ORPG | Will I get through to you?

ShakenAngel
Re: ORPG | Will I get through to you?

Bericht door ShakenAngel » 12 jan 2021, 22:52

Thomas
Och arme, zou niemand ooit spelletjes met hem hebben willen spelen? Ik betrap mezelf erop dat ik enorm ga speculeren over zijn verleden. Maar echt alleen uit bezorgdheid. Ik wil hem helpen, er voor hem zijn. Met een opgetrokken wenkbrauw kijk ik hem aan als hij zo beleefd om ijs vraagt. Voor een fractie van een seconde zou ik zelfs zeggen dat ik een soort van autoriteit over hem heb. Iets wat ik absoluut niet wil. Niet in de negatieve zin. “Hier,” zeg ik met een grijnsje en geef hem vast de ijslepel waarna ik de bak schepijs uit de vriezer pak zodat hij zoveel als hij wil kan opscheppen. Zelf pak ik een stuk tiramisu.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 12 jan 2021, 22:56

Hmmm, ijs! Ik pak met een vrolijke blik de ijslepel aan en pak dan 3 bolletjes ijs uit de bak. Zo. Ik sta op om de bak ijs weer in de vriezer te leggen, lik de ijslepel voor mijn gevoel stiekempjes af en zet hem dan netjes in de vaatwasser neer. Ohhh, ijs! Hmmm... Ik ga weer zitten, kijk vrolijk naar mijn 3 bolletjes ijs en begin dan rustig te eten.
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 12 jan 2021, 23:02

Thomas
Ik begin vast rustig te eten en kijk ondertussen naar wat Rhys doet. Ik moet moeite doen een grijns te onderdrukken als ik hem zo bezig zie. Wat kan hij soms toch schattig zijn. Blij als een kind haast. Ik geniet van hoe hij zo blij kan zijn met iets kleins. Maar ook dat zegt best wel veel over zijn verleden, al denk ik daar nu niet direct over na.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 12 jan 2021, 23:09

In stilte eet ik van mijn ijsje, mijn blik is ook niet van de bolletjes af te slaan. Zo nu en dan wiebel ik kort vrolijk op mijn billen wat heen en weer. Oh, wat is dit heerlijk! Hmm, oké, dit maakt mijn dag best wel weer goed. Oef, wat koud ook! Ik vertrek mijn gezicht even iets als het me iets te koud wordt aan mijn tanden, langzamer eten is echter geen optie, dan maar een brainfreeze.
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 12 jan 2021, 23:14

Thomas
Het is echt heerlijk vermakelijk om Rhys zo bezig te zien. Ik ben blij dat ik hem wat op heb kunnen vrolijken met blijkbaar het ijs. Althans, in dit moment lijkt hij best wel vrolijk en onbezorgd. Gelukkig. Ik doe alsof ik nog bezig ben met de laatste beetjes uit mijn bakje schrapen zodat hij zich niet gehaast voelt sneller te eten. Ik zie namelijk echt wel zijn strijd met het koude ijs. De schat.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 12 jan 2021, 23:18

Ik eet niet snel omdat ik denk dat ik net zo snel moet zijn als Thomas, ik eet gewoon snel omdat ik het ijs allemaal voor mezelf wil hebben en ik niets aan smelten verloren wil laten gaan. Ik eet fanatiek verder en schaap uiteindelijk zelfs de beetjes gesmolten ijs zo goed mogelijk uit het bakje. Ohhh, zo verdomd lekker dit! Hmm.... Ik lik tevreden over mijn lippen, inspecteer het bakje nog eens goed en kom dan tot de conclusie dat het toch echt op is nu. Jammer...

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 12 jan 2021, 23:22

Thomas
Inmiddels kan ik mijn grijns toch echt niet meer inhouden en leun ik wat terug om Rhys aan te kijken. “Je kan meer pakken als je wil” zeg ik en wenk naar de vriezer met een glimlach. Hij kan het ook prima hebben met zijn slanke figuur.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 12 jan 2021, 23:25

Ik kijk op met een uiterst onschuldige blik en schud dan mijn hoofd. "Oh, neu, hoeft niet hoor. Dit is wel genoeg," reageer ik onschuldig waarna ik opsta om mijn bakje en lepel in de vaatwasser te zetten. Drie bolletjes was al een feest, dit is echt al meer dan genoeg.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 12 jan 2021, 23:28

Thomas
Opnieuw smelt ik van die onschuldige blik en die felgroene ogen. Ik snap echt wel wat Caleb in hem ziet. Los van zijn ontzettend charmante uiterlijk is het ook nog eens gewoon een ontzettend leuke knul van binnen. “Zeker? Ik eet het niet op hoor en het kan niet mee naar huis. Zonde om weg te gooien” zeg ik in de hoop hem toch over te kunnen halen. Ondertussen zet ik ook mijn schaaltje in de vaatwasser en ruim ik wat dingen op.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 12 jan 2021, 23:35

"Zeer zeker, ik kan morgen ook nog ijs eten... In de ochtend, in de middag, in de avond... IJs komt wel op," verzeker ik Thomas met een uiterst onschuldige blik. "En misschien later op de avond nog." Dat kan natuurlijk ook! Ik ruim de tafel af als Thomas zijn schaaltje in de vaatwasser zet en woel even wat door mijn haren, die inmiddels bijna droog zijn.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 13 jan 2021, 09:26

Thomas
“Ooooh...” lach ik en help met opruimen. We hebben nog genoeg over en de restjes zet ik in de koelkast zodat we er morgen ook nog van kunnen eten. Dan loop ik naar de doos waar de spelletjes in zitten en wat huishoudelijke spulletjes. “Kies jij maar wat uit, wat je het leukst lijkt” zeg ik en stal de spelletjes uit op tsfel.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 13 jan 2021, 14:41

Aarzelend kijk ik naar alle spelletjes. Oké, en nu? Ik bekijk de dozen. Oh.. Mens-erger-je-niet... Dat ziet er simpel uit, dat kan ik wel. Ik leg de doos apart. Hmm, wat is dit? Stratego? Wat zou je hier moeten doen? Ik leg hem bij de doos van de Mens-erger-je-niet neer. Hmm.. En dan... Rummikub? Dat ziet er ingewikkeld uit met al die cijfers maar op de doos staat een foto van een kind van een jaar of 10 tot 12, dus dan moet ik. Dat toch ook kunnen. Ik duw die drie spellen richting Thomas en kijk hem hoopvol aan. Zit hier iets goeds tussen?

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 13 jan 2021, 17:23

Thomas
Ik schenk voor ons beiden wat te drinken in voor tijdens de spelletjes en kom tegenover Rhys zitten. Geduldig wachtend op zijn keuze. Ik glimlach als Rhys drie spellen kiest en kijk hem even aan. “Welke wil je eerst doen?” Vraag ik. “Mens erger je niet en rummikub zijn wat snellere spellen, stratego duurt wat langer” leg ik uit zonder daar zelf een keuze in te maken. Hij mag dit echt helemaal zelf kiezen.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 18 jan 2021, 13:34

Ik bijt op mijn lip en kijk naar de spelletjes die ik uitgekozen heb. "Deze ziet er het makkelijkst uit..." mompel ik terwijl ik mens-erger-je-niet naar voren schuif. Mijn interesse gaat toch wel het meest uit naar stratego, denk ik, maar ik durf daar niet direct mee te beginnen nu Thomas gezegd heeft dat dat spel het langst duurt.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 18 jan 2021, 14:19

Thomas
Ik probeer zijn lichaamstaal goed in me op te nemen. Ik vermoed namelijk dat zijn onzekerheid ergens de overhand neemt. “Maar vind je die ook het leukst?” Vraag ik door en kijk hem onderzoekend aan. “Ik heb het je zo geleerd dus dat is het probleem niet” zeg ik met een liefdevolle glimlach.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 21 jan 2021, 13:37

Ik kijk Thomas aarzelend en lipbijtend aan en schud mijn hoofd. Daarna schuif ik Rummikub naar voren. Ik wil nog altijd enorm graag stratego doen maar die duurde het langst en zal dan ook wel het complext zijn en ik weet niet of ik dat wel durf. "Hoe weet je dat zo zeker?" vraag ik als hij zegt dat hij het me zo geleerd heeft. Misschien duurt het wel ontzettend lang, weet hij veel!

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 21 jan 2021, 20:39

Thomas
Als hij vervolgens de Rummikub naar voren schuift ga ik er vanuit dat hij dat spel liever speelt. “Oké dan” zeg ik met een glimlach, klaar voor een spelletje met hem. “Omdat ik je IQ hoger inschat dan dat van een driejarige en het spelletje niet zo moeilijk is” glimlach ik. Het is nergens voor nodig dat hij zo onzeker is. Hij is zo’n leuke knul. Ik pak de doos en haal voor ons beiden een rekje er uit. Alle steentjes die nu in de doos zitten leg ik op zijn kop neer zodat we niet kunnen zien wat er op staat. Dan leg ik hem het spel uit.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 24 feb 2021, 00:03

Ik wil toch het liefst stratego doen maar ik durf gewoon niet. "Hmm oké," mompel ik zacht. "Dus zelfs stratego zou ik kunnen?" Ik kijk naar de doos van stratego en daarna kijk ik naar alles wat Thomas doet. Met een lichte frons en zacht lipbijtend neem ik alle uitleg in me op, gefocust en uiterst serieus. Ik wil hoe dan ook geen fouten maken.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 04 okt 2021, 22:21

Thomas
Na mijn uitleg besluit ik te beginnen zodat hij alvast een voorbeeldje heeft van wat er kan gebeuren en hoe een beurt eruit ziet. Als ik klaar ben kijk ik heb aan met een glimlach. Gosh, wat een leuke jongen is het toch. Het is zo verkeerd dat ik dat denk maar juist daarom doet het zoveel met me denk ik. Onbewust bijt ik op mijn lip en voel ik mezelf wat warm worden maar ik besteed er geen aandacht aan. Het mag niet. Punt. Gewoon een spelletje spelen en klaar.

Plaats reactie