orpg' No one can change a person, but a person can be the reason someone changes..

irauhl

Re: orpg' No one can change a person, but a person can be the reason someone changes..

Bericht door irauhl » 12 jan 2020, 17:38

Tyler knikte even. 'Precies..' Hij wilde er gewoon zijn voor het geval Valentijn in zou storten of als hij hem nodig zou hebben. Voor wat dan ook. Tyler zou door het vuur gaan voor hem en al helemaal op momenten als deze. Hij was niet voor niets zijn beste vriend.
Hij prikte nog een aardbei op de vork en at die vervolgens op. 'Zodra ze allemaal weg zijn en je wilt dat ik ga, dan ga ik gewoon naar huis, zo niet.. Dan blijf ik bij je. Maar ik kan me voorstellen dat je zodra iedereen is geweest even wat tijd voor jezelf wilt, met Milan.', zei hij zacht.
Better make up your mind, what do you mean?

qwerty22033
Re: orpg' No one can change a person, but a person can be the reason someone changes..

Bericht door qwerty22033 » 12 jan 2020, 18:33

Valentijn luisterde naar Tylers woorden, at rustig van de aardbeien en knikte. "Voor nu is dat wel wat ik waarschijnlijk zou willen ja, weer even helemaal alleen zijn als iedereen weg is," beaamde hij waarna hij zijn drinken pakte en nog een aantal grote slokken dronk. "Al die bezoeken zal ook wel veel energie vreten en dat moet ik dan weer even bijtanken."
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

irauhl

Bericht door irauhl » 13 jan 2020, 00:07

'Oke, dan gaan we dat doen. Dat is prima.', zei Tyler met een lieve glimlach. 'Het is ook helemaal niet gek dat je dat wilt. Dat is meer dan logisch. En dat begrijp ik.' Natuurlijk was dat vermoeiend. Tyler streelde Valentijn even zacht door zijn haren heen en bestudeerde daarna kort het gezicht van zijn beste vriend.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 13 jan 2020, 00:14

"Ugh, zo af en toe vraag ik me af waar ik je aan verdiend heb? Waarom ben je in mijn leven? Je bent te goed," verzuchtte Valentijn dramatisch waarna hij dichter tegen Tyler aan zakte. 'Zo begripvol, zo geduldig, zo lief... Ik was al pang weggevlucht als ik jou was en met zo'n persoon als mij opgescheept zou zitten." Valentino lachte zacht en sloot toen t3vreden en toch al wat vermoeid zijn ogen. 'Zullen we zo gaan wandelen dan?"
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

irauhl

Bericht door irauhl » 13 jan 2020, 11:37

Tyler schudde kort zijn hoofd. 'Waarom zou ik wegvluchten? Oke, je bent nu niet op je best. Maar als ik er niet voor je ben op je slechts, verdien ik je ook niet zodra je op je best bent.', zei hij Tyler zacht tegen hem, waarna Tyler zacht een kus op zijn voorhoofd drukte. 'Ik hou van je Val..' Tyler zou oprecht niet meer weten wat hij moest doen als hij Valentijn niet meer in zijn leven had. Hij was gewoon niet weg te denken en dat wilde Tyler ook niet. 'Ja, we gaan wandelen.', knikte hij toen, terwijl Tyler zijn arm van Valentijn af liet glijden.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 13 jan 2020, 22:46

Valentino glimlachte zwak en sloot zijn ogen even. "Ik hou ook van jou, Ty," mompelde hij zacht. Het was iets tussen vriendschappelijk en broederlijk. Hij hield wel van Tyler en dat zou altijd zo blijven.
Toen Tyler hem losgelaten had, kwam Valentijn overeind. Hij rekte zich uit en controleerde of hij zijn huissleutels, portemonnee en telefoon in zijn broekzakken had zitten. Toen dat het geval bleek te zijn, liep bij naar de hal toe om zijn schoenen en jas aan te doen. "Ik weet op zich wel een mooi rondje trouwens, zie je ook nog eens wat van de buurt," merkte hij op.

irauhl

Bericht door irauhl » 14 jan 2020, 09:00

Tyler glimlachte eventjes en streelde Valentijn nog even zacht door zijn haren. 'Dat weet ik toch, Vallie.' Tyler drukte tzacht een kus op zijn wang en kwam daarna voorzichtig overeind. Hij trok zijn jasje even recht en liep toen met Valentijn naar de hal toe. 'Oke, dan volg ik jou.', zei Tyler glimlachend, terwijl hij zijn jasje vast ritste. Het was wel even goed voor Valentijn om een frisse neus te halen.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 14 jan 2020, 09:40

"Hm, maar toch mag ik het wel zeggen om je er nog eens aan te herinneren," mompelde Valentijn zacht. Hij ritste zijn jas dicht en opende de voordeur. Toen beide heren buiten stonden, sloot Valentino de deur weer af. "Het is een niet zo heel groot rondje," vertelde hij terwijl hij begon te lopen. Hij stak zijn handen in zijn jaszakken en keek wat om zich heen. "Maar het is op zich wel een leuk rondje."

irauhl

Bericht door irauhl » 14 jan 2020, 13:20

‘Natuurlijk mag dat. Zo vaak als je wilt.’, zei Tyler met een lieve glimlach. Dat vond Tyler echt niet erg. Buiten dat hield hij ook van Valentijn. En dat ging hij altijd blijven doen.
Tyler liep met Valentino mee naar buiten en keek even kort rond. ‘Dat hoeft ook niet. Een klein, mooi rondje is meer dan prima.’, zei Tyler met een glimlach.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 14 jan 2020, 16:12

Valentino glimlachte zwak en liep met zijn handen in zijn jaszakken verder. "Ik weet ook al een mooi rondje om met Milo te lopen straks... En ik weet al mooie speeltuintjes voor de kleine.. Ik ken de buurt ondertussen al aardig goed en het is echt een mooie buurt om je kinderen op te laten groeien.. Meerdere basisscholen in de buurt, veel groen, veel ruimte.." Het was jammer dat hij echter niet meer het fijne warme gezinnetje zou vormen dat hier zo goed in deze wijk zou passen. Milan was er niet meer.. "De begraafplaats is eigenlijk ook niet zover weg.. We wonen hier nog best gunstig.." Ondanks dat Valentijn nu dondersgoed wist dat Milan dood was en er geen 'we' meer was, versprak hij zich soms nog, zonder het zelf door te hebben.

irauhl

Bericht door irauhl » 14 jan 2020, 17:19

‘Dat is fijn.’, zei Tyler glimlachend. ‘Hij moet eerst toch kleine stukjes lopen. Zodra ze wat ouder zijn kunnen we lekker met ze naar het strand.’, zei hij glimlachend. Tyler stak ondertussen een sigaret op en keek even kort rond. De omgeving was mooi en erg rustgevend. Geen druk verkeer. ‘Wil je hier dan wel blijven wonen? Of niet?’, vroeg Tyler toen voorzichtig aan Valentijn. Dit omdat ze het huis samen helemaal hadden uitgezocht en gedecoreerd hadden. Dus Tyler kon begrijpen als Valentijn er niet of juist wel wilde blijven wonen.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 14 jan 2020, 17:26

Valentijn knikte. Kleine stukjes lopen kon hier ook goed. Je zou hier zo een klein rondje in het bos kunnen doen of een rondje door het park. Hij keek opzij toen Tyler een sigaret opstak en haalde zijn neus op. Hij was nooit fan geweest van sigaretten en hij zag ook liever dat zijn beste vriend stopte met roken, maar beiden hadden ze hun eigen leven met eigen beslissingen. Hij zei er daarom ook niets over. "Waarom zou ik hier niet willen blijven wonen?" vroeg Valentijn toen hij Tylers vraag hoorde. Hij had er nog geen moment aan gedacht om dit huis alweer te verkopen of zo, hij had dit huis net. Ja, Milan was weg, maar dat betekende ook dat hij minder inkomsten had voor een nieuwe hypotheek en alles. Hij wilde niet verhuizen, niet nu alweer.

irauhl

Bericht door irauhl » 14 jan 2020, 17:52

Tyler haalde zijn schouders op. ‘Ik weet niet. Misschien omdat je opnieuw wilt beginnen. Maar ik kan ook heel goed begrijpen dat je dat niet wilt hoor. Het maakt verder ook niet uit, maar ik vroeg het me gewoon af.’, zei hij tegen zijn beste vriend.
Tyler nam een hijs van zijn sigaret en blies toen de rook uit. Hij keek even kort opzij naar Valentijn en keek daarna weer even rond. ‘Je woont wel in een mooie omgeving Val.’

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 14 jan 2020, 18:25

"Nee, dit was mijn nieuwe begin, mijn begin met Milan. Dit was de juiste plek voor onze kleine. Milan is er niet meer, maar de kleine komt nog steeds. Dit is de plek waar we beiden wilden dat onze kleine op zou groeien, waar het goed op zou kunnen groeien en ondanks dat het pijn gaat doen dat Milan er niet meer is, wil ik hier blijven wonen. De kleine zal de aanwezigheid van Milan uiteindelijk toch opmerken? Door foto's en zo. Het is goed zo," zei Valentino overtuigd van zijn zaak. Dit was een mooie omgeving en het voelde fijn hier.

irauhl

Bericht door irauhl » 14 jan 2020, 18:35

Tyler knikte even. ‘Je moet ook gewoon lekker doen wat je zelf fijn vind. En voor kinderen en een hond is dit een goede plek.’, zei Tyler met een glimlach. Er was geen druk verkeer, dus dat was zeker ook een pluspunt. Tyler gooide zijn sigaret weg en stopte toen zijn handen in zijn zakken. ‘Op hoeveel weken zit je nu? Of nouja, de draagmoeder dan..’ Daar was Tyler wel nieuwsgierig naar.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 14 jan 2020, 18:42

Valentijn knikte, zeker van zijn zaak. Ja, dit voelde fijn, dit was een goede plek. De plek was nog nieuw genoeg om niet te pijnlijk te zijn. Natuurlijk was het pijnlijk want ze hadden hier wel een goed begin gemaakt met hun tweetjes, maar ze woonden hier nog niet jaren. Merendeel van de relatie waren ze of bij Milans oude appartementje geweest of in Valentijns huisje, daar blijven wonen zou dus pijnlijker zijn geweest, veel pijnlijker. "Uhh.. begin volgende week is ze uitgerekend, dussuhh, dat is dan al negen maanden, geen idee hoeveel weken.. Bijna klaar, zoveel weken.." mompelde hij, nadenkend hoeveel weken negen maanden was. "Negenendertig dus? Veertig? Achtendertig? Zoiets in ieder geval..."

irauhl

Bericht door irauhl » 14 jan 2020, 19:16

Tyler grijnsde even. 'Ja, zoveel weken ongeveer.', zei hij lachend. Tyler keek nog even opzij naar Valentijn en haakte toen voorzichtig zijn arm in de zijne. 'Mag ik?', vroeg hij toen voorzichtig, doelend op de arm. Hij wilde graag even een soort van met Valentijn knuffelen, maar als hij dat niet wilde, dan zou Tyler dat natuurlijk ook begrijpen. 'Ja, dan krijg je de kleine bijna, als het goed is tenminste.', zei hij glimlachend. Tyler was benieuwd naar de kleine. En hij zou dan ook meteen op kraamvisite komen. Hij had de cadeautjes al klaar liggen.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 14 jan 2020, 19:20

Valentijn keek opzij toen hij Tylers arm voelde en glimlachte zwak. "Mag je wat?" vroeg hij wat verward, niet direct ziend wat Tyler nou precies wilde. "Hoogstwaarschijnlijk ja, daar niet van, maar ik zie even niet wat je wil," lachte hij onhandig.
Ja, de kleine was er bijna. Dat klonk zo ongelofelijk eng, maar hij had er ook wel zin in. Het zou goedkomen, dat kon niet anders. De baby mocht ook wel komen, Valentijn had een naam klaar. Ofja.. Bijna klaar. Hij had een naam maar hij twijfelde nog. Misschien werd het toch een andere naam, dat wist hij nog niet. Hij had in ieder geval een naam voor elk geslacht, maar eigenlijk ook nog een tweede naam en welke het exact zou worden, bleef lastig.

irauhl

Bericht door irauhl » 14 jan 2020, 19:31

'Nou, zo met je over straat lopen? Als je het namelijk niet fijn vind, dan begrijp ik dat.', zei hij tegen zijn beste vriend. Tyler hield zijn andere hand in zijn zak en keek e ventjes kort om zich heen. 'Hey ehm.. Als de kleine er is.. Ik weet dat ik heb gezegd dat je bij mij mag komen, maar ik dacht.. Misschien vind je het fijner om gewoon thuis te zijn. Dus als je dan hulp nodig hebt, dan is het fijner om dat te doen in je eigen omgeving, met je eigen spullen en zo.. Dus misschien is het dan fijner dat ik naar jou kom.', stelde hij aan zijn beste vriend voor.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 14 jan 2020, 19:38

"Ah, op die manier... Het maakt mij niet zo heel veel uit," reageerde Valentijn. Met Milan liep hij vaak hand in hand of een arm rond de middel van de ander. Zo liepen ze eigenlijk nooit dus hij had er ook geen verdrietige associaties bij in dat opzicht. "Hmm, je hebt me wel erg graag in je buurt, of niet?" merkte Valentijn plagend op. Het viel hem op dat Tyler er vaak op terugkwam. Dat kon natuurlijk zorgzaam bedoeld zijn, maar misschien zat er meer achter. Kon dat? Tyler was immers al weer een geruime tijd alleen, Mila was toch al een maand of negen en misschien was de interesse in Valentijn nooit helemaal weggegaan, dat wist Valentijn niet. "Maar is goed joh, nu ben jij degene die zich drukmaakt," glimlachte hij geruststellend.

Plaats reactie