ORPG met Hylianator

Inuka

Re: ORPG met Hylianator

Bericht door Inuka » 14 feb 2020, 16:50

Het verbaasde me eigenlijk wel dat Harm hier zat, nadat ik erover na dacht. Fronsend keek ik naar hem opzij en schudde mijn hoofd. Het deed er wel toe. Waarom zouden ze hem niet straffen, maar kwam hij hier zitten om mij onder de douche uit te halen. Dat is wat hij en Vince wilde toch? Emotie. Maar tegelijkertijd zei hij wel goede dingen. Hoelang was het wel niet geleden dat ik iets voor iemand had gevoeld? "Wat maakt het jou uit dat ik me wel of niet goed voel?" Zei ik hem toch wel verdedigend. Er klopte iets niet. "Ooit komt ze erachter, er is geen vermijden aan. Zij zal ouder worden." Ik wilde haar niet als een leuke bijkomst voor een jaar. Zo zat ik niet in elkaar, voor niemand niet.

"Vele gingen je voor, geen hebben dat dreigement waar kunnen maken." Zei ik hem simpel en leunde tegen de muur, het mes nog altijd in mijn hand. Helaas had hij bloed gehad, het heelde veels te snel.

Hylianator

Bericht door Hylianator » 14 feb 2020, 17:03

Even zucht ik. “Finn.. Je weet niet hoe ze erover denkt.” Zeg ik hem. “Er zijn zat verhalen dat een mens veranderde in vampier, voor zijn of haar partner.” Vertel ik hem rustig. “Je gunt jezelf geen geluk.” Mijn ogen bekijken zijn gezicht. “Fris je op.. Vraag of ze met je mee gaat naar het feest vanavond.. Ze zag er verdrietig uit.” Lieg ik. Ik had haar niet gezien, maar dat is wat ik mij had ingebeeld. Ze leek mij een gevoelig meisje, wat sneller overstuur kon raken.

Het ging mij dit keer wel lukken. “Net als die gekke vent, die mij maanden lang heeft gemarteld en denkt er mee weg te komen? Ik leef nog wel even, maak je geen zorgen.” Zeg ik hem en kijk hem woest aan. Hij irriteerde mij ineens veel meer dan voorheen en dat gevoel kon ik niet goed plaatsen.
“Luck is believing you’re lucky.”

Inuka

Bericht door Inuka » 14 feb 2020, 17:35

"Er zijn genoeg tragische verhalen waar het monster zijn bruid vermoord voordat er echt wat gebeurde." Zei ik hem en stond op van bed. "Je hebt haar gezien?" Vroeg ik hem fronsend. "Waarom was je bij Alexa? Wat heb je gedaan?" Vroeg ik hem meteen weer fel. Kon hij zich niet gewoon gedragen. "Eruit!" Zei ik en wees naar de deur. Harm irriteerde me meer dan het hielp en ik kon me niet omkleden met hem hier."

"Succes." Zei ik hem schouderophalend en liep naar de uitgang om even wat drinken te halen. Het jong was nogal vermoeiend.

Hylianator

Bericht door Hylianator » 14 feb 2020, 19:23

Ik schrok van zijn reactie. Zodra het woord Alexa valt, flipt hij de pan uit. “Ho rustig.. Ik heb haar niks gedaan, ik zag haar voorbij gaan, soort rennend.. Ze wilde niet praten.” Zeg ik hem rustig en steek mijn handen op om mezelf te verontschuldigen. “Rustig aan, ik probeer je te helpen.. Ik ben hier niet om je kwaad te doen.” Probeer ik. Ik wilde hem oprecht niet boos maken. “Probeer het opnieuw met haar.” Zeg ik en bijt op mijn lip. “Je kan nu alles opnieuw en anders aanpakken, ze wilt jou sowieso, dat is van haar af te lezen Finn.” Knik ik vervolgens. Het was zonde als hij er nu niks mee zou doen. Dat gun ik hem ook niet. “Ik gun je een leuke dame die jou ook ziet zitten zoals jij haar ziet zitten.” Zeg ik hem oprecht.

Inuka

Bericht door Inuka » 14 feb 2020, 20:27

"Haar niets gedaan?" Zei ik hem fel. "Jij en die klote Vince zaten dag één al bij haar in de kamer. Te zieken en te treiteren. Maak me niet wijs dat je ineens een verandering van gedachte hebt." Siste ik en wees nogmaals naar de deur. "Eruit!" Siste ik naar hem en duwde hem die kant op. "Ik heb jou en je advies niet nodig. Jij hebt alles alleen maar erger gemaakt." Gromde ik gefrustreerd. "Rot op!" Schreeuwde ik naar hem. "Je enige doel is het verzieken van mijn leven."

Hylianator

Bericht door Hylianator » 14 feb 2020, 21:26

Kort zucht ik en laat hem mij naar de deur duwen. “Vince en ik zaten maar wat te grappen, we doen haar niks aan.” Zeg ik hem en kijk naar hem. “Je weet dat ik gelijk heb, ze wilt je Finn.” Ik blijf rustig, fel tegen hem in gaan, zou averechts werken. “Wij zouden haar niks aan doen, we zijn je vrienden.. Maar we wilde weten of wat er tussen jullie gaande was, real was.” Vertel ik hem en haal kort mijn schouders op. “Daar hebben we spijt van.” Vertel ik. Niet dat dat helemaal waar is, we hadden er best lol van gehad dat hij zo reageerde. “Ik vroeg meteen aan Vince of we niet te ver waren gegaan.” Dit was wel waar. “We hebben het beste met je voor Finn.. Ik nu ook.” Zeg ik en slik. Ik vond het lastig om hem zo te zien, hij was zo woedend, maar ik denk meer op hem zelf. “Je bent boos op jezelf.. Dat je het haar hebt laten vergeten en dat je van haar wilde drinken.” Zeg ik hem iets wat voorzichtig. “Reageer het maar op mij af, maar neem aan wat ik je zeg, je hebt echt een mooie kans hier bij Alexa.”

Inuka

Bericht door Inuka » 14 feb 2020, 22:06

"Kappen met je advies, met je 'goede intenties'. Ik ken je langer dan vandaag Harm. Kom in haar buurt en het is niet langer Annabella en haar straffen waar je bang voor moet zijn." Toen hij begon over mijn woede die eigenlijk gericht was naar mezelf, liep ik naar de deur en smeet ik hem dicht. Waar bemoeide hij zich mee. Hij wist nergens van. Maar Harm had gelijk. Alles was mijn schuld, mijn stomme schuld. Ik haat mijzelf om alles wat er de afgelopen uren was gebeurd. Ik plofte op bed, maar door mijn eigen stommiteit was het bed nat. Gefrustreerd kwam ik omhoog en schopte ik ertegenaan. In een kreet van pijn ging ik naar de grond en vouwde ik mijn handen over mijn hoofd. Ik moest mijn energie kwijt, deze woede en al mijn haar zat me dwars. In mijn ooghoek zag ik Anna haar lijstje op mijn nachttafel liggen. Werken, dat hield me in ieder geval bezig.

Hylianator

Bericht door Hylianator » 14 feb 2020, 22:12

Een zucht verlaat mijn mond als hij de deur dicht smijt. Vervolgens de pijn kreet die uit zijn kamer kwam, liet mij even omkijken naar de deur. “Wees niet dom, doe iets met mij advies.” Zeg ik hem en loop vervolgens de kamer rustig uit. Ik moest niet meteen naar Annabella gaan, wat als hij nu zijn kamer uit kwam en mij volgde. Dan wist hij wat mijn intenties waren en waarom ik hem überhaupt advies kwam geven. Het was lastig om door deze Finn heen te prikken. Hem zo woedend zien, dat is denk ik een plaatje die ik nooit meer ga zien. Zuchtend steek ik mijn handen in mijn zakken en loop wat rond bij de koffie corner, waarna ik toch langzaam aan richting de avond club ga. Rond om mezelf heen houd ik alles in de gaten, zeker wetend dat niemand mij zou volgen.

Inuka

Bericht door Inuka » 15 feb 2020, 11:09

Na even op adem te komen wisselde ik mijn natte broek en onderbroek voor wat droogs, en trok ik een hoodie over mijn shirt aan. Met de capuchon onder mijn nog natte warrige haren was ik de gang op gelopen, opweg naar een klusje. Niet zo een heftige alweer. Een van de planken in de bibliotheek was doorgezakt en moest weer vastgezet worden. Die vrouwen daar waren ook alles behalve handig. Ik liep er naar binnen, meldde me bij de dames en liep direct door naar de desbetreffende boekenkast om te inspecteren hoe erg de schade was.

Body
Rustig liep ik weer de kelder in en keek ik naar Vince. Harm was nog altijd niet terug, dus mocht ik hem niets aandoen, maar dan kon ik hem alsnog lastig vallen. Het was beter dan naar Jeanette moeten luisteren. Met mijn handen in mijn zakken bleef ik in de deuropening staan.

Hylianator

Bericht door Hylianator » 15 feb 2020, 12:09

Alexa
Na een aantal lessen begreep ik niet hoe het kon dat ik zoveel naar mijn idee had gemist. Ik was in een rustige hoek in de bibliotheek gaan zitten, een tafeltje met 2 stoelen. Met mijn boeken voor mijn neus zit ik te lezen wat ik had gemist. Heel gek, normaal hield ik altijd alles bij. Daarnaast kon ik me niet bedenken dat we een les geskipt zouden hebben.. Ineens bedenk ik me dat ik een notitieboekje had en die moest gebruiken voor deze lessen. Die pak ik erbij en sla die open. Tot mijn verbazing zie ik dat ik notities had gemaakt van de les. Ik begreep er helemaal niks van. Echt niks. Ik pak mijn koffie die ik eerder had gekocht erbij en leun achterover in mijn stoelleuning. Nadenkend over hoe dit nu kon, neem ik een slok en kijk op. De jongen die mij eerder had geholpen zag ik staan. “Hey, Finn toch?” Zeg ik en kijk naar hem met een glimlachje.

Vince
Ik kijk op wanneer ik Body weer hoor. “Had je niet boven kunnen blijven? Jouw hoofd kan ik niet aanzien.” Zeg ik hem en draai op de stoel van hem weg, zover dat kon. Ik vond het verschrikkelijk om hier te zijn, maar Harm was bezig met de strafvermindering en dat vond ik prima. Het was beter dan hier allebei nog weken te zitten. Dan maar even alleen.

Harm
Met mijn informatie ga ik de avondclub binnen. Jeanette zag ik al zitten, de deur van Annabella haar kantoor stond open. Toch uit beleefdheid klop ik er nog op om te laten weten dat ik er ben. Al hoeft dat niet, Annabella weet altijd precies wie er in de avondclub is. Al hoort ze mij natuurlijk ook gewoon lopen. “Ik heb informatie.” Zeg ik en loop het kantoor binnen als ze gebaard dat ik verder moet komen.

Annabella
Harm had ik binnen horen komen. Vol spanning kijk ik naar Jeanette. “Blijf er maar bij.” Zeg ik tegen haar. Ze mocht wel weten wat er was, ze was nu al betrokken bij ‘deze opdracht’. Als Harm meldt informatie te hebben, gebaar ik dat hij naar binnen moet komen. “Sluit de deur en kom zitten.” Zeg ik hem vriendelijk.

Inuka

Bericht door Inuka » 15 feb 2020, 13:09

Compleet in mijn eigen wereld begon ik wat boeken uit de kast te halen en op te stapelen op zo een roltafeltje waar die dames altijd mee rond liepen. Ik bekeek de plank en bevond de plank rustig los te maken. Een bekende stem liet mij verstijven. In pure paniek zei ik niets en staarde ik recht voor me uit. Alexa? Met moeite zette ik een kleine glimlach op en draaide ik me naar haar toe. "Uh...ja. Alexa toch?" Waarom ga ik hierop in? Waarom was ze hier? Het universum moest me wel haten.

Met een kleine grijns op mijn gezicht keek ik naar Vince. Hij wilde het misschien niet toegeven, maar de jongen had een trauma van de vorige keer. "Weet je nog hoe water met verbena erin voelt?" Vroeg ik hem. Dat ze strafvermindering kregen betekende niet dat ik milder werd. Juist feller in een kortere tijd.

Jeanette
Het wachten was bijna teveel voor me. Ik wilde gewoon weten wat er met Finn aan de hand was. Dan gebeurde er hier voor het eerst in tijden ook nog eens wat. Glimlachend stond ik op toen ik Harm aan hoorde komen, en nam plaats op een stoel aan de zijkant van Anna haar kantoor. Gelukkig mocht ik blijven, anders was ik voor de deur gaan staan.

Harm
Ik sloot de deur en neem plaats op de stoel voor Anna haar bureau. Kort kijk ik haar aan en sla mijn armen over elkaar. "Eens zien, Finn had zich opgesloten in onze kamer." Begon ik. "De laatste dagen had hij veel contact met een eerstejaars. Hij heeft haar alles laten vergeten omdat hij bang was dat ze ooit achter zijn geheim zou komen." Zei ik haar. Dat was alles wat ze hoefde te weten. Dit waren de grote lijnen van wat er allemaal was gebeurd.

Hylianator

Bericht door Hylianator » 15 feb 2020, 13:24

Ik glimlach als hij mijn naam nog herinnerd. Mijn ogen bekijken hem even. “Dus je bent ook een klusjesman hier?” Vraag ik en grinnik eventjes. De beker koffie zet ik neer nadat ik een slokje had genomen. Het boek wat voor me ligt doe ik dicht en het notitieboekje doe ik erbij. “Dus ik las.. Dat er een feestje is vanavond.. Ga jij ook?” Vraag ik hem rustig. Het is wel leuk als er iemand is die ik ook ken. Rustig doe ik mijn ene been over de andere heen en bekijk hem nogmaals.

Ik duw mijn kaken op elkaar als hij begint over water met verbena. “Je weet dat ik me dat nog als de dag van gisteren herinner, so why would you ask?” Zeg ik en kijk op naar hem. “Als je het maar uit je hoofd haalt, want ik pak je terug.” Mompel ik en laat mijn hoofd voorover hangen.

Geïnteresseerd luister ik naar hem. “Juist ja.. Dus hij heeft het haar laten vergeten om zijn ‘geheim’..” Herhaal ik. “Ik denk dat ik begrijp waarom hij een waslijst met klusjes wilde.” Knik ik vervolgens. “Een soort afleiding.” Even denk ik na. “Goed.. Nog meer info?” Vraag ik hem en kijk hem aan. Het kan niet zijn dat dat het enige is wat hij verteld heeft aan Harm. Er moet meer zijn, zeker in de tijd dat hij weg is geweest.

Inuka

Bericht door Inuka » 15 feb 2020, 17:48

Het kostte moeite om mijn gezicht in plooi te houden. Ze wist natuurlijk niets meer, maar ik wist teveel. Afstandje zijn, ik moest haar op afstand houden voordat we straks weer hetzelfde probleem hadden. "Ja, ik uh....ik help af en toe met kleine dingetjes." Zei ik haar en wilde me terug draaien naar de kast, maar ze vroeg over vanavond. "Een feestje? Ooh ja, het feestje. Ik weet nog niet of ik ga." Zei ik haar en glimlachte klein terwijl ik mijn hand wat ongemakkelijk in mijn nek legde.

"Wanneer ga je inzien dat dat geen enkele zin heeft. Alles wat je mij aandoet krijg je dubbel terug. Voor iedere straf kom je bij mij. Bij iedere misstap zorg ik dat je het nooit meer doet. Het is mijn werk." Zei ik hem simpel. Ja, soms was het leuk, maar vaak was het ook een last.

Hij had het haar laten vergeten omdat hij bang was dat ze erachter kwam? Ja, dat klonk wel als Finn. Maar toch was het raar. Het waren pas een aantal dagen. Alsof ze er zo snel al achter zou komen.

Meer info? Moest ik haar meer informatie geven. Wel iets, anders zouden ze denken dat ik wat achter hield, maar wat wilde ik los laten? "Hij is er wel slecht aan toe. Onze kamer is verbouwd en ik vond hem onder de douche. Geen idee hoelang hij daar al had gezeten. Alles alleen maar omdat hij de regels van de avond club niet wil breken." Zei ik haar bijna als een verwijt.

Hylianator

Bericht door Hylianator » 15 feb 2020, 18:11

Ik glimlach naar hem maar krijg het idee dat hij eigenlijk niet zo’n zin heeft om te praten. Kort bijt ik op mijn lip en pak rustig mijn spullen op. “Sorry ik.. Zal je niet langer lastig vallen..” Zeg ik iets wat teleurgesteld. De boeken doe ik rustig in mijn tas en pak mijn koffie beker op. Hier neem ik de laatste slok uit en sta rustig op. De tas doe ik over mijn schouder heen en pak de beker van tafel af, om deze straks in de prullenbak te gooien.

“Wacht maar, nu een grote bek, maar straks komt mijn tijd en maak ik je af.” Zeg ik hem serieus. Hij irriteert me mateloos. Haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik kijk op naar zijn gezicht en merk dat mijn ogen weer verkleurd zijn uit irritatie.

Ik knik en kijk naar Jeanette. “Wat denk je dat we kunnen doen?” Vraag ik haar. Ik wilde weten hoe zij erover dacht en of wij iets voor hem konden betekenen. “Of wat denk jij..?” Vraag ik vervolgens aan Harm. Hij was tenminste zijn vriend en zou misschien wel weten wat we ermee konden.

Inuka

Bericht door Inuka » 15 feb 2020, 18:32

Kort keek ik naar haar op. Ik jaagde haar weg. Meteen voelde ik me weer kut. Het laatste wat ik haar wilde was haar pijn doen. "Ga jij naar het feestje?" Vroeg ik haar nog. Als ze zelf maar ging. Daar kon ze vrienden maken en nieuwe mensen ontmoeten. Dat zou zoveel beter zijn voor haar. "Het zijn altijd gezellige feestjes." Zei ik haar nog.

Hoofdschuddend keek ik hem aan. Die woede van hem, daar ging hij niets mee bereiken. Dat was de rede dat hij hier iedere keer zat. Geen beheersing. "Geloof wat je wilt geloven. Met mijn leeftijd kan je me niet aan. En buiten de straffen om, doe ik je geen pijn, dus lok het ook niet uit."

Met een klein grijnsje keek ik naar Anna. "Misschien moeten we ze weer samen brengen. Eens zien waar dit naartoe gaat." Zei ik haar glimlachend. Ik wilde wel zien wat Finn in huis had. "Of wil je hem stoppen met met haar omgaan, dan kunnen we hem beter opsluiten voor een jaartje."

"Wat wil je doen? Het is Finn met emotie. Ik zeg laat hem lekker zijn gang gaan. Is nog eens goed voor die jongen." Zei ik de twee dames. Wat een dramaqueens, en dat voor technisch gezien bejaarde vrouwen.

Hylianator

Bericht door Hylianator » 15 feb 2020, 19:43

Ik kijk op naar hem als hij begint te praten. “Ik weet niet of ik wel ga..” Zeg ik hem rustig. “Ik vind zulke dingen best lastig.” Vertel ik hem eerlijk en haal mijn schouders op. “Misschien als jij gaat wil ik het wel overwegen.” Zeg ik met een zacht grinnikje en bijt weer op mijn lip. Vervolgens doe ik de band van mijn tas beter over mijn schouder en knijp zacht in de beker in mijn hand. Het is lastig om eerlijk te zijn tegen iemand die ik eigenlijk niet zo goed ken.

“Wacht maar.” Zeg ik hem en grom kort. Weer trek ik aan de ketting. Ik wilde hier weg, straf of geen straf. Ik hoor de muur achter mij brokkelen. Een schijn van geluk gaat door mijn lichaam heen. Kon ik mezelf bevrijden en Body te sterk af zijn? Dat gok ik niet maar adrenaline stroomt door mijn bloed heen.

Ik knik en luister naar beide. “Jeanette.. Je weet wat je te wachten staat.” Vertel ik haar met een knipoog. Dan richt ik mijn blik op Harm. “We gunnen hem wat hij verdiend, maar laten hem zeker in zijn waarde.” Zeg ik hem en knik erbij. “We gaan zien hoe dit verloopt, houd me op de hoogte, allebei.” Glimlach ik kort.

Inuka

Bericht door Inuka » 15 feb 2020, 21:37

"Als ik ga?" Vraag ik haar toch wel een beetje verbaasd. Ik had haar enkel de weg gewezen. Of wist ze nog meer? Had ik haar niet alles fatsoenlijk laten vergeten? "Misschien ga ik even langs." Zei ik haar met een kleine glimlach. "Als ik klaar ben met werken." Zei ik haar en keek kort opzij naar de plank.

"Nee, ik wacht niet." Zei ik hem fronsend en liep op hem af. Het geluid was me niet ontschoten. Met een harde duw duw ik hem tegen de achterwand aan en zet ik het mes weer tegen zijn schouder aan. "Hou je gedeisd." Waarschuwde ik hem.

Grijnzend knikte ik naar Anna. Mijn bemoeizuchtige skillset kon ik eindelijk weer voor iets leuks inzetten. Een beetje Finn en Alexa op weg helpen. Ooeeeh, ik had er nu al zin in.

Ik kijk van Annabella naar Jeanette. Wat waren ze van plan? Zolang ze maar niet in de weg stonden van het geplaag van Vince en mij. "De deal was dat Vince en ik naar het feest mochten vandaag." Zei ik Annabella. Ik wilde Vince geen seconde langer bij Body laten.

Hylianator

Bericht door Hylianator » 16 feb 2020, 01:36

Het klonk misschien een beetje raar. “Ja ik ehm.. Je bent de enige die ik een ‘beetje’ ken.” Zeg ik hem. “Of nou ja.. Kennen is een groot woord maar je hebt me geholpen en je was aardig so..” Kort knik ik als hij zegt misschien even langs te gaan. “Succes daarmee..” Zeg ik als ik naar de plank kijk. “Hij is wel aan een vervanging toe.” Weer kijk ik op naar hem. “Ik wil je nog bedanken dat je me hebt geholpen met de weg te vinden.. En.. Misschien dan tot vanavond..?” Zeg ik hem iets wat verlegen. Mijn wangen worden een beetje rood wanneer ik dat uitspreek. Waarom ben ik altijd zo awkward rond nieuwe mensen?

Ik schrok even toen hij dit deed en wilde van alles zeggen. Maar ik kon het niet. Er schoot een brok in mijn keel. Zoveel dingen die ik kon doen, maar het was intimiderend wat hij deed. Daarom durfde ik niks meer te zeggen, hij had macht, iets wat ik nu niet had.

Een grijns ontstaat op mijn gezicht als Jeanette precies weet wat ik bedoel. Mijn blik werpt zich naar Harm. “Ja, bedankt voor je informatie, ik houd me aan mijn woord.. Je mag Vince halen en je mag jullie klaar maken voor vanavond.” Vertel ik hem rustig. “Je taak zit erop, Jeanette je weet wat je te doen staat.. Let’s do it.” Zeg ik eerst tegen Harm en daarna had ik me gericht op Jeanette.

Inuka

Bericht door Inuka » 16 feb 2020, 12:36

De enige die ze kende. Had ik haar alles laten vergeten? Niet enkel mijn herinneringen. Wat dom, wat een beginnersfout. "Ik zal proberen te komen." Zei ik haar met een kleine glimlach. Of ik echt zou gaan wist ik nog niet, maar ik wilde haar niet het gevoel geven alsof ik haar niet aardig vond. Ze was een ontzettend lieve dame, ze mocht niet anders van haarzelf denken. Fronsend keek ik om naar de plank. "Ja, de kasten hebben hun beste dagen gehad." Zei ik haar met een kleine glimlach. Het was geen unicum dat er zulk onderhoud in de bibliotheek nodig was. "Geen dank, het was een kleinigheidje." Zei ik haar en knikte. Misschien tot vanavond ja.

Harm
Meteen stond ik op en knikte ik naar Annabella. Zonder verder iets te zeggen liep ik het kantoor uit, richting de kelder. Met gepaste spoed liep ik de trap af en stapte ik de ruimte binnen waar Body Vince duidelijk niet met rust aan het laten was. Ik kuchte en schudde mijn hoofd. "De afspraak was dat je hem met rust liet tot ik terug was."

Body
Het mes hield ik tegen zijn schouder zonder Vince echt te snijden. Zuchtend liet ik hem los en stapte ik weg van Vince toen ik Harm hoorde. "Ik moest hem hier houden, hij luisterde niet." Zei ik hem simpel en viste de sleutel uit mijn zak om de ketenen los te maken. Hij zou zo niet terug komen als hij zijn missie niet had volbracht.

Jeanette
Ik keek Harm na en liep naar Anna haar bureau, waar ik tegen de rand leunde. "Interessante jongens." Zei ik haar met een klein grijnsje. "Denk je dat hij eerlijk was?" Vroeg ik haar.

Hylianator

Bericht door Hylianator » 16 feb 2020, 12:57

Wanneer hij zegt dat hij gaat proberen te komen, glimlach ik naar hem. “Dat zou leuk zijn.” Zeg ik iets zachter. Als hij omkijkt naar de kasten, kijk ik daar ook even naar. “Maar goed dan dat er iemand is die er aandacht aan besteed.” Vertel ik hem rustig, doelend op dat hij de plank staat te maken. Kort kijk ik op mijn horloge en weer terug op naar Finn. “Ik moet nog even een outfit bij elkaar rapen.. Leuk je gesproken te hebben.” Zeg ik met een glimlach. Rustig loop ik langs hem heen en langs de kast. Kort kijk ik nog even om naar hem maar loop al snel verder wanneer ik rode wangen krijg. Bij de eerste de beste prullenbak gooi ik mijn koffiebeker weg en loop vervolgens rustig de bibliotheek uit.

Wanneer ik Harm hoor, kijk ik vol opluchting op. Eindelijk was hij hier. Mijn blik richt zich op Body als hij me los maakt en met dat de kettingen op de grond vallen, sta ik binnen no time aan Harm zijn zijde. Gewoon uit reactie, weg van Body. “Wij gaan.” Zeg ik met een knik en loop de trap op naar boven toe.

“Hm.. Hij kwam eerlijk over, maar ik twijfel of hij alles verteld heeft wat hij te weten was gekomen.” Vertel ik haar met een bedenkelijk gezicht. “We moeten hun ook een beetje in de gaten houden..” Zeg ik wat zachter en kijk op naar haar. “Maar we mogen ze niet ‘verliezen’, zeker Harm niet.. Hij is een informatiebron voor ons.” Knik ik.

Plaats reactie