasd aan. “Gisteravond lag ik vroeg in bed.. Ik was niet met Finn of wie dan ook.” Vertel ik haar. “Och ontken het maar niet, Alexa.. Je bent net als ik.” Ze grijnst en staat op. Net als haar? Zo wilde ik niet zijn. Ik richt me weer naar mijn kast om een outfit uit te zoeken voor vanavond.

“Geeft niet Harm, je was net op tijd..” Mompel ik en loop wat sneller om de avondclub te verlaten. “Niemand mag mij zo zien.. Bloed op mijn kleding..” Zeg ik en draai me om naar Harm. “Ze hebben hier vast wel reservekleding toch?” Vraag ik hem en zoek wat in het rond.

“Ik wil geen risico’s lopen.. Sommige vampieren ontsporen ineens.” Zeg ik haar met een knik. “Maak je maar klaar voor vanavond.. Neem polshoogte of de 2 vanavond ook komen.” Zeg ik haar met een glimlach. Als dat zo zou zijn, zou het een mooie gelegenheid voor Jeanette zijn om er iets van te maken.
Treat people with kindness. 🌻

Inuka

Bericht door Inuka » 16 feb 2020, 21:05

Het plankje vervangen was niet heel veel werk. Ook al werd de bibliothecaresse wel kwaad toen ik er nieuwe spijkers in de kast moest slaan. Ach, dat beetje geluid moesten ze maar gewoon voor lief nemen. Nadat ik alles weer had opgeborgen was ik naar mijn kamer gelopen en op mijn nog altijd kleffe bed gaan liggen. Wat moest ik nou doen? Gewoon naar het feest gaan en....ugh ik haatte het om zo te denken.....Harm gelijk geven. Of moest ik denken aan de avond club. Het mocht echt niet. Maar toch keek ik naar mijn kast en haalde ik er een outfit uit die wel zou kunnen. Mijn eigen kleding van te lang geleden. Misschien moest ik maar gewoon gaan.

Kort keek ik om me heen. "Hier zo." Zei ik hem en liep naar een voorraadkast waar ik een vest voor hem uit viste. "Gelukkig, Finn wilde niet zo opschieten met informatie. Heeft hij je niet teveel aangedaan?"

"Ik zal eens kijken waar die twee uithangen. En anders zorg ik dat ze beide op het feest zullen zijn." Beloofde ik Anna en liep naar de deur. "Je hoort nog van me."

Hylianator

Bericht door Hylianator » 16 feb 2020, 21:29

Precies zoals zij is.. Een naar gevoel ontstaat in mijn maag. Was ik dronken geweest ofzo.. Dat ik mij niks herinner? Was ik gek aan het worden? Gefrustreerd haal ik het setje kleding uit mijn kast en gooi dit op mijn bed. Ik duw de kast deuren dicht en zet mijn hand er tegen aan. Wat trillerig haal ik adem. Was dit dan ook de reden dat het voelde alsof Finn niet met mij wilde praten? Wat had ik in godsnaam gedaan? En hoe kom ik het vergeten? Drugs zou ik nooit gebruiken en ik kan me niet herinneren dat ik gedronken heb. Ik kan me niks van gisteren herinneren als ik mensen zo hoor. Ik zet mezelf af van de kast en loop naar mijn bed. Eenmaal wat kalmer kleed ik mezelf om in de outfit voor vanavond. Een flared, high waisted spijkerbroek, met daarop een bloesje vol zonnebloemen. De mouwen van het bloesje lopen wijd uit. Mijn haar kam ik wat naar achteren en pak de bovenste helft vast. Een aantal plukjes laat ik voor op los en doe het gedeelte wat ik vast heb, op een knotje.

Het vest pak ik aan en trek deze over mijn kleding heen aan. “Kut Finn, ik pak hem echt nog eens.” Zeg ik hem en duw mijn kaken op elkaar. “Hij heeft me een keer met een mes gestoken, gedreigd ook, maar dat was het.” Vertel ik en zucht. Ik wilde zo snel mogelijk weg hier. “Kom we gaan.” Mompel ik en loop het gebouw van de avondclub uit.

Inuka

Bericht door Inuka » 16 feb 2020, 23:04

Zuchtend liep ik mijn kamer uit en zette ik koffie voor mijzelf. Dat had ik nu wel echt nodig. Het liefste greep ik naar de alcohol, maar als ik vanavond aan de alcohol zou gaan, dan zou ik mijzelf niet onder controle kunnen houden. Met het kopje koffie in mijn hand liep ik terug naar mijn kamer en bleef ik kort voor de spiegel staan. Wat een tijd was het toen ik dit nog aan kon. Een wit jasje op een blauw shirt, en een grijze broek. Niet dat het nu echt niet meer kon, maar mensen zouden je wel raar aankijken. Van mijn nachtkastje viste ik een zonnebril die ik aan mijn shirt hing. Verschrikkelijk, maar ik kon ermee door. Ik liep terug naar de kamer en plofte op de bank. Misschien moest ik toch wel gaan.

"Doe geen moeite, hij heeft zichzelf al te pakken. Die idioot heeft Alexa alles laten vergeten." Zei ik hem en liep achter Vince aan naar buiten. "Hmm, dat is zelfs voor Body zijn doen mild." Niet dat het dan geen pijn deed, maar de man had een reputatie. "Wil je naar het feest vanavond."

Hylianator

Bericht door Hylianator » 16 feb 2020, 23:24

Kort kijk ik in de spiegel en mis nog iets aan de outfit. Ik wilde nog wat sieraden, maar die had ik niet. Of nou ja, ik had ze wel, maar niet iets fleurigs wat hierbij paste. Daarvoor moest ik even bij de winkels gaan kijken. Daarvoor trek ik mijn schoenen aan en loop mijn kamer met een klein tasje uit. Daarin had ik mijn portemonnee gedaan. Vervolgens loop ik rustig de kamer uit, vervolgt naar de trappen die ik af loop, richting de winkels. Misschien hadden ze er wel wat leuks hangen wat hier bij past. Als ik om me heen kijk, zie ik al wat mensen in het thema lopen wat voor het feestje een must was. Even glimlach ik en loop een sieraden winkel in.

Fronsend kijk ik om. “Wat zeg je me nou? Heeft hij haar laten vergeten?” Vraag ik verbaasd. “Hoe kan Finn dat nou.. Hé.. Ik snap er niks van.” Waarom zou hij het haar in godsnaam laten vergeten. Is er eindelijk eens iemand geïnteresseerd in dat jong, doet hij vervolgens dit. Mijn brein had een soort error. Als hij vraagt of ik naar het feest wil, grinnik ik. “Wat denk je zelf maat?” Vraag ik hem. “Natuurlijk wil ik naar het feest!”

Inuka

Bericht door Inuka » 17 feb 2020, 07:05

Languit blijf ik op de bank liggen en staar ik naar het plafond. Ga ik wel, of ga ik niet? Het kon geen kwaad om kort te gaan toch? Dan kon ik even kijken en dan weer naar bed of weer aan het werk. Veel meer had ik op het moment toch niet te doen. Ik kwam overeind en dronk rustig van mijn koffie. Maar eerst moest ik ergens wat gaan eten.

"Ja, ik meen het. Hij heeft haar alles laten vergeten. Kwam hem helemaal in de war tegen." Zei ik Vince en liep nog altijd rustig achter hem aan. "Ik snap er ook niets van, maar het is wel gebeurd en ik denk dat hij zichzelf daarmee al zat martelt." Zei ik Vince. Toen hij zei dat we naar het feest gingen knikte ik. "Mooi, ik kan wel wat afleiding gebruiken."

Hylianator

Bericht door Hylianator » 17 feb 2020, 07:36

Eenmaal in het winkeltje, kijk ik rond. Er was een hoop te koop maar dat was niet echt wat ik zocht. Hm.. Het was ook allemaal best wel duur. Ik besluit om niks te nemen en loop de winkel weer uit. Jammer, maar het was niet anders. Voordat het feest zou gaan beginnen, wilde ik wel wat gegeten hebben. Met een lege maag daar aankomen was ook niet wat ik wilde. Ik besluit een eettentje op te zoeken.

“Hm, ik vraag me af waarom hij haar alles heeft laten vergeten.. Uit bescherming?” Ik kijk om naar hem en loop naar mijn kamer toe. “Hier nog een, afleiding is iets wat ik zeker goed kan gebruiken.” Knik ik en pak de sleutels uit mijn zak om mijn kamer deur open te maken.

Inuka

Bericht door Inuka » 18 feb 2020, 08:35

Toch moest ik eraan geloven. De koelkast was leeg en er was geen andere plek waar ik aan bloed kon komen. Licht gefrustreerd pakte ik mijn sleutels, telefoon en portemonnee en liep mijn kamer uit, om naar de avond club te gaan voor een avondmaaltijd. Daar hadden ze in ieder geval altijd genoeg. Met mijn handen in mijn zakken liep ik over de paden naar de avond club, nog altijd niet zeker of ik wel naar het feest wilde. Al liep ik al wel in de kleding rond.

"Hij zegt dat hij haar alles heeft laten vergeten, omdat het verboden is dat de mensen erachter komen wir en wat we zijn. Om het geheim te bewaken." Zei ik hem schouderophalend. Zelf had ik daar nog wel mijn twijfels bij. Ik loop achter Vince aan naar zijn kamer. "Heb jij nog kleding bewaard? Ik heb alles weggedaan."

Hylianator

Bericht door Hylianator » 18 feb 2020, 11:06

Ineens zie ik een eettentje met pannenkoeken en mijn hart voelt ineens als toen ik een kind was. Met enige vreugde loop ik er naar binnen en kijk rond. Het was best druk, goede zaak dus. Alleen had ik niet echt zin om lang te moeten wachten en een pannenkoek ‘afhalen’ was ook niet echt een ding. Ik besluit verder te kijken en zie een broodjeszaak met warm beleg erop. Prima, dit kun je afhalen. Ik loop naar de balie en wacht netjes op mijn beurt.

Even lach ik om wat hij zegt. “Dat is de hele reden?” Vraag ik hem. “Alsof het zooooo’n drama is als iemand daar achter komt.” Ik haal mijn schouders op en schud mijn hoofd. “Ja ik heb nog van alles bewaard, je mag wel even rondneuzen straks.” Knik ik.

Inuka

Bericht door Inuka » 18 feb 2020, 18:03

Al snel liep ik het gebouw van de avond club binnen, meteen door naar de keuken waar ik de koelkast open trok. Van een van de zakken bloed vulde ik een glas, waarvan ik rustig een slok van nam. Met het glas in mijn hand liep ik het zitgedeelte van de club in en nam plaats op een stoel aan de zijkant van de ruimte. Enigzins uit het zicht van de leden die er al zaten. Het laatste wat ik wilde was iemand tegen komen op het moment. Ik had wel genoeg aan mijn hoofd zonder dat de club zich ermee ging bemoeien.

Als zelfs Vince zag hoe belachelijk iets was....."Ja, ik weet het ook allemaal niet." Zei ik hem en plofte op de bank. "Alsof de avond club er überhaupt achter zal komen. Het is niet alsof ze iedereen die je ontmoet ondervragen." Dacht ik hardop terwijl ik wat verder onderuit zakte.

Hylianator

Bericht door Hylianator » 18 feb 2020, 18:26

Als ik aan de beurt ben bestel ik een broodje met warm beleg en betaal netjes. Eenmaal gedaan wacht ik op mijn broodje. Wanneer ik deze krijg, bedank ik degene achter de balie en loop het restaurantje uit, met het broodje. Rustig loop ik richting mijn kamer. Ik kwam voor sieraden, ga terug met eten.. Iets wat mij wel vaker gebeurd. Eenmaal onderweg, zie ik het meisje dat ik vanmiddag tegen kwam. Haar naam ben ik kwijt. Ik probeer haar te ontwijken, om een nog ongemakkelijkere situatie te voorkomen.

Rustig neem ik naast hem plaats. “Nja, je kent Jeanette, ze doet alles voor Anna.. Als zij wilt dat er iets in de gaten wordt gehouden, gebeurt het.” Zeg ik hem en kijk naar hem om. Het was zo, Annabella hoefde maar in haar vingers te knippen of Jeanette stond al als een hondje die wachtte op haar beloning, voor haar klaar. Soms vond ik dat zo irritant. “Hij deed het waarschijnlijk uit bescherming voor haar, maar dat is wel erg ‘vroeg’ om te doen.. Zonder echte nood.” Met mijn vingers imiteer ik aanhalingstekens bij het woord vroeg.

Inuka

Bericht door Inuka » 19 feb 2020, 07:10

Wat onrustig dronk ik het glas leeg en keek ik om me heen. Het was rustig in het clubgebouw. Gingen er zoveel naar het feest? Grappig eigenlijk hoe ze na zoveel jaar nog altijd naar de feestjes wilden. Het was altijd hetzelfde drama, maar dat was niet anders dan de normale dagen natuurlijk.

Jeanette
Leuk zo een missie, maar dan moest ik ze nog wel zien te vinden. Finn was niet op zijn kamer, maar zijn meisje had ik wel al snel gespot. Alexa lijkt tenminste wel te gaan. Ze had haar kleding zelfs al aan. Ging ze dan met een ander? Ach, kon het altijd gewoon vragen. Glimlachend liep ik naar haar toe. "Hi, heb jij Fin gezien?" Vroeg ik haar met een brede glimlach.

"Ja, maar het is niet alsof Anna Finn echt in de gaten houdt. Hij was tot nu toe geen opvallend figuur." Zei ik hem en sloot mijn ogen. Een dutje zou ik ook nog prima kunnen doen. "Vroeg, ja je hebt gelijk. Waarom nu al? Ik vraag me af wat die twee aan het uitspoken waren dat hij zo een onverdachte actie heeft genomen." Zei ik en ging wat comfortabeler zitliggen op de bank.

Hylianator

Bericht door Hylianator » 19 feb 2020, 07:40

Shit, ze had me al gezien. Met mijn beste glimlach draai ik me naar haar toe. “Finn?” Vraag ik haar. “Ik heb hem net gezien in de bibliotheek, hij was er een plank aan het repareren.” Vertel ik haar. “Al weet ik niet of hij daar nu nog is, volgens mij is hij best wel handig.” Knik ik en neem een hapje van het broodje wat ik net had gekocht. Het was nu nog warm en ik vind het zonde als hij afgekoeld zou zijn door dit gesprek. Als ik mijn mond leeg heb vraag ik haar “ga je ook vanavond?”

“Nee maar hij maakt zichzelf nu wel opvallend en dat vindt ze interessant Harm.” Zeg ik met een kort lachje. “Hm, wie weet wat ze aan het uitspoken waren.. Ze zaten samen op haar kamer toen wij weg gingen.” Ik kijk naar hem om maar zie dat hij zijn ogen dicht heeft. Slapen, dat klinkt aantrekkelijk in mijn oren nu.

Inuka

Bericht door Inuka » 19 feb 2020, 22:39

Kort fronsend keek ik naar Alexa. Finn was zijn kamer niet enkel uit, maar hij was dus ook aan het werk. Ik snapte helemaal niets meer van hem. "Ooh ja, Finn is heel handig." Zei ik haar met een glimlach. "Hmm, dan ga ik daar zo eens zoeken. Wie weet is hij vandaag wat trager." Dacht ik hardop. Ik keek op naar Alexa toen ze vroeg of ik vanavond ga. "Natuurlijk ga ik vanavond naar het feest. Jij zo te zien ook. Staat je heel goed."

"Ik weet niet wat hij dacht, maar hij baalde er gruwelijk van. Onze Finn lijkt toch minder doordacht dan we van hem dachten." Dacht ik hardop en bleef heerlijk met mijn ogen gesloten liggen. "Denk je echt dat ze wat gedaan hebben? We hebben het wel over Finn." Een dutje kon toch nog wel voor het feest begon? Al moest ik me nog wel voorbereiden.

Hylianator

Bericht door Hylianator » 20 feb 2020, 07:41

Ik trek kort een wenkbrauw op als ze fronst. Ze leek verbaasd over het feit dat Finn aan het werk was. Een glimlach vormt zich op mijn gezicht. “Hij zat niet echt te wachten op communicatie met anderen.. Dat was wel duidelijk.” Vertel ik haar en haal kort mijn schouders op. “Dankjewel, ik weet niet zo goed wat ik ervan moest verwachten.. Dus ik dacht een beetje vrolijk met een beetje old school.” Zeg ik terwijl ik een blik werp naar mijn eigen kleding. “Leuk dat je ook gaat.” Glimlach ik naar haar.

“Hm.. Ach, hij heeft het immer zelf gedaan.” Meld ik hem. Wanneer hij vraagt of ik denk dat er iets is gebeurd, denk ik even na. “We hebben het over Finn.. Die is daar veel te netjes voor.. Of te preuts.” Grinnik ik kort en leg mijn benen over de armleuning van de bank neer.

Inuka

Bericht door Inuka » 20 feb 2020, 08:17

"Ooh, is dat zo? Hmm, hij zal er toch aan moeten geloven, want ik heb hem even nodig." Zei ik haar. Dat klonk dan weer wel als Finn. "Ooh, het komt allemaal niet heel nauw. Zolang je er leuk uit ziet en het te zien is dat je er iets aan hebt gedaan, dan is het al snel goed." Zei ik haar. Niet gelogen ook. Het ging meer om het idee, dan dat er een deurwachter stond die je outfit most goedkeuren voordat je naar binnen kon. "De grote feesten kan je echt niet missen. Daarbij sta ik altijd klaar voor een feestje."

"Misschien is hij gewoon geschrokken en doet hij net alsof de avond club de schuldige is." Zei ik Vince met een lachje. Kon ik me opzich ook nog wel voorstellen. "Ach, de emotie was van korte duur helaas. Ik had zo een zin in ons jaar van plagen."

Hylianator

Bericht door Hylianator » 20 feb 2020, 15:06

Ik kijk op naar haar. “Ja.. Misschien zit hij daar nog wel.. Ik vroeg hem of hij vanavond ook zou gaan.. Dat.. Lijkt mij wel leuk maar..” Even twijfel ik of ik dit wel had moet zeggen. “Ik weet niet zeker of hij gaat.” Ik luister naar wat ze allemaal verteld en knik dan. “Ja je hebt gelijk.” Zeg ik haar en glimlach. “Ik ben benieuwd wat jij aan doet.” Zeg ik met een korte grinnik. “Ik ben normaal niet zo van de feestjes.” Geef ik eerlijk toe. “Maar ik denk dat ik daar aan moet wennen op deze school.”

“Maar dat begrijp ik nog wel.. De avond club wilt toch niet dat ‘mensen’ weten wat wij zijn.” Vertel ik hem en gaap. “We kunnen nog steeds plagen, niet de moed in je schoenen laten zakken.” Ik kijk om naar hem. “We moeten ons gaan verkleden, dikke.” Zeg ik en grinnik.

Inuka

Bericht door Inuka » 20 feb 2020, 18:50

Alexa had hem echt gesproken? Arme jongen ook, maar dan was het ijs alvast gebroken. "En? Ging hij vanavond?" Vroeg ik haar. Als hij ja had gezegd dan was mijn werk voorbij, dan had het zichzelf allemaal al opgelost. "Ooh, ik heb nog een oud swing jurkje ergens in de kans hangen." Zei ik haar. Ik was al weken bezig met kiezen wat ik aan zou doen. Bijna al mijn kleren van vroeger had ik nog. Heel mijn kamer stond vol met dozen. "Ooh, je went er vast snel aan. De feestjes zijn zo ontzettend leuk, snel kan je niet meer zonder." Zei ik haar vrolijk.

"Wat niet weet wat niet deert." Zuchtte ik en keek naar Vince opzij. "Hmm, dat sowieso. Ik geloof er niets van dat hij haar zolang met rust kan laten. Drie jaar lang om haar heen, nee dat kan hij niet." Zei ik hem en zuchtte toen hij begon over klaarmaken. "Ja ja ja, rustig aan. Niet iedereen heeft zoveel werk nodig als jij om er goed uit te zien."

Hylianator

Bericht door Hylianator » 20 feb 2020, 19:36

Ze kijkt alsof ze verrast is. “Weet ik niet.. Hij twijfelde.” Zeg ik en haal mijn schouders op. Het zou erg leuk zijn als hij erbij zo zijn. Een jurkje was ook nog een leuk idee geweest, helaas had ik niet zo’n ouderwets jurkje. Mijn kleding was vrij van ‘nu’ en daarbij draag ik bijna nooit jurkjes. Snel niet meer zonder de feestjes kunnen. Dat is iets wat ik niet bij mezelf zie ‘passen’. Toch knik ik maar uit beleefdheid. “Misschien, wie weet.” Zeg ik met een glimlach en neem een hapje van mijn broodje. Hij was gelukkig nog lekker warm.

“Daar heb je gelijk in.” Mompel ik en kijk op naar hem. “3 jaar om haar heen lopen, haar ontwijken, nee hij zal dan ruzie met haar moeten maken om ervoor te zorgen dat zij hem dan met rust laat denk ik.” Zeg ik en haal mijn hand door mijn haar. “Nee niet iedereen, net als jij, jij hebt nog meer tijd nodig dan ik.” Zeg ik met een lachje.

Plaats reactie