ORPG ~ Inabilities aren’t impossibilities

ShakenAngel
Re: ORPG ~ Inabilities aren’t impossibilities

Bericht door ShakenAngel » 23 dec 2020, 21:32

Een paar weken later viert Benjamins broertje zijn verjaardag. Ik heb inmiddels heel wat lessen gebarentaal erop zitten en kan de basis dingetjes echt al wel begrijpen. Maar natuurlijk laat ik dit niet aan Benjamin merken. Het is nog steeds een geheim dat ik dit aan het leren ben. Maar goed, verjaardag dus. We lopen door de stad, hand in hand, op zoek naar een leuk cadeautje voor zijn broertje. Hij wordt zestien dus met een speelgoed race auto ofzo hoeven we niet meer aan te komen. Ik heb alleen echt geen idee wat we moeten kopen of wat hij leuk vind. Ik heb dan ook geen referentie naar eigen broertjes.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 24 dec 2020, 00:29

Hand in hand lopen we door de stad, zoekemd naar een cadeautje of meerdere cadeautjes voor lukeLuke want hij is jarig. Ik heb al wel een aantal ideeën dus ik heb vooral Sacha op sleeptouw, als het ware. Ik trek hem mee een hobbywinkel in en grijns even naar hem. Mijn broertje houdt echt van complexe houten modeldingen bouwen. Modelauto's, modelvliegtuigen, alles eigenlijk. En hij schildert ze ook heel realistisch dan. Als er bewegende mechanismes in zitten, is hij echt altijd helemaal gefascineerd en hyper, dus ik ben benieuwd of ik iets nieuws voor zijn collectie kan vinden,
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 24 dec 2020, 07:22

Ik kijk op als ik ineens een winkel mee wordt in getrokken en kijk rond. Hobby winkel. Hmm. Ik ben inmiddels wel gewend om weinig context te krijgen dus ik laat het maar gewoon gebeuren. Natuurlijk raak ik zelf ook vreselijk afgeleid door alle leuke kleuren en soorten kleedgummetjes en bakje slijm waar ik dan ook achter blijf. Oeh, zit er een bij om aan mijn collectie toe te voegen?

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 08 mar 2021, 18:20

Ik kijk even op als Sacha blijft staan en zijn hand uit de mijne glijdt, maar loop daarna gewoon verder door, ervan uitgaande dat Sacha wel oplet waar ik heen loop zodat hij daarna mijn kant op kan komen als hij uitgekeken is bij de stelling waar hij nu bijstaat. Niet veel verder is ook de stelling waar ik moet zijn. Met een lichte frons bestudeer ik alle bouwpakketten om te kijken welke het beste is voor Luke.
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 09 mar 2021, 09:28

Geheel zonder dat ik het door heb bestudeer ik alle potjes en bakjes en vergeet ik eigenlijk al snel waarvoor we hier eigenlijk zijn en dat ik Benjamin dus ook enigszins in de gaten moet houden. Ik krijg ook een idee terwijl ik zo bezig ben en maak een stapeltje aan potjes slijm in mijn hand. Allemaal felle en bijzondere kleuren met en zonder glitters er in. Als ik tevreden ben met mijn ‘vondst’ kijk ik op. Ohja. Benjamin... Ietwat verschrokken kijk ik rond, op zoek naar hem.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 09 mar 2021, 23:27

De lichte frons blijft tussen mijn wenkbrauwen staan terwijl ik alle bouwpakketten bestudeer. Deze heeft hij al, deze ook, deze ook... Die wilde hij niet... Hmm, deze dan? Luke vond de tekening van de stoomtrein zo mooi, die tekening die ik maakte doen Sacha tegen me praatte zonder dat ik het doorhad. Waarschijnlijk zal hij dit houten model van een mooie stoomtrein ook wel waarderen. De onderdelen zijn beweegbaar en met kleine wierrookachtige kegeltjes is het ook mogelijk om de trein te laten stomen, het heet immers niet voor niets een stoomtrein. Hmm, ja, goeie.. Eens kijken wat er verder nog is. Ik houd de stoomtreindoos in mijn hand en kijk verder. De eerste optie is immers niet altijd de beste optie.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 10 mar 2021, 20:59

Ik heb even een klein moment nodig om mezelf te herpakken en te bedenken waarvoor ik hier ook alweer was eigenlijk. Ik knipper wat en sta als een verloren kind voor me uit te kijken. Benjamin. Waar is Benjamin? Ik kijk het gangpad uit waar ik sta en loop dan maar gewoon mijn blik achterna. Hij zal toch niet weg zijn? Hoe lang stond ik daar? Ik raak wat gehaast en begin alle gangpaden door te lopen op zoek naar hem. In mijn hoofd ontstaan er al allerlei scenario’s die me vertellen dat er iets mis is maar gelukkig zie ik hem dan staan. Ik haal opgelucht adem en loop vlug naar hem toe. Ietwat onhandig met alle bakjes slijm in mijn handen kon ik bij hem staan en zwaai ik even knullig voor zover dat lukt.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 11 mar 2021, 14:22

Uiteindelijk besluit ik toch maar voor de stoomlocomotief te gaan, samen met een kit vol verf, lijm en andere benodigdheden die Luke bijna altijd tekort heeft. Ik leg dd spullen in mijn winkelmandje, kijk op en zie dan Sacha aan komen lopen, iets verhit, knullig zwaaiend, zijn handen vol met iets. Ik lach zachtjes en zwaai terug. Met een vragende blik steek ik het mandje uit. Het is vast fijner als hij zijn handen weer vrij heeft, niet?

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 11 mar 2021, 20:18

Ik ben blij dat Benjamin lacht. Dat betekent vast dat alles goed is. Als hij het mandje naar me toe houd kijk ik hem vragend aan. Wil hij dat ik het mandje draag? Euhm, gaat dat nog? Vast wel. Een beetje onhandig werk ik alle potjes in mijn ene hand en pak ik met mijn andere hand het mandje aan. Niet bedenkend dat ik veel beter alle potjes in het mandje kan doen want die wil ik zelf betalen en dat wat er in het mandje zit betaalt Ben, en de helft van het cadeautje betaal ik dan natuurlijk weer terug. Ik kijk wat er in zit. Een modeltrein. Een stoom trein. Leuk! Het doet me direct denken aan onze eerste ontmoeting denken. Ik glimlach naar Ben en blijf wat afwachtend staan.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 12 mar 2021, 13:42

Ik frons even als ik zie wat Sacha doet en schud dan lachend mijn hoofd. Ik pak de potjes uit zijn hand, leg ze in het mandje en druk een kus tegen zijn wang. Zo, slimpie. Ik ksn mijn spullen er straks toch weer uithalen als we af gaan rekenen? Ik pak zijn hand en trek hem mee naar de tekenspullen. Ik heb zelf namelijk ook nog het een en ander nodig.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 12 mar 2021, 15:41

“N-nee... Maar...” stamel ik als Benjamin toch de plannen wijzigt. Oh. Nu snap ik het. Ja dat is wel makkelijker... Ik begin te blozen door het horen van zijn leuke lach en de kus die volgt. Ik verstrengel onze vingers en laat me meetrekken door hem. Nog steeds wat onder de indruk van de hele situatie.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 13 apr 2021, 11:54

Ik grinnik onbewust nog wat en pak bij de juiste schappen nog wat potloden, krijtjes, tekenblokken en fijne aquarelkwasten mee. Zo, ik heb alles. Ik kijk naar Sacha, wijs naar het bordje aan het plafond met 'kassa' en kijk hem dan vragend aan. Kunnen we afrekenen of heeft hij nog wat nodig?

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 13 apr 2021, 19:24

Het is dat Ben mijn hand vast heeft anders zou ik zeker weten al in een ander gangpad beland zijn met ander leuk speelgoed en knutselspullen. Ik bespeur dan ook uitgebreid de schappen waar we bij staan naar leuke dingen. Als Ben mijn aandacht vraagt kijk ik naar het bordje waar hij naartoe wijst. Kassa. Ja. Ik knik naar hem en laat me meetrekken. Hoe gaan we het nu doen met betalen dan?

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 29 apr 2021, 23:32

Als Sacha knikt, lopen we naar de kassa. Ik pak mijn spullen uit het mandje en leg ze op de rolband van de kassa neer. Langzaam schuift de rij op en al snel ben ik aan de beurt om geholpen te worden. De spullen worden gescand en de prijzen staan op het kleine schermpje zodat de klant mee kan lezen. Ik merk al snel op dat iets niet goed gaat. Op de kwasten hoort korting te zitten want er is een actie gaande, maar ik zie die korting niet verschijnen. Ik kijk zoekend om me heen, op zoek naar een manier om dat duidelijk te maken. Na de kassa's, op de plek waar cadeaus ingepakt kunnen worden, zie ik de actiefolder liggen. Ik kom in beweging om die folder te pakken en heb niet door dat de vrouw achter de kassa iets zegt. Ik pak de folder, blader naar de juiste pagina, schuif de folder naar de vrouw toe en wijs de actie aan die voor mij moet gelden met mijn kwasten. Daarna wijs ik naar het scherm en kijk de vrouw aan. Duidelijker kan ik het niet maken want gebaren snapt ze toch niet. Ik wil wel gewoon graag die korting hebben want ik voldoe aan de actievoorwaarden.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 30 apr 2021, 16:59

In mijn hoofd ben ik enorm bezig met hoe we dit gaan betalen. Er zitten namelijk spullen van mij bij, spullen van hem en de cadeautjes voor Luke die we samen moeten betalen. Ik krijg het niet rond in mijn hoofd. Zodra de vrouw achter de kassa de items begint te scannen lijken de piepjes extra hard te klinken. Onbewust begin ik wat geïrriteerd te fronsen. Achter mij begint ook nog eens een kind te jengelen en zeuren om speelgoed dat hij wil. Ik draai me er naar om en kijk er naar. Het kind is duidelijk overstuur en de moeder die ermee probeert te dealen inmiddels ook. Al die energie die daarbij komt kijken overweldigt me behoorlijk en ik schuif wat dichter naar Benjamin toe. Ik wil weg. Ik mis ook volledig de miscommunicatie tussen hem en de mevrouw achter de kassa. Iets wat ik gemakkelijk zou kunnen verhelpen maar op het moment komt er teveel input binnen en lijk ik te blokkeren. Help.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 11 jul 2021, 20:57

Ik merk dat ik bozig begin te worden, zie aan de vrouw achter de kassa dat zij ook bozig is, merk dat Sacha zelf vast zit en niet kan helpen en de mensen achter ons ongeduldig worden. Geërgerd reik ik over de kassa met mijn arm om op een knop te drukken. Ik heb vaak genoeg gezien dat na een druk op die knop de leidinggevende van de winkel komt en ik weet dat de leidinggevende mij wel snapt. De vrouw achter de kassa is nu erg boos. Logisch ook, na mijn actie. Ik zie haar verhit praten maar ver komt ze niet. Als de leidinggevende mij ziet, snapt hij waarschijnlijk al wat er mis ging. Ik krijg een vragende blik en wijs dan op de kwastenaanbieding en dan op de monitor. Ik moet die korting hebben. Ik krijg een knikje en zie aan de blik en de houding dat de vrouw achter de kassa een strandje krijgt. Als de korting verrekend is, krijg ik 2 provisorische gebaren te zien, een gebaar dat pinnen voor moet stellen en een gebaar dat contant geld voor moet stellen. Zonder dat ik het door heb, grinnik ik wat en houd mijn pinpas tussen 2 vingers omhoog. Pinnen graag. Heel snel en makkelijk wordt mijn koop zo afgerond. Ik knik dankbaar naar de leidinggevende en zwaai kort als een 'tot ziens'. Daarna zet ik een aantal stappen verder zodat Sacha kan afrekenen voor hemzelf.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 12 jul 2021, 21:57

Het lijkt wel of ik aan de grond genageld sta en de rest van de wereld om mij heen door gaat. Ik knipper een paar keer en kijk dan Benjamin aan die me afwachtend aankijkt. Ik voel nog meer blikken op mij gericht en als ik opzij kijk zie ik dat de persoon achter de kassa mij ook vragend aan kijkt. Heb ik iets gemist? Ik schuif aarzelend het mandje met mijn spulletjes over de toonbank heen en begin haastig naar mijn portmonnee te zoeken. Ik kijk naar Benjamin, angstig haast, zou hij boos zijn? Zijn hij balen? Zou hij nog wel op pad willen met een nietsnut zoals ik? Ik grabbel mijn pinpas uit mijn portmonnee en net als ik wil betalen valt hij natuurlijk tussen mijn trillende vingers door op de grond. “S-s-sorry…” stamel ik en vlug pak ik het op om er vervolgens mee te betalen. Zodra ik het geluidssignaal hoor dat de aankoop bevestigd grabbel ik mijn spullen bij elkaar in mijn armen en loop ik haastig langs Benjamin heen richting de uitgang.

Plaats reactie