ORPG)) We all need a second chance sometimes

qwerty22033
Re: ORPG)) We all need a second chance sometimes

Bericht door qwerty22033 » 25 jun 2020, 14:00

Ik grinnik zacht als ik Harveys trotse hoofd zie en schud mijn hoofd. Kneusje... maar wel mijn kneusje. "En het geld zou ons nu erg goed van pas komen voor de kleine," knik ik, niet wetend hoe groot het bedrag is en er dus niet vanuit gaand dat er iets overblijft voor een bruiloft of zo.
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 25 jun 2020, 14:20

“We willen namelijk proberen mijn huis te verkopen en iets groters te kopen. Zodat de kinderen wat meer ruimte hebben en op kunnen groeien in een veilige buurt” ga ik nog een stukje door op wat Sophie zegt. Ik glimlach even naar haar. “Goed, ja, duidelijk. Ik snap het helemaal” zegt de man met een glimlach die wat begint te doen op zijn computer.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 25 jun 2020, 14:26

"Hmhm," mompel ik instemmend en ik kijk even opzij naar Harvey. Wat vullen we elkaar toch weer goed aan. Ik leg mijn hand op mijn buik als ik wat bedrijvigheid voel, alsof de kleine ook wat in wil brengen. Meer bewijs dan dit kunnen we niet leveren, lijkt me. Dit was ook allemaal totaal ongepland bewijs. Dit bewijs is niet als bewijs ontstaan, het is gewoon zo gelopen en kan als bewijs dienen, dat is het mooie. Het is allemaal heel spontaan gebeurd uiteindelijk en we hebben geen compromis geforceerd.
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 25 jun 2020, 15:17

“Dan wil ik graag dat jullie dit formulier even ondertekenen...” zegt de man die ondertussen het formulier uitprint, eerst zelf een krabbel zet en het daarna onze kant op schuift. “En dan zijn jullie vast ook benieuwd naar het bedrag wat hierdoor vrijkomt... Eens even kijken” de man rommelt nog wat op zijn computer met een moeilijk gezicht.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 25 jun 2020, 15:30

Ik kijk naar het formulier dat onze kant op komt en lees het eerst aandachtig door voordat ik mijn handtekening zet en de pen aan Harvey geef. Ik knik als antwoord op de vraag van de notaris. Uiteraard, dan weten we wat we kunnen qua huis en zo. Ik bekijk de man even. Ik vind het wel typisch dat hij zo'n moeilijk gezicht trekt zo nu en dan, alsof het allemaal heel ingewikkeld is. En dat terwijl hij dit soort dingen vrijwel dagelijks doet.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 25 jun 2020, 16:09

Ik lees het formulier ook even vlug door. Het is een luxe variant op het feit dat we dus weer met elkaar omgaan. “Nou, ik denk dat een nieuw huis wel moet lukken” zegt de man met een grijns. Ik krabbel vlug mijn handtekening neer en kijk hem verwachtingsvol aan. “Er is jullie maar liefst drie en een half ton na gelaten. Dat is het bedrag wat over blijft na de verkoop van het huis etcetera en daar zijn de service kosten ook al vanaf gehaald. Dan wil ik dat jullie beiden dit formulier nog even invullen en dan is het rond” vol verbazing kijk ik Sophie aan. Drie en een half ton! Dat wordt dus toch mijn villa!

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 25 jun 2020, 16:13

Ik schrik best wel van het bedrag en ben er even stil van, totdat ik een bepaalde twinkeling in Harveys ogen zie. "Droom lekker verder Harv, die villa van jou zit er nog steeds niet in hoor. Denk eerder maar aan een twee-onder-een-kap-woning of een vrijstaand huis. Wen maar aan dat idee en als een villa dan toch lukt, is dat mooi meegenomen," lach ik zacht waarna ik even serieus kijk naar het tweede document dat we moeten ondertekenen.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 06 jul 2020, 08:47

“Een man mag dromen toch” grap ik plagend en lees het volgende papierwerk door waar ik ook een krabbel onder zet. Ondertussen begin ik al te denken aan een mooi vrijstaand huis in een leuke wijk. Een grote tuin voor de kinderen, later een hond misschien...

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 06 jul 2020, 08:53

"Zeker mag dat," knik ik waarna ik het tweede document onderteken. Zo, dat is dat. Ik kijk opzij naar Harvey en glimlach zwak als ik zijn serieuze gezicht zie op het moment dat hij het document leest en ondertekent. Ik zie hem tegelijkertijd ook wat wegdromen, wat me weer wat laat glimlachen.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 06 jul 2020, 09:06

We bespreken nog even wat officiële zaken met de beste man en dan is het tijd om te gaan. Wow. Ik kan het echt niet geloven! Ik leg mijn arm rond Sophie haar middel als we lopen en kus haar voorhoofd. “Wow...” zeg ik met een grijns als we naar buiten stappen.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 06 jul 2020, 09:19

"Zeg dat wel, wow," lach ik zacht als we buiten staan en leg een arm rond zijn middel. "Maar dat zal die man ook wel hebben gedacht, wow, maar dan om een andere reden," voeg ik er lachend aan toe waarna ik naar hem omhoog kijk.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 06 jul 2020, 10:26

Ik grinnik even en grabbel vast de autosleutels uit mijn broekzak. “Ja, zag je de schrik in zijn ogen?” Lach ik terwijl ik haar naar de auto begeleid. Ik open de deur weer voor haar en glimlach nog even vriendelijk voordat ik zelf ook in stap en richting de winkel rijd.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 06 jul 2020, 10:34

"Nou, behoorlijk, maar hij probeerde professioneel te blijven," reageer ik lachend. Ik stap in de auto, doe de gordel om en leg, zoals altijd, een hand zacht op zijn bovenbeen. Even ben ik verward, waar gaan we heen, maar daarna herinner ik me weer dat we het in de wachtkamer hadden over eten. Ohja... Ik word echt vergeetachtig, ook een zwangerschapskwaal of zo..

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 06 jul 2020, 11:08

“Ja hij moest wel natuurlijk” grinnik ik. Ik leg mijn hand op die van Sophie en glimlach verliefd naar haar. Ik ben zo intens gelukkig.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 06 jul 2020, 11:13

"Hmhm.. Viel het je trouwens op dat hij telkens zo moeilijk keek als hij iets met zijn computer deed? Alsof zijn werk heel ingewikkeld was en er van alles stond in een taal die hij moeilijk begreep," grinnik ik zacht terwijl ik naar hem kijk. "Ik vond dat wel zo typisch. Hij had best een vriendelijk gezicht, totdat hij dan zo moeilijk naar zijn scherm ging kijken."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 23 jul 2020, 08:54

“Pff” lach ik. “Inderdaad, ik dacht dat ik de enige was!” Lach ik hoofdschuddend en kijk even haar kant op. “Je zou toch zeggen dat iemand die dit dagelijks doet er wel makkelijker mee wordt” grinnik ik.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 23 jul 2020, 09:12

Ik schiet in de lach als Harvey bekent dat hij hetzelfde dacht. "Nou ja, dat dus. Blijkbaar niet," reageer ik lachend. "Maar waarschijnlijk heeft hij zelf niet eens door dat hij zo kijkt."

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 02 aug 2020, 16:06

“Waarschijnlijk” grinnik ik. Tijdens het rijden leg ik even mijn hand tegen haar buik en wrijf ik er zacht overheen. “Kun je het nog een beetje volhouden allemaal?” Vraag ik. Ik probeer het haar regelmatig te vragen. Het is niet niks zo bijna een jaar lang een baby bij je dragen, in combinatie met de hormonen en alles wat die veroorzaken. Ik ben echt ongelooflijk trots op haar en blij dat ze dit wil doen. Dat we dit samen doen.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 02 aug 2020, 16:20

Ik glimlach zwak als Harveys hand naar mijn buik gaat en knik als antwoord op zijn vraag. "Het went, min of meer.. Nee, onzin, het went niet maar het is te doen," reageer ik, zacht lachend. "Na het boodschappen doen ben ik waarschijnlijk wel echt even moe, maar het gaat. Kan ook niet anders, je zorgt goed voor me." Ik kijk glimlachend zijn kant op en streel met mijn vingers zacht over zijn onderarm.

ShakenAngel

Bericht door ShakenAngel » 02 aug 2020, 16:46

Ik grinnik als ze zegt dat het toch niet went. Lieverd. Ze staat er ook met zo’n positieve energie in. “Hmm, ik weet zeker dat Sydney het vast geen straf vind een dutje met je te doen na haar tripje naar opa en oma” grinnik ik en streel even door haar haren. “Dan kan ik vast koken en dan kun je daarna lekker aanschuiven aan tafel. En misschien dat we vanavond samen een filmpje kunnen kijken, hmm?” Stel ik voor terwijl we het parkeerterrein van de supermarkt op rijden.

Plaats reactie