ORPG | Troubles from the past don't make the future

qwerty22033
Re: ORPG | Troubles from the past don't make the future

Bericht door qwerty22033 » 16 sep 2020, 21:50

Aurora
"Nou, we zijn nog prima op tijd," protesteer ik lachend en ik stap uit. Hand in hand lopen we richting het gebouw en voordat we alles betreden, moeten we van die helmen op. Ik schiet in de lach als ik al wel aan zie komen dat dat Aarons haar eigenlijk behoorlijk verpest en een deel van zijn zachte en luhtige kuif waarschijnlijk onder de helm uit gaat steken als hij de helm net ongunstig opzet. "Ik heb echt zin om de boel te slopen trouwens, je wil niet weten," grijns ik

Joey
"Mooi zo," glimlach ik als ik hoor en zie dat het inderdaad een goede morgen voor hem is. Fijn, dat doet me echt goed. Ik hoor zijn vraag en denk direct terug aan vannacht en aan Lisa. "Zeker," grijns ik onschuldig waarna ik in een comfortabele stoel ga zitten en een van de broodjes van zijn dienblad afpik om zelf te eten. Ik had deze er toch al bijgelegd voor mezelf, het zou teveel voor hem zijn geweest. "Heb je nog een leuke activiteit gevonden? Waar sleep je me mee naartoe?" vraag ik na een tijdje grijnzend. Ik ben natuurlijk ook maar mens, er zijn dingen die ik goed kan, die ik leuk vind, en dingen die ik minder goed kan en minder leuk vind. Ik kijk even naar het waslijntje dat weer gespannen is, met een deel van de kleren die hij aanhad toen hij hier kwam. Ondertussen heeft hij een stuk of vijf sets met kleren, nog geen hele kledingkast vol maar het gaat de goede kant op, en het wassen van die bewuste aankomstkleren gaat ook een stukje makkelijker. Al met al ben ik echt wel tevreden met hoe het gaat eigenlijk, en hijzelf ook wel, vermoed ik. Stiekempjes natuurlijk, hij is nog lang niet in staat om dat toe te geven, hardop, naar mij toe.
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 16 sep 2020, 22:05

Aaron
Ik kam mijn haren met mijn vingers naar achteren en zet de veiligheidshelm op mijn hoofd. “Ja dat kan ik me heel goed voorstellen” knik ik. “Staat je goed hoor, zo’n geel ding” grap ik als we naar binnen lopen. Het is echt zo tof dat ze dit project mag doen met de hulp van school.

Jamie
Aan zijn blik zie ik meteen dat hij op díe manier een goede nacht heeft gehad. Ik schud lachend mijn hoofd en eet rustig verder. “De tekenles...?” Antwoord ik enigszins twijfelend na zijn vraag. Nu ik er weer zo actief aan herinnerd wordt maakt het me ook weer zenuwachtig. Wat als ik weer overdonderd raak? Of iets anders stoms doe? Wat als de mensen niet aardig zijn? Wat als ik er niks van bak? Ik zucht en leg mijn focus op het eten van het broodje.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 16 sep 2020, 22:16

Aurora
"Hij staat jou nog beter," grinnik ik zacht terwijl we hand in hand naar binnen lopen. Ik zie dat er al voorbereidende dingen zijn gedaan, al die steunpilaren om de plafonds intact te houden en zo. Aan het eind van de dag zullen we het gebouw misschien niet meer weer herkennen.

Joey
Ik grijns nog even als ik aan Julius' manier van lachen hoor dat hij wel doorheeft wat voor nacht ik gehad heb. "Oh, oh," grinnik ik als ik hoor wat hij gekozen heeft. "Als ik iets niet kan, dan is het tekenen." Ik schud mijn hoofd even en kijk dan naar Julius. "Maar jij daarentegen, jij tekent al echt goed. Dat moet zeker goedkomen en terwijl jij dan mooi tekent, kun je mijn dramatische tekenkunsten uitlachen," moedig ik hem luchtig aan. "Had je nog een specifiek iets in gedachten wat je wil leren uit de tekenles?" vraag ik, benieuwd naar waar in het tekenen zijn interesses liggen.
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 16 sep 2020, 22:24

Aaron
“Grapjas” zeg ik speels en geef haar een duwtje. Ik kijk rond door het gebouw. Het is compleet leeg gehaald al. Wauw... Ik heb veel foto’s gezien van hoe het was net nadat de cliënten waren overgeplaatst. En dan vergeleken met nu... Een enorm verschil.

Jamie
“Hey, onzin. Ik lach je niet uit” zeg ik nuchter en werk het laatste van mijn broodje naar binnen. Je mag niemand uitlachen voor zijn of haar talenten, of gebrek daaraan. Les 1 van alles wat ik van dit soort plekken geleerd heb. Ik haal nuchter mijn schouders op als hij vraagt of ik iets wil leren. Geen idee eigenlijk. Het is meer dan het een soort verplichting is en ik daarom naar die les ga. Ik drink wat sap en zak dan onderuit tegen de muur aan.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 16 sep 2020, 22:55

Aurora
Ik lach zacht en neem hem mee naar de juiste plek waar ik mag beginnen met slopen. Eenmaal daar vinden we ook de aannemer, architect en bouwlui. Er staat ook al een punt gemarkeerd waar ik mag beginnen met slopen. Ik trek van die werkhandschoenen aan en zet een veiligheidsbril op. "Carrièreswitch?" Vraag ik grijnzend aan Aaron waarna ik zoveel mogelijk kracht zet met de sloophamer om op het afgetapete kruis in te slaan. En zo ineens sla ik dus gewoon een heel stuk muur weg. WOW!! Ik kijk Aaron wat in shock aan en begin dan te lachen. Nogmaals geef ik de muur een oplawaaier met de sloophamer en daarna reik ik hem uit naar Aaron. "Wil jij ook? Dit is echt gaaf!"

Joey
"Ik plaag je maar, Julius, en ik lach mezelf ook finaal uit dus zo'n ramp is het niet," grijns ik. Ik bekijk hem even en denk kort na. "Je hebt nu vooral potloden, toch? Misschien moet je deze les eens een ander soort iets proberen, houtskool of zo, of misschien waskrijt. Als je de materialen fijn of interessant vindt, kunnen we zo wat voor je regelen," stel ik voor, in de hoop er toch een positieve draai aan te geven.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 17 sep 2020, 07:17

Aaron
Ik loop mee en kijk ondertussen wat rond. “Staat je goed” zeg ik met een charmante grijns tegen Aurora na haar opmerking. Omdat ik vind dat dit moment vastgelegd moet worden voor misschien wel een eventueel fotoboek ofzo pak ik mijn telefoon erbij om foto’s te maken van Aurora die als eerste een stuk muur weg mag slaan. Met een trotse grijns kijk ik toe. Het is heerlijk om te zien hoe enthousiast ze hier van wordt. “daar zeg ik geen nee tegen!” Ik zet ook een bril op en trek handschoenen aan en pak de hamer van haar over om vervolgens ook een stuk muur eruit te slaan. “Whoohoo!” Lach ik als er een heel stuk afbrokkelt.

Jamie
Ik drink rustig het glas sap leeg en knik dan naar Joey. Ja dat is wel een goed idee. Al vind ik potloden tot nu toe wel erg fijn dus ik denk niet dat ik echt over ga stappen op iets anders. Ik zet het glas terug op het dienblad en loop naar het raam toe. Het staat een stukje open en ik voel een fris briesje wind er doorheen komen. Ik glimlach. Dat is het beste gevoel wat er is. Een raam wat gewoon open kan!

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 17 sep 2020, 09:02

Aurora
Ik schiet in de lach als Aaron enthousiast wordt en besluit om ook een stuk weg te slaan. Ook daar moet ik een foto van hebben natuurlijk. Dit staat hem ook wel goed eigenlijk. Al snel komt er een tweede sloophamer in zicht en kunnen we beiden slopen. Nog beter!

Joey
Ik glimlach zwak als ik toch iets gevonden lijk te hebben wat hem wel oké lijkt aan de tekenles. Ik kom overeind en voel kort aan de kleren van de waslijn. Die zijn zo goed als droog, vanmiddag kunnen ze wel opgevouwen worden. "Ben je er klaar voor of heb je nog een momentje nodig?" vraag ik terwijl ik even naar de tijd kijk.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 17 sep 2020, 10:26

Aaron
Al snel hebben we een behoorlijk goed ritme samen. We werken samen om de gehele muur eruit te slopen en ondertussen zijn alle bouw lui ook al bezig. Het doel is om het over een paar maanden allemaal klaar te hebben voor nieuwe cliënten. Trots kijk ik naar Aurora die zich helemaal uit leeft op het gebouw. Daar zit natuurlijk ook een goede portie diepe haat voor hoe deze plek was onder.

Jamie
“Ik ben klaar” zeg ik met een glimlach en steek mijn handen in mijn broekzakken. Wachtend op Joey. Ergens heb ik best wat zenuwen. Het is lastig om zo nieuwe stappen te zetten buiten je comfortzone.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 17 sep 2020, 11:07

Aurora
Ik leef me behoorlijk uit en met elke slag met de sloophamer voel ik iets van overwinning. Was Jamie hier maar bij geweest, denk ik kort. Zou goed voor hem zijn, deze plek helemaal vernielen. Het zou iets therapeutisch kunnen hebben. Ik kijk naar Aaron als we de hele muur weghebben en grijns even, lichtelijk buiten adem. Dit geeft echt voldoening.

Joey
"okido, let's go then," glimlach ik. Als we uit zijn kamer zijn, knijp ik bemoedigend in zijn schouder. "Kop op, ik weet zeker dat je het atelier wel gaaf gaat vinden, overal kunst en zoveel verschillende materialen om op te tekenen, mee te tekenen..." glimlach ik. Hij heeft het atelier nog nooit gezien, ondanks dat al zijn spullen eigenlijk daar vandaan komen. "En ik blijf bij je. Als je even een pauze in een ruimtetje alleen nodig hebt, geef me een blik, als je overwelmd bent, kun je je ook even afzonderen. Je bent tot niets verplicht en je kunt altijd op mij terugvallen. Overal valt een mouw aan te passen."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 17 sep 2020, 12:45

Aaron
Ik grijns trots naar Aurora als we samen de hele muur eruit hebben gesloopt. Ik houd mijn hand op voor een high five en kijk rond. Op naar de volgende dan maar? “Zeg, ik weet dat ik weer begin met zeiken maar deze ruimte zou toch perfect zijn voor een kantoor nu? Vlak bij de ingang, je kunt er mee doen wat je wil” zeg ik en gebaar naar de ruimte waar we nu in staan. Zoveel mogelijkheden!

Jamie
Ik loop met hem mee. Ik ben nop het moment niet zo’n fan van zijn schouderkneepje maar laat hem maar. “Weet ik” zeg ik zachtjes als hij nog eens herhaalt dat er geen druk op me staat. Ik weet het, maar het is prettig het weer even bevestigd te hebben. Ik ben gewoon wat wantrouwig voor nieuwe situaties. Nog steeds op blote voeten volg ik Joey naar het atelier.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 17 sep 2020, 13:00

Aurora
Ik geef Aaron een overtuigende high five en wil hem meenemen naar de volgende muur die we aangewezen krijgen maar dan hoor ik zijn stem. "Aaron," lach ik zacht. "Ik heb mijn ruimte voor het kantoor al lang gekozen, helemaal bovenin, weg van de ingang, lekker rustig dus, en met een prachtig zicht op het terrein dat helemaal aangepast kan worden. Ik kan vanaf boven dan zo mooi de patiënten buiten zien genieten, met dieren, met sport, gewoon wat kletsen... Er komen grote ramen... Ik wil de onderste verdiepingen vooral voor praktijkruimtes en dergelijke hebben en kamers voor de patiënten. De bovenste verdiepingen zijn dan kantoortjes voor personeel en zo. Dat is ook een stuk veiliger, voor wanneer een patiënt het niet meer ziet zitten. Springen vanaf twee is minder catastrofaal dan springen vanaf tien. Niet dat ik verwacht dat iemand gaat springen, maar hè, verwacht het onverwachtse," reageer ik waarna ik hem alsnog meetrek naar de volgende muur.

Joey
Ik glimlach zwak en loop rustig verder. Als we in het atelier zijn, loods ik hem subtiel mee naar de tekenmaterialen. De patiënten mogen eerst even acclimatiseren voordat de les begint. "Wil je al een keuze maken voor tekenmaterialen?" vraag ik, zo vrijblijvend mogelijk. "Pak wat je wil, er gelden hier geen beperkingen." Ik kijk zelf ook even wat rond en ga voor een dikker soort papier met een heel klein structuurtje en gewoon wat normaal krijt, schoolbordkrijt haast. Ik heb met andere cliënten ook wel eens een tekenles gedaan dus intussen weet ik wel dat dit papier met dit krijt werkt. De eerste keer had ik krijt met super glad papier, waar natuurlijk alles weer vanaf geveegd kon worden. Maar dat laat al wel weer zien hoe goed mijn skills op artistiek niveau zijn, ahum...

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 17 sep 2020, 14:39

Aaron
Ik grinnik als ze direct zo reageert. We hebben hier al heel wat discussies over gehad namelijk. Maar uiteindelijk moet zij er werken dus is het belangrijk dat zij zich er goed bij voelt. “Maar toch vind ik dit een betere plek” plaag ik haar met een knipoog en laat me meetrekken waar we vervolgens aan de volgende muur beginnen. Op zich is dit ook best wel een leuke bezigheid. Een keer wat anders dan de hele dag achter mijn computerscherm zitten.

Jamie
Ik kijk onopvallend rond door de ruimte. Neem alles in me op. Ik sta voor de kast met materieel. Hmm. Eens even kijken. Ik denk dat ik voor de veilige optie ga. Verschillende harde en zachte zwarte potloden, een gum, wat tissues voor de schaduwen en... Nou vooruit. In plaats van normaal printer papier kies ik voor een wat dikkere variant. Het lijkt wel van dat ouderwetse papyrus ofzo wat echt nog handgemaakt wordt.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 17 sep 2020, 21:30

Aurora
"Ik niet," werp ik weer tegen en ik kijk hem uitdagend aan. Ik merk natuurlijk dar hij me nu wat plaagt dus daar ga ik dan ook op in. Ik ga weer goed staan en sla weer op de muur in.

Joey
Ik kijk onopvallend met Julius mee en pak drie verschillende diktes witte staafjes met een spits puntje om potlood- en krijtlijnen uit te vegen voor schaduwen en zo. "Hier, werkt hetzelfde als tissues maar dan wat preciezer," glimlach ik waarna ik er ook drie voor mezelf pak. "Waar wil je zitten?" vraag ik hem daarna terwijl ik om me heen kijk.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 17 sep 2020, 21:51

Dat heet een doezelaar 8-)

Aaron
Oh oh, eigenwijs ding. Heerlijk vind ik dat aan haar. Ik kom bij haar staan en help haar weer de muur om te hakken. Dit is echt best een lekker gevoel. Gewoon even al je frustratie en woede uiten op een stuk muur.

Jamie
Ik pak de stokjes aan. “Weet ik wel” zeg ik wat bijdehand en kijk dan de ruimte in. Het is best een grote ruimte. Grote tafels. Hier en daar zitten wat mensen bij elkaar. Zonder verder op Joey te antwoorden loop ik naar de hoek van de ruimte. Daar zitten de minste mensen en het is dicht bij het raam. Dat vind ik fijn. Ik leg de spulletjes op tafel neer en begin ze geordend uit te stallen. De paar vellen papier netjes op elkaar. Daar naast evenwijdig de potloden van zacht naar hard. Boven het papier het pakje tissues en de doezelaars. Ik zorg dat alles netjes ligt en ga dan op de kruk zitten, mijn handen in mijn schoot afwachtend totdat de les begint.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 17 sep 2020, 22:45

Jaa, ik was het ff kwijt :oops:
---

Aurora
Samen met Aaron sloop ik nog een hoop muren voordat het pauze is en ik ook echt even uit moet puffen en rust moet nemen. Ik leg mijn armen om Aaron heen en kijk naar hem omhoog. "Zullen we even naar buiten?" vraag ik, nog lichtjes buiten adem.

Joey
"Oh oké, ik heb dat laatst nog geleerd, toen ik in het atelier was om wat spullen voor je te halen," vertel ik waarna ik achter hem aan loop. Ik bekijk hem even en kom dan naast hem zitten. Hrt doosje met krijtjes zet ik gewoon ergens neer, de doezelaars komen ernaast en mijn papier leg ik voor me. Zo. Het ligt veel minder geordend en recht dan dat van Julius maar het is ook geen zooitje.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 17 sep 2020, 23:15

<3

Aaron
Ik veeg even langs mijn voorhoofd en sla mijn armen om haar heen. “Ja is goed” ik druk een kus tegen haar lippen en veeg wat stof van haar wang af. Ik kan een pauze ook wel goed gebruiken ja. Zoveel lichamelijke beweging heb ik lang niet gehad.

Jamie
Wat onrustig zit ik op de kruk. Sommige mensen praten wat, maar verder is het erg rustig in de ruimte. Dat waardeer ik wel. Ik controleer bijna obsessief of al mijn spullen recht liggen en schrik dan ook als er ineens iemand naast me staat. “Is deze plek vrij?” Klinkt een zachte stem. Ik kijk op, mijn blik vol wantrouwen, en knik lichtjes. Betekent dat dat ze nu hier komt zitten? Ik schuif een heel klein stukje op, ondanks dat de tafel meer dan groot genoeg is voor nog minstens vijf man. Terwijl ze haar spullen neer legt bekijk ik haar even. Zwart haar, blauwe ogen, broodmager. Bijna net zo erg als ik voordat ik Aurora leerde kennen. Jeetje mina... Ik kijk naar Joey. Wat vind hij hier van? Mag ze hier wel bij zitten? Kan ze dat wel? Waar is haar begeleider?

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 17 sep 2020, 23:28

Aurora
Ik glimlach om de kus en kijk naar hem omhoog. "Ik zou toch serieus overwegen of je niet beter een carrièreswitch kunt maken, dit staat je wel heel goed," grijns ik waarna ik mijn hand in de zijne laat glijden om hem mee te nemen naar buiten.

Joey
Ik merk dat Julius wat onrustig is maar het is niets zorgwekkends. Ik laat hem maar gewoon wiebelen en zijn spullen obsessief controleren, als dat hem rust sn veiligheid geeft. Ik zie ook dat hij schrikt als een andere cliënt ineens bij hem staat maar zijn reactie valt mee en daar ben ik trots op. Goed bezig Julius, volhouden zo. Ik glimlach zwak als hij iets meer naar mij toe schuift, bewust of onbewust en kijk hem aan als hij mij aankijkt. Ik geef hem een bemoedigende blik en een geruststellend knikje, gewoon om hem te laten weten dat het oké is, dat hij het goed doet en dat hij de situatie gewoon onder controle heeft. Heel subtiel, geen woorden aan vuil maken zodat hij weer 'apart' lijkt maar wel gewoon die erkenning en zekerheid geven die hij nodig lijkt te hebben.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 17 sep 2020, 23:34

Aaron
“Bullshit” lach ik en zodra we buiten komen zet ik mijn helm af. Mijn haren zijn wat zweterig en eigenwijs schud ik ze los met mijn vrije hand. “Ik wist niet dat jij van die krachtpatser mannetjes houd hoor” plaag ik als ik op een verrot bankje neer plof.

Jamie
Ik krijg een knikje van Joey. Wat heb ik daar nou weer aan!? Het irriteert me wat omdat het op vat als een soort desinteresse in plaats van aanmoediging. Maar ik laat niks blijken. Ik focus me gewoon op mijn eigen ding. Ik ben hier voor de tekenles en voor niets anders. “Hoe lang ben je hier al?” Vraagt het meisje dan. Ik kijk weer haar kant op. Ze heeft een bepaalde onschuld over zich heen. Eenzelfde onschuld als wat ik bij Aurora zag, de eerste dag dat ik haar zag. Ik haal diep adem en kijk weer naar mijn spullen. Om maar ergens mee bezig te zijn begin ik wat aan een potlood te frunniken. “Een paar maanden..?” Zeg ik zacht met enige twijfel in mijn stem. Ik heb het niet precies bijgehouden eigenlijk. Het voelt dan ook lang en kort tegelijk. “Oh, ik net een week...” zegt ze dan uit haarzelf.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 17 sep 2020, 23:42

Aurora
Ik lach even en zet mijn helm ook af. "Nee, bah, helemaal niet. Ik vind het jou alleen goed staan, dat kan toch? Pestkop," reageer ik waarna ik naast hem kom zitten.

Joey
Ik zie dat mijn knikje niet goed over komt en daar baal ik van want woorden waren ook verkeerd overgekomen. Ik voel me zowaar even gespannen als het meisje een gesprekje lijkt te starten met Julius. Kom op kerel, je kunt dit, je kunt dit, je hebt het in je. Ik glimlach opgelucht als er een antwoord komt. Gelukkig. "Hoe bevalt het hier tot nu toe?" vraag ik aan het meisje om de focus weer eventjes van Julius af te halen.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 17 sep 2020, 23:48

Aaron
Ik leg mijn arm om haar heen en druk nog eens een kus op haar wang. Gosh, we zijn echt typisch een jong stel. Al zijn we officieel gezien helemaal geen stel. Ik wil daar verandering in brengen. Maar niet nu op dit moment. “Wat? Vind je dit mooi?” Ik spring op stroop de mouwtjes van mijn shirt op om mijn biceps bloot te leggen. Ik span ze aan en show ze uitgebreid.

Jamie
Mijn blik schiet naar Joey als hij het gesprek door pakt. Gelukkig. Laat hun maar praten. “Ja wel goed hoor“ zegt ze. Haar stem is zo zacht. Verlegen haast. Nee, niet verlegen. Een verlegen iemand gaat niet bij wildvreemden aan tafel zitten. Ze praat gewoon zacht. Een klein stemmetje. Hoe zou ze heten? Nee Jamie, niet doen. Geen interesse tonen. Je bent hier om te tekenen. En je kan weg. Misschien moet ik gewoon gaan? “Ik vind het leuk dat er creatieve activiteiten worden gepland om je bezig te houden. De vorige plek waar ik zat werd ik zo’n beetje verplicht op mijn kamer gehouden” Zegt ze tegen Joey. Hey, dat herken ik. Ik ook. “Waar kom jij vandaan?” Vraagt ze dan weer aan mij. Vanwaar al deze interesse in mij!?

Plaats reactie