orpg' No one can change a person, but a person can be the reason someone changes..

irauhl

Re: orpg' No one can change a person, but a person can be the reason someone changes..

Bericht door irauhl » 17 jan 2020, 13:23

Tyler keek op toen de deur open ging en Valentijn in de deuropening verscheen. ‘Hey Vallie.’ Tyler gaf zijn beste vriend een knuffel en glimlachte toen even. ‘Ja ze groeit als kool.’, zei hij lachend. Mila wapperde even vrolijk met haar handjes bij het zien van Ome Valentijn en dat was prachtig om te zien.
Tyler liep naar binnen toe en keek even kort rond in de woonkamer. Hij begroette Valentijns moeder even met een knuffel en gaf daarna ook Milan’s ouders even netjes een hand. Hij zette Mila even neer op de grond en liep toen naar Val’s moeder toe aangezien ze Flynn in haar armen had. ‘Hallo kleine man.. Wat ben je mooi..’, zei Tyler zacht tegen hem, terwijl hij zachtjes zijn handje vast pakte. Hij had Valentijn’s oogjes, dat kon Tyler nu al zien. Hij was echt prachtig. Tyler streelde hem nog even zachtjes langs zijn wang en liep daarna naar Valentijn toe. ‘Mijn moeder heeft een tas met boodschappen voor je gehaald. De nodige dingen, drinken, wat extra luiers, eten, beschuit met muisjes en andere zooi. Ik zal alles straks wel even voor je opruimen.’, zei Tyler tegen hem, waarna hij zijn armen om Valentijn heen sloeg. ‘Heb je een beetje kunnen slapen?’, vroeg Tyler zacht aan hem, terwijl hij hem eventjes stevig knuffelde. Valentijn zag er slecht uit, maar dat had z’n tijd nodig. ‘Je ruikt lekker.’, fluisterde Tyler toen zacht. Hij rook naar Milan, maar dat paste goed bij hem.
Better make up your mind, what do you mean?

qwerty22033
Re: orpg' No one can change a person, but a person can be the reason someone changes..

Bericht door qwerty22033 » 17 jan 2020, 14:05

Mila had van kleins af aan, in haar eerste dagen al, een geheim soort kracht om Valentijn op te vrolijken. Ditmaal ook weer, met haar wapperende handjes. Hij keek naar haar toen ze op de grond gezet werd en volgde haar oplettend toen ze nieuwsgierig rond begon te kuipen. Ja, die fase had ze nu bereikt, rondkruipen, uiteindelijk voorzichtig proberen te staan maar voordat dat lukte overal aan omhoog proberen te komen... Gelukkig leek de woonkamer aardig Mila-proof en veilig. Zijn blik gleed naar Tyler toen Tyler kleine Flynn een compliment gaf. Flynn was inderdaad prachtig met zijn grote grijze ogen die waarschijnlijk nog mooi blauw zouden worden en zijn donkere haardos.
Valentijn keek op toen Tyler zich weer tot hem wendde. "Oh, dat is fijn. Ik had inderdaad boodschappen nodig. Ze is trouwens welkom hoor, de kaartjes moeten nog gemaakt en rondgestuurd worden," glimlachte hij zwak. Zijn wenkbrauwen schoten omhoog bij de woorden 'beschuit met muisjes'. Dat had hij nou net nodig! Valentijn liet de knuffel toe en bromde wat. "Ik ben de hele nacht nog in het ziekenhuis geweest, heb haast geen oog dichtgedaan.." Hij legde zijn armen om Tyler heen en zuchtte zacht. "Heb vanochtend na thuiskomst wel lekker geslapen." Hij glimlachte zwak toen Tyler zei dat hij lekker rook. "Milans parfum.." mompelde hij zacht.
Na een tijdje liet hij zijn beste vriend los. "Je bent wel de reddende engel, nu kan ik iedereen beschuit met muisjes serveren. Wil je wat drinken? Ga zitten, ik regel het wel."
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

irauhl

Bericht door irauhl » 17 jan 2020, 14:21

‘Ze zal van de week vast wel even langs komen.’, zei hij met een glimlach. ‘Ze wilde je nu alleen niet storen na alle drukte. Je hebt je rust hard nodig.’, zei hij zacht. Tyler streelde Valentijn zacht door zijn haren en schonk hem toen een lieve glimlach. ‘Hm.. Als straks iedereen weg is ga je mooi wat slaap inhalen, dan kan ik eventueel wel eventjes oppassen, mocht je dat fijn vinden.’, stelde Tyler zacht voor aan zijn beste vriend.
Toen Valentijn vertelde dat het Milans parfum was knikte Tyler even. ‘Je kunt het goed hebben.’, zei hij glimlachend.
‘Nee, jij gaat lekker even zitten en genieten van alle aandacht. Ik doe de beschuit en het drinken wel. Ga maar lekker zitten Val.’ Tyler streek Valentino’s haren even in model en liet hem daarna rustig los. Hij begaf zich vervolgens naar de keuken met de boodschappen, waar Tyler een bord met een aantal beschuiten bedekte. Hij smeerde er wat boter op, gevolgd door de muisjes. Daarna schonk Tyler voor zichzelf nog een glaasje drinken in en liep hij terug naar de woonkamer toe. Tyler zou gewoon de verantwoordelijkheid nemen om een beetje op zijn beste vriend te passen. De eerste dagen waren namelijk erg vermoeiend. Al helemaal na de afgelopen dagen.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 17 jan 2020, 17:06

"Hmm, dat is lief," mompelde Valentijn zacht. Hij keek zijn beste vriend aan en haalde zijn schouders op. "Waarschijnlijk gaan Flynn en ik samen slapen. Flynn slaapt uit zichzelf al meer dan dat hij wakker is en ik heb de slaap goed nodig. De momenten dat hij wakker is en huilt om eten of zo, zijn voor mij ook mooie momenten om mezelf even te verzorgen en voorzien van eten. Lief aangeboden, maar ik denk dat het met slapen wel goedkomt." Valentijn zag nu nog niet in hoe de eerste dagen zwaar gingen zijn, ze zouden gewoon samen gaan slapen.
Valentijn protesteerde zacht toen Tyler hem werk uit handen wilde nemen. "Maar ik wil helemaal geen aandacht, Flynn mag de aandacht hebben, Flynn is knapper dan dat ik ben en Flynn heeft de aandacht ook meer nodig. Ik weet wel dat ik geliefd ben, Flynn nog niet," protesteerde hij maar dat protest hielp zoals gewoonlijk niets. Met een zuchtje ging hij op de grond zitten, zijn benen gespreid, zijn armen open naar Mila toe. Mila kwam ook al snel enthousiast naar hem toe gekropen. Gosh, Mila was ook echt zo'n schatje. Het liefst wilde Valentijn Mila kidnappen en zelf houden, maar nu had hij zijn eigen lieve kleine wezentje en Flynn zou waarschijnlijk sneller dan Valentijn wilde ook zo groot worden als Mila. Hij tilde Mila op en knuffelde haar even. Hij lachte zacht toen Mila een poging deed om hem een kusje te geven. Haar poging was meer een kopstoot, maar dat maakte niet uit. Hij gaf haar een kusje terug op haar wangetje en streelde zacht door haar haartjes. Ook haar haartjes weren steeds mooier en langer, ze werd echt een meisje. Nog even en ze kon leuke staartjes en strikjes in haar haar.
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

irauhl

Bericht door irauhl » 17 jan 2020, 18:30

Tyler knikte goedkeurend. Dat was ook prima. ‘Ja hij slaapt een hoop, daar kun je nu nog even mooi gebruik van maken.’, zei Tyler met een glimlach. Valentijn moest ook gewoon lekker doen waar hij zelf zin in had en wat hij het beste vond. Hij moest dat allemaal op zijn eigen tempo maar uitvogelen.
Toen Tyler de beschuiten met muisjes op tafel neer had gezet nam hij plaats op de bank. Tyler liet zijn blik meteen even afdwalen naar Mila en Valentijn. Mila was nog altijd gek op hem en Tyler hoopte stiekem dan ook dat dat nog heel erg lang zo zou blijven.
Eigenlijk was deze hele situatie ontzettend gek.. Hier zaten ze dan, beide met een kleine, beide zonder de liefdes van hun leven.. Het had allemaal zo ontzettend mooi kunnen zijn. Tyler was dan ook even in gedachten verzonken toen de stem van de moeder van Valentijn zijn gehoorgang binnen drong. ‘Ja, natuurlijk.’, zei Tyler met een glimlach toen de dame vroeg of hij Flynn even vast wilde houden. ‘Kom jij maar even hier..’ Tyler nam Flynn voorzichtig over en zette hem toen goed neer op zijn schoot. Toen het kleine jochie hem onderzoekend aan keek streelde Tyler hem zachtjes langs zijn wang. Ja, hij had echt Valentijn’s oogjes. Flynn was prachtig. Zodra Flynn met zijn handjes begon te meppen moest Tyler even glimlachen. ‘Ja, je wordt later een echte bokser, dat zie ik nu al.’ Tyler kriebelde hem even zacht over zijn buikje en drukte toen zachtjes een kus op zijn voorhoofd.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 17 jan 2020, 18:42

Valentijn wiegde zichzelf wat heen en weer, met Mila in zijn armen en knuffelde haar terwijl hij het gesprek tussen zijn moeder en Milans ouders probeerde te volgen. Hij kwam overeind, ging dichter bij de tafel zitten en pakte een klein bordje waarboven hij zijn beschuitje kon eten. Mila die had ook wel zin en probeerde telkens met haar handjes naar het beschuitje te grijpen of wat af te happen, maar dat lukte natuurlijk niet. Valentijn glimlachte en gaf haar een stukje beschuit, zonder muisjes, wel met wat boter erop, waar ze op kon sabbelen. De muisjes waren nog te hard voor haar natuurlijk.
Valentijn glimlachte zwak toen Tyler Flynn op zijn schoot legde en Flynn met zijn armpjes in de lucht bokste. "Hm, dat zei de draagmoeder ook al, dat Flynn behoorlijk fanatiek kon zijn," glimlachte Valentijn zwak. Hij keek naar zijn kleine mannetje en glimlachte wat breder. Ja, hij was nog compleet kapot van het verlies van Milan en hij was nog lang niet bijgekomen van de begrafenis, maar Flynn was wel zijn lichtpuntje. "Ik heb hem alleen nog niet zo actief gezien als nu. Komt misschien ook wel door alle aandacht en de verschillende mensen.."

irauhl

Bericht door irauhl » 17 jan 2020, 19:15

Tyler trok Flynn's onesie even recht en drukte vervolgens zacht nog een kusje op zijn voorhoofd. 'Ja, ik merkt het ja.', zei Tyler glimlachend. 'Dat is niet erg, als 'ie lekker veel beweegt zal 'ie straks vast goed slapen.' Het gekriebel over zijn buikje vond de kleine man ontzettend fijn, want hij was heerlijk tegen Tyler aan komen hangen. Tyler legde dan ook voorzichtig zijn arm rond Flynn's middel zodat hij gewoon lekker kon blijven zitten. 'Hang maar lekker hoor vriend..', zei hij met een glimlachje tegen de kleine Flynn, waarna hij hem even zacht door zijn haartjes streelde.
'Hij vind de aandacht vast wel een beetje fijn. Als 'ie straks moe is, dan valt 'ie vanzelf in slaap.', zei Tyler met een glimlachje. Mila was in het begin ook niet actief geweest. Dat kwam puur doordat Tyler zich zo ellendig voelde en alles behalve vrolijk was. Toen Tyler weer wat oplichtte, begon ook Mila zelf steeds actiever te worden en dat was toch wel fijn. Het was fijn om een beetje interactie met je kleine te hebben. Al helemaal nu ze steeds ouder en groter werden. Mila was al een beetje aan het brabbelen en beginnend woordjes aan het zeggen en dat klonk soms ontzettend grappig. 'Ze kan bijna je naam zeggen Val. Ze komt alleen nog niet verder dan Vawwie of Valijn.', zei Tyler grijnzend. Tyler noemde hem altijd Vallie dus dat had hij de dame al geprobeerd te leren. Natuurlijk was ze ontzettend jong en kon ze al ''papa'', ''oma'' of ''bal'' zeggen. Maar ''Valentijn'' zat er al aan te komen.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 17 jan 2020, 19:27

"Hmm, en dan kan ik ook lekker slapen," mompelde Valentino tevreden. Hij voerde Mila nog wat van zijn afgebroken stukjes beschuit waar de muisjes vanaf gevallen waren en luisterde naar haar gebrabbel. Haar blik was naar Valentijns moeder gericht want Valentijns moeder was voor haar een vage bekende en de ouders van Milan waren vrij onbekend. Hijzelf was met Milans ouders nog wat aan het praten over de grafstenen van Milan. Zou het 'onze geliefde zoon, vriend en vader' worden, of met geliefde verloofde en vader, of het vader-zijn helemaal niet vernoemen... Technisch gezien waren Milan en Valentijn namelijk niet verloofd en Milan was technisch gezien ook nooit vader geworden. Dat was dus en beetje de kwestie waar ze het nu nog over hadden. Gingen ze af op al Milans plannen? Milan was namelijk een huwelijksaanzoek aan het plannen en de baby was al lang in verwachting, of zouden ze afgaan op echt de manier waarop hij gestorven was, niet als vader en niet verloofd?
"Oh, dat is lief! Ik zal er eens op letten, wel zo lief dat ik dan ook reageer," glimlachte hij zwak waarna hij een kusje in Mila's haren drukte. Hij wilde wel eens weten hoe het klonk als Mila een poging deed om zijn naam te zeggen. En hij was ook zo ontzettend benieuwd wanneer Flynn hem papa zou gaan noemen, maar dat zou nog wel even duren.

irauhl

Bericht door irauhl » 17 jan 2020, 19:43

'Precies.' Tyler grijnsde eventjes en schudde toen kort zijn hoofd. Valentijn zou het nog zwaar gaan krijgen de komende dagen. Maar dat was niet erg. Daar moest hij zelf ook gewoon achter komen. En als hij hulp nodig zou hebben, dan zou Tyler hem met alle liefde willen helpen.
Tyler volgde het gesprek tussen Valentijn en Milan's ouders een beetje, over de grafsteen. Tyler mocht en zou zich daar niet mee bemoeien. Maar hij had zelf wel geweten wat hij er op zou zetten als hij Valentijn was geweest. Milan en Valentijn waren praktisch al verloofd. Ze wilden elkaar vragen, alleen had Milan zijn plan wat eerder in werking gezet. Natuurlijk had hij Valentijn nog niet volledig gevraagd, maar de ringen lagen al klaar, dus dat moest toch genoeg zeggen? Buiten dat waren ze ook nog eens in verwachting van een kleine, dus een vader was hij zeker. Nog niet officieel, maar wel bijna. De kleine zou dan ook altijd een beetje van Milan blijven, dus in dat opzicht zou hij de vader blijven, dat zou ook op de geboorteakte komen te staan. Dus die keus was niet erg lastig, toch? Tyler vond van niet. Maar het was gelukkig niet aan hem, dat moesten ze maar samen uitvechten.
'Ze zegt het alleen als ik het voor zeg. Ze weet nog niet echt wie of wat Valentijn is.', zei Tyler knipogend. 'Maar dat komt snel genoeg.' Mila riep dingen waarvan ze de betekenis nog niet wist, maar dat kwam snel genoeg. Het ging al zo hard..

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 17 jan 2020, 19:58

Het hele punt van de grafsteen was dat Valentijn niet wist of ze dat wel konden maken, verloofde en papa. Voor hem voelde het goed, voor hem was dit juist. Hij zou Flynn morgen bij het gemeentehuis opgeven en Milan zou als tweede ouder bij komen te staan en met dat argument was al snel besloten dat papa wel zou kunnen, papa werd definitief. Milan was ook papa. Over verloofde was meer discussie. Geen verhitte discussie, het was meer dat er getwijfeld werd. Valentijn zette Mila naast zich neer zodat hij op kon staan en pakte Milans telefoon. Hij ging weer op de grond zitten en ging door Milans notities en mail, voor het eerst sinds Milans overlijden. Eigenlijk überhaupt voor het eerst. Hij bekeek ook whatsappberichtjes en kwam steeds meer dingen tegen die te maken hadden met bruiloften en huwelijksaanzoeken. Er was zelfs een lijstje met data waarop Milan misschien wel een aanzoek kon doen, speciale data, omdat ze dan zoveel jaar samen waren of omdat de baby dan zoveel jaar/maanden geboren was, Valentijnsdag en al dat soort dagen, met argumentaties waarom die dagen wel of niet goed zouden zijn. En een argumentatie voor het loslaten van een vaste datum en het gewoon te doen wanneer het goed voelde, misschien zodra de ringen klaar waren. Wat geëmotioneerd las Valentijn de notities woord voor woord op, te intieme zaken wel daarbuiten gelaten. Hij noemde alles op wat hij tegenkwam wat zou bewijzen dat het verloofde zou moeten zijn en dat Milan dat maar al te graag had gewild. Gelukkig werd dat ook ingezien en begrepen.
"Wat? Weet jij niet wie Valentijn is? Dat ben ik, gekkie. Ik ben ome Valentijn. Ome Valentijn is jou beschuitjes aan het voeren. Hoe kun je nou niet weten wie Valentijn is, gekkie? De allerbeste oom die je maar kunt hebben.." speelde Valentino licht verontwaardigd waarna hij Mila weer in zijn armen nam en al knuffelend een kus gaf. "Ome Valentijn houdt van jou. Ome Valentijn houdt van Mila, niet meer vergeten hoor."

irauhl

Bericht door irauhl » 17 jan 2020, 20:11

Tyler keek even op toen Valentijn op stond en zijn telefoon tevoorschijn toverde. Toen Valentijn daarna van alles op las, haalde Tyler even zacht maar diep adem. Hij streelde Flynn zachtjes over zijn wang en slikte toen een deel van zijn woorden door. 'Ik weet dat ik me er niet mee mag bemoeien..', begon Tyler toen tegen Milan's ouders. 'Maar hij heeft mij gevraagd om toestemming, om Valentijn ten huwelijk te vragen. Daarna hebben we onder het mom van plintjes leggen het er over gehad samen.. Over hoe de beste manier was om Val ten huwelijk te vragen. Ik ken uw zoon niet zoals u hem kent, of zoals Valentijn hem kent. Maar ik weet wel, dat als Milan niet zeker was van zijn zaak, hij het niet gevraagd had. Hij wilde hem als ik de juwelier mag geloven, in een van de aankomende twee tot drie weken ten huwelijk vragen. De ringen lagen namelijk al klaar bij de juwelier.', zei Tyler toen voorzichtig tegen Milan's ouders.
Gelukkig leken ze al overtuigd en dat was maar goed ook. De twee waren praktisch al getrouwd. Kinderen, samen wonen. Ze hadden het allemaal al uitgestippeld. Milan en Valentijn zouden samen oud worden.. En dat ging nu helaas niet meer gebeuren.
Mila wapperde vrolijk met haar armpjes en stak toen haar handjes wat beter uit naar Valentijn. 'Me Vawijn?', vroeg ze toen met vragende oogjes aan Valentino, terwijl ze zich vast greep aan zijn shirt en toen een poging deed om hem in zijn armen te klimmen.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 17 jan 2020, 20:23

Valentijn keek op toen Tyler zich ermee begon te bemoeien en zoals vaak het geval was, stond zijn beste vriend aan zijn kant. Tyler had ook informatie die Valentijn niet had. "Oh, daarom was hij zo aan het slijmen dat ik de plintjes beter kon zagen dan hij," merkte hij op, door zijn tranen heen lachend. Dat was echt schattig dan! Toen Valentijn hoorde dat Milan echt al een bepaalde tijd had uitgekozen, werd hij nog emotioneler. "Als hij die laatste avond dus niet had hoeven werken, hadden we aan het einde van de maand verloofd kunnen zijn?" vroeg hij ongelovig, zijn stem hees van emotie. "En een jaar tot anderhalf jaar later kunnen trouwen, met kleine Flynn in een leuk pakje achter ons aan waggelend..." Ohh, dat was de toekomst die hij graag had gehad! Verdomme, waarom moest het nou zo gelopen zijn dan! Waarom waren daar die klootzakken met pistolen? Waarom moest Milan die avond per se werken van zijn werkgever? Valentijn keek met betraande ogen naar de ring om zijn vinger. Zijn aandacht werd echter opgeëist door Mila. "Oh, ja, ome Valentijn wil wel met jou knuffelen. Kom hier, ome Valentijn heeft een hele dikke lieve knuffel nodig," zei hij zacht waarna hij Mila in zijn armen nam en haar dicht tegen zich aan drukte. "Ome Valentijn is een beetje verdrietig, maar Mila is heel goed in ome Valentijn vrolijk maken met knuffels.." zei hij zacht waarna hij zijn neus ophaalde en de tranen van zijn wangen veegde.

irauhl

Bericht door irauhl » 17 jan 2020, 20:45

Tyler knikte even. 'Ja, daarom stuurde hij je naar buiten toe.', zei Tyler met een glimlachje. Ja, ze hadden inderdaad verloofd kunnen zijn op het moment en dat deed toch best wel een beetje pijn nu Milan er niet meer was. Tyler was zo blij geweest om zijn beste vriend gelukkig te zien. Valentijn was zo ontzettend gelukkig, hij voelde zich geliefd en hij was helemaal in de wolken. En dat was prachtig om te zien. Maar nu was dat allemaal in 1 klap verdwenen en daar baalde Tyler ontzettend van. Hopelijk konden Flynn en de kleine puppy daar snel verandering in brengen..
Om nu tegen zijn beste vriend te zeggen dat hij ooit wel weer van iemand zou gaan houden was alles behalve slim. Het zou ooit wel weer gebeuren, maar daar was het nu veel en veel te vroeg voor. En dat zou hij Valentijn dan ook niet aan doen. Hij wist zeker dat Valentijn nog een hele lange tijd verliefd zou zijn op Milan. Dit zou niet snel over gaan..
Toen Mila Valentijn's aandacht opeiste, beet Tyler even kort op zijn onderlip. Mila legde een van haar handjes op Valentijns wang en keek hem even zielig aan. 'Me Valijn..', zei ze toen zacht en ze legde daarna haar hoofdje tegen Valentino's borst aan. Mila kroop dicht tegen hem aan en sloot daarna tevreden haar oogjes. Het leek net alsof de kleine dame haar oom wilde troosten. Alsof ze voelde waar hij mee zat.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 17 jan 2020, 20:56

"Ja, ome Valentijn en Mila zijn nu lekker aan het knuffelen. Je bent een schat, Mila. Ome Valentijn is heel blij met jou," zei hij zacht toen Valentijn nog eens zijn naam hoorde, of in ieder geval dat wat zijn naam moest voorstellen. Hij had al een paar versies van zijn naam gehoord in een korte tijd en dat was erg lief. Mila was een gevoelig meisje, dat kon nu wel gezegd worden. Ze merkte Valentijns emoties op en wilde daar wat aan doen. Ze wist hem ook altijd op te vrolijken. "Ome Valentijn is een beetje verdrietig want ome Milan is weg..." zei hij zacht. "Maar ome Valentijn is ook wel een beetje blij want ome Valentijn heeft een baby gekregen, baby Flynn. Maar Flynn kan ome Milan nu nooit meer ontmoeten en dat maakt ome Valentijn wat verdrietig..." Dit zo in kindertaal vertellen, in de derde persoon, werkte rustgevend. Mila zou de verwijzingen met mij, jij hij en zo verder niet begrijpen, dat moest ze nog leren. Daarom praatte ze ook in de derde persoon over haarzelf, waarschijnlijk in combinaties met een voorwerp zoals 'Mila bal' of zo als ze de bal wilde. Valentijn vond het wel schattig. Hij wiegde zichzelf met Mila in zijn armen zachtjes heen en weer en keek voor zich uit, genietend van de knuffel.

irauhl

Bericht door irauhl » 17 jan 2020, 21:14

Mila kroop voor zover ze kon nog dichter tegen Valentijn aan. Ze keek even naar hem op, waarna ze hem met grote oogjes aan keek. 'Me Wiman?' Milan.. Ja, erg duidelijk Mila. Tyler liet zijn blik even kort afdwalen naar Flynn die ondertussen lekker lag te slapen. Het kleine jochie was ontzettend rustig op het moment en hij lag dan ook super lief te slapen.
Mila was nog altijd aandachtig naar Valentijn aan het luisteren, terwijl hij haar handje tegen zijn wang aan hield. De kleine jongedame brabbelde wat en deed toen moeite om de naam Flynn uit te spreken. 'Vi..Fv.. Fin..', kwam er toen zachtjes uit terwijl ze Valentijn aan keek, gevolgd door wat gebrabbel.

sorry voor korte

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 17 jan 2020, 21:24

Valentijn keek op toen Mila naar hem omhoog keek en glimlachte zwak. "Ja, ome Milan. Ome Valentijn houdt heel erg van ome Milan, maar ome Milan is weg en dat maakt ome Valentijn wat verdrietig.." zei hij zacht. Oh, wat had hij graag gewild dat Milan kon horen hoe Mila zijn naam uit probeerde te spreken. Wiman... Hoe schattig! Hij glimlachte vertederd toen hij een klein warm handje tegen zijn wang aan voelde en streelde met zijn duim zacht over haar wangetje. "Goed zo, Flynn. Flynn is heel klein en Flynn slaapt veel," vertelde hij zacht. Met Fin zou al heel duidelijk zijn wie ze bedoelde, dat was misschien nog wel de makkelijkste naam, buiten haar eigen naam dan. "Zullen we samen eens naar Flynn kijken? Flynn wil Mila wel ontmoeten." Valentijn kwam overeind en tilde Mila op. Hij liep met haar tegen zich aan naar de bank toe, kwam naast Tyler zitten en zette Mila weer op zijn schoot. "Kijk, papa heeft Flynn vast. Flynn slaapt. Flynn moet nog heel veel slapen want Flynn is heel erg moe.." Het was ondertussen wel duidelijk dat Valentijn zich helemaal aan het verliezen was in zijn contact met Mila, zoals eigenlijk al vanaf het eerste moment dat hij haar ontmoet had en zoals eigenlijk al sinds Milans dood alleen maar versterkt was.

irauhl

Bericht door irauhl » 17 jan 2020, 21:40

Mila keek Valentijn nog altijd aan en knikte wat naar hem. Ze was heel erg aandachtig naar ome Valentijn aan het luisteren, ook al had ze geen idee waar hij het over had. 'Fv..f..Fin saap?' Dat begreep ze wel! Slapen. Ja, ze wist wat slapen was. 'Miwa saap? Nee saap.' Mila was nog helemaal niet moe. Ze wilde nog lang niet slapen. Ze vond het net zo gezellig bij ome Valentijn en bij oma oh en bij papa. Maar die twee andere mensen kende ze nog niet dus dat vond de dame nog wel een beetje eng.
Mila greep Valentijn wat beter vast toen hij haar optilde en naar de bank toe liep. 'Fin.', zei ze nu in in 1 keer goed. De naam klopte nog altijd niet, maar dat kwam later wel. Voor nu was Fin meer dan genoeg.
Tyler keek even op naar de twee en glimlachte eventjes. 'Als Flynn wat groter is dan mag je met hem spelen, dat vind Flynn vast heel erg leuk.', zei Tyler met een lieve glimlach tegen Mila. Mila keek haar vader met grote oogjes aan en knikte toen ietwat dromerig. Ze stak daarna haar handjes uit naar de kleine slapende Flynn. 'Voorzichtig Mila, zachtjes doen.. We gaan Flynn niet wakker maken, hij heeft zijn slaap hard nodig.', zei hij tegen Mila, die daarna zachtjes haar handje over Flynn's hoofdje streek. Het zag er ontzettend lief uit. Mila was ontzettend voorzichtig.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 17 jan 2020, 21:50

"Ja, goed zo. Flynn is aan het slapen. Mila slapen? Nee, Mila hoeft nog niet te slapen. Mila is nog niet moe, toch?" Valentijn kletste rustig mee met de kleine dame en glimlachte zwak. "Ja, Flynn. We gaan even naar Flynn kijken. Flynn is heel klein en lief." Er zat al vooruitgang in de manier waarop Mila de naam uitsprak, dat vond Valentijn leuk om te merken.
Valentijn keek naar wat Mila deed en schoof meer richting Tyler. Toen hij zag dat Mila voorzichtig was na de aanwijzing van haar vader, glimlachte hij zwak. "Wil je Flynn ook even vasthouden? Kom, Ome Valentijn gaat helpen.." Valentijn zette Mila goed op zijn schoot, pakte Flynn voorzichtig van Tyler over en legde Flynn voorzichtig op Mila's schoot. Hij zorgde ervoor dat hij met zijn ene arm Flynns hoofdje goed ondersteunde en met zijn vrije hand Mila hielp. "Goed zo. Kijk eens naar Flynns kleine handjes," zei hij zacht terwijl hij een van Flynns kleine vuistjes opende met zijn wijsvinger. "Flynns handje is veel kleiner dan jouw handje, zie je dat? En Flynn heeft een heel klein neusje en hele kleine oortjes," vertelde Valentijn terwijl hij Mila's vingertjes voorzichtig over het kleine dopneusje liet glijden. Mila leek hier zo goed mee om te gaan, erg gevoelig en voorzichtig, ondanks haar nieuwsgierigheid.

irauhl

Bericht door irauhl » 18 jan 2020, 02:40

Mila keek even bedenkelijk naar Valentijn. 'Oh..', rolde er zachtjes uit haar mond, waarna ze nog wat onzinnige woorden brabbelde. Tyler schudde even grijnzend zijn hoofd en streelde Flynn zachtjes langs zijn kleine zachte wangetje. 'Fin.', knikte Mila toen zelfverzekerd. Ze aaide Flynn zachtjes over zijn hoofdje en brabbelde toen zachtjes wat tegen de slapende Flynn. Tyler glimlachte eventjes toen Mila vrolijk met haar handjes wapperde toen Valentijn vroeg of ze Flynn vast wilde houden. Ze nestelde zich goed op Valentino's schoot, waarna Tyler Flynn voorzichtig aan Valentijn overhandigde.
Tyler wist niet of de dame er iets van begreep, maar Mila deed wel heel erg haar best. Ze luisterde aandachtig naar Valentijn en legde haar handje toen zachtjes neer op die van Flynn. Tyler haalde ondertussen zijn telefoon uit zijn binnenzak en nam een foto van het drietal. Die ging hij sowieso inlijsten. Tyler kon het dan ook niet laten om met een glimlach op zijn gezicht naar het drietal te kijken.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 18 jan 2020, 12:14

Valentijn keek glimlachend naar het geheel, naar Mila op zijn schoot en Flynn weer op haar schoot. "Goed zo, Flynn," glimlachte Valentijn trots toen hij hoorde hoe zelfverzekerd de naam nu over Mila's lippen kwam. Hij keek naar hoe haar handje over zijn hoofdje aaide. "Flynn heeft mooie haartjes. Net zo mooi als Mila's haar." Hij keek naar Flynns kleine handje en daarna Mila's iets grotere kleine handje en legde de beide handjes tegen zijn eigen grote handpalm aan. Hij glimlachte zwak en had eigenlijk helemaal niet door dat Tyler een foto maakte van het geheel en de rest van het bezoek ook vertederd en geamuseerd aan het kijken was naar hoe Valentijn erbij zat. Sinds hij met Mila in de weer was, had hij vrijwel continu een zwakke glimlach rond zijn lippen. In zijn ogen stond nog altijd heel veel verdriet en pijn maar sinds Mila's aandacht was er ook een kleine twinkeling in zijn ogen te zien.

Plaats reactie