ORPG | Troubles from the past don't make the future

qwerty22033
Re: ORPG | Troubles from the past don't make the future

Bericht door qwerty22033 » 15 sep 2020, 17:31

Ik ga ietsjes op mijn tenen staan, leg mijn armen rustig rond zijn middel en zoen even mee. Dit is best oké, dit is best prima, ja. Dit is prima. Ik moet mezelf hier even van overtuigen, maar ja, dit is wel prima. Na een tijdje laat ik me weer plat op mijn voeten zakken en stop de zoen voorzichtig. Zo, niet te lang maken, ik moet niets anders aanwakkeren. Ik glimlach zwakjes naar hem en pak dan toch mijn cola om even wat te drinken.
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 15 sep 2020, 17:40

Aaron
Oef, ik verlang best wel naar nog de hele avond met haar spenderen. Ik hoef haar niet perse het bed in hoor, daarvoor wil ik eerst gewoon een stabiele relatie, maar de hele avond praten en een beetje zoenen lijkt me heerlijk. Al zou ik zeker geen nee zeggen als ze met me naar bed zou willen. Gosh, de gedachte alleen al... Ik geef haar iets meer ruimte als ze terug naar beneden zakt en glimlach lief. Ik pak ook een slokje cola en loop dan met het glas wat door de keuken heen. Rondkijkend alsof ik haar huis bestudeer.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 15 sep 2020, 18:18

Ik glimlach zwak, drink rustig wat van mijn cola en observeer Aaron een beetje. "Wat ben je aan het bestuderen?" vraag ik grinnikend. "Alsof je hier nog nooit geweest bent." Even laat zijn houding me denken aan Jamie, hoe hij heel mijn huis uit nieuwsgierigheid bekeek toen hij weggevlucht was en voor mijn deur stond. Ik druk die gedachte snel weg en loop naar de woonkamer, weg van de mega stapel met papieren, weg van die herinnering aan Jamie. Jamie is onvindbaar, Jamie is misschien wel dood...
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 15 sep 2020, 18:25

Aaron
Ik grinnik even als ze me betrapt en kijk haar eigenwijs aan waarna ik haar naar de woonkamer volg. “Ik zie gewoon elke keer iets nieuws” glimlach ik en loop naar een muur toe waar wat foto’s enzo hangen. Er hangt ook een tekening tussen. Ingelijst. Gefascineerd blijf ik er staan. “Zoals dit, heb jij die gemaakt?” Ik wijs naar de tekening die er hangt. Niet in de gaten hebbend dat Jamie uit het gesticht die gemaakt heeft.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 15 sep 2020, 18:28

Ik grinnik zacht om zijn woorden en ga op de bank zitten. Het is niet alleen zijn nieuwsgierigheid die me aan Jamie laat herinneren, hij brengt ook echt iets van hem op, geheel onbewust ook weer. "Uhm nee... Jamie heeft die voor mij getekend... En ik vond ze wel mooi en sprekend en miste nog iets aan die muur," anwoord ik wat zacht met een moeilijke blik en ik bijt wat op mijn lip.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 15 sep 2020, 18:33

Aaron
“Ohh...” merk ik en bekijk het nog even. “Hij heeft talent,” zeg ik en als ik me terug naar haar draai zie ik haar sombere blik. Shit. “Hey, sorry, dat was niet mijn bedoeling...” Zeg ik zacht en kom bij haar zitten. Ik zet mijn cola op tafel en sla mijn armen om haar heen. Ik weet dat daar iets speelt maar niet precies wat.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 15 sep 2020, 18:39

"Hmhm.." mompel ik. Dat heeft hij zeker. Misschien dat hij er ooit nog iets mee kan, geld verdienen, als een echte volwassene in de normale volwassenwereld. Dat zou zo'n grote overwinning voor hem zijn, als hij op die manier een bruggetje heeft naar de echte wereld. Ik zak meer tegen Aaron aan als hij zijn armen om me heen slaat en kijk naar de tekeningen aan de muur. "Ik ben gewoon boos en gefrustreerd. Waarom zouden ze hem zomaar kwijt maken? Konden ze er nou echt niet tegen dat ik hem wel kon behandelen, dat ik bewees dat hun eigen praktijken verkeerd waren? Zijn ze nou echt zo kinderachtig? En het is gewoon niet eerlijk! Die jongen heeft best kans om ergens weer iets bij te dragen aan de maatschappij, weer het idee te krijgen dat hij niet super apart is. En als hij gewoon van kleins af aan direct goed geholpen was, had hij nu misschien al lang weer echt zonder problemen en met minimale begeleiding kunnen leven. Maar nee, nu hebben ze hem naar de klote geholpen en net nu ik bewezen heb dat ik de schade langzaam beetje bij beetje weer kan repareren, ontvoeren ze hem! Dat zit gewoon niet juist en dat maakt me boos. Het is onmenselijk en daarom ben ik boos," zeg ik gefrustreerd. Allemaal waarheid natuurlijk, dat is het ook, buiten het feit dat we eigenlijk een soort van iets hadden, min of meer.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 15 sep 2020, 18:44

Aaron
Ik houd haar rustig tegen me aan terwijl ze even haar frustratie uit. Ik snap het wel. Voor mij is het hetzelfde als keihard aan een project werken. Maandenlang tijd en energie er in stoppen en dan blijkt dat ze die specifieke site of app toch niet nodig hebben. Alleen gaat dit om een mensenleven natuurlijk. “Het is ook niet oké, het is volgens mij zelfs illegaal. Maar het is niet jouw schuld. Je hebt je best gedaan. Laten we hopen dat hij genoeg handvaten van je heeft gekregen om zichzelf nu te redden, waar hij ook is” ik strijk en kus zacht door haar haren.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 15 sep 2020, 18:50

"Maar ik kan er gewoon niet tegen," protesteer ik. "Hoe kunnen mensen zo zijn? En hoe hebben al deze zieke mensen elkaar gevonden om dit zieke gesticht zo lang draaiende te houden? En hoe weet ik of Jamie nou veilig is? Voor hetzelfde geld hebben ze hem afgemaakt of martelen ze hem weer. Hij heeft een zusje. Zijn ouders geven niet heel veel meer om hem maar zijn zusje heeft altijd in hem geloofd. Dit is ook echt zo naar, pijnlijk en gemeen naar haar toe. En wat moet ik dan? De politie zegt simpel dat ze hem niet kunnen vinden, dat zijn overlevingskans maar vijf procent is of zo. Moet ik dat dan geloven? Moet ik dan geloven dat ik al die tijd en moeite heb gegeven voor niets?" reageer ik wat gefrustreerd. Ik zucht diep en kruip nog wat meer tegen hem aan.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 15 sep 2020, 18:59

Aaron
Ik vind het enorm rot voor haar, maar ik ben blij dat ze me genoeg vertrouwd om dit bij mij te uiten. “Het leven is gewoon niet eerlijk...” zucht ik zachtjes en houd haar beter tegen me aan. “Het is niet voor niets geweest. Je hebt hem een goede tijd gegeven. Je hebt hem laten zien dat het anders kan, beter kan. Dat vergeet hij niet meer” eerlijk? Grotendeels van mijn woorden nu kan ik niet garanderen. Als hij ergens dood ligt te gaan onder aan een ravijn denk ik niet dat hij het zo positief in ziet. Maar we weten het simpelweg niet. “Hij kan ook prima overgeplaatst zijn naar een goed gesticht, en misschien wilden ze dat gewoon geheim houden?” Stel ik voor om haar hopelijk wat op te beuren.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 15 sep 2020, 19:03

Ik denk even na en schud dan mijn hoofd. "Nee, die mensen zijn echt heel slecht en gemeen, ze zouden hem niet vrijwillig in een goede instelling zetten. Dan moet er iets anders gebeurd zijn, wil hij daar zitten. Ze hadden echt een hekel aan hem, hij was de meest gehaatte patiënt bij al die medewerkers, terwijl er naast hem een walgelijke man vastzat die misschien wel honderden meisjes verkracht heeft en ook doden op zijn geweten heeft. Ze hadden echt iets tegen hem en ik weet niet waarom dus ze hebben hem niet bewust op een goede plek gezet, dat kan echt niet," zeg ik overtuigd van mijn zaak.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 15 sep 2020, 19:07

Aaron
Ik blijf liefkozend door haar haren strijken en knik lichtjes. “Oké, als die plek echt zo vreselijk slecht was en ze hebben hem nu ergens gebracht waar hij het misschien niet overleeft heeft. Dan kun je het misschien nog een klein beetje inzien als dat hij nu rust heeft. Als hij niet meer leeft kent hij ook geen pijn en verdriet meer” natuurlijk is dit heftig om te zeggen, maar ik kan me geen slechtere plek bedenken dan waar hij was. “En als hij nog leeft moet het altijd op een betere plek zijn dan waar hij was” Arme Aurora... Hij zit diep bij haar maar ik weet niet waarom en dat frustreert me ergens wel. Hij was maar een cliënt van haar toch?

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 15 sep 2020, 19:11

Ik bijt op mijn lip en knik zwak, puur omdat ik er verder niet over wil hebben en over na wil denken eigenlijk. "Maar als hij dood is, waarom vinden ze hem dan niet? Dan weet zijn zusje in ieder geval dat er geen hoop meer is, dat ze hem voor goed kwijt is. Dit is op zoveel vlakken gewoon onethisch.." zeg ik zacht waarna ik zucht. "Zullen we het er gewoon niet meer over hebben? Ik vond de date juist zo fijn omdat we ergens anders waren dan waar al mijn werk ligt. Heb je die stapel papieren op tafel gezien? Ik wil ze niet zien, ik wil er niet aan denken, ik wil er niet mee bezig.." zucht ik vermoeid.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 15 sep 2020, 19:14

Aaron
Ik kus haar hoofd zachtjes en knik instemmend. Het is ook vreselijk dat ze zomaar een persoon kunnen laten verdwijnen. “Sorry,” zeg ik zachtjes. “Wil je misschien een film kijken dan ofzo? Nog een rondje wandelen misschien? Wat frisse lucht halen?” Zijn mijn voorstellen. Ik vind het rot dat het zo moeilijk voor haar is...

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 15 sep 2020, 19:26

"Een rondje wandelen klinkt wel prima," reageer ik zacht, wetend dat ik mijn aandacht toch niet bij de film kan houden nu. Wandelen is beter, veel beter. Ik kijk naar hem omhoog en glimlach zwak. Hij is wel een luisterend oor en dat is fijn.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 15 sep 2020, 19:38

Aaron
Ik glimlach als ze zo naar me kijkt en leg mijn hand tegen haar kaak. “Dan doen we dat” ik druk zacht een kus tegen haar lippen en kom dan voorzichtig overeind. Ik heb ook wel zin om een rondje te wandelen eigenlijk. Ik heb zin in alles met haar doen, het maakt me niet uit eigenlijk. Ik wil haar graag opbeuren.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 15 sep 2020, 19:50

Ik glimlach zwak om zijn kus en kom dan ook overeind. Ik ga snel naar de gang om even wat makkelijkere schoenen aan te doen voor een wandeling en controleer of ik alles bij me heb. Het is natuurlijk wel handig om straks mijn huis weer in te kunnen, op zich.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 15 sep 2020, 20:45

Aaron
Ik neem vlug nog een slok cola en volg haar dan naar de gang. Ik wacht geduldig totdat ze andere schoenen aan heeft en loop dan met haar naar buiten. Ondertussen probeer ik iets te bedenken om over te praten zodat ik haar gedachten een beetje van die Jamie af kan halen. Als ik naast haar loop laat ik mijn vingers zacht langs die van haar glijden met als doel haar hand vast te pakken. Een beetje afhankelijk van hoe ze reageert ga ik dat ook echt doen.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 15 sep 2020, 20:57

Terwijl we stilletjes lopen merk ik dat hij zijn vingers langs de mijne laat glijden. Ik aarzel even maar haak mijn vingers dan losjes in de zijne. Ik heb zijn hand dus nog niet helemaal vast maar het is wel al een klein stapje meer richting daar waar hij waarschijnlijk naar hint. Ik vind dit wel fijn zo, even lopen. Veel beter dan film kijken ook.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 15 sep 2020, 21:01

Aaron
Ik glimlach voorzichtig als ze haar vingers wat in de mijne haakt en neem dan de stap om haar hand helemaal vast te pakken. Onze vingers verstrengeld. “Is er een parkje in de buurt ofzo?” Vraag ik en kijk haar kant op. Parkjes zijn altijd mooi ‘s avonds. Heel vredig en stil. Romantisch ook wel. Misschien kunnen we dan wat van de romantische stemming terug krijgen.

Plaats reactie