orpg' No one can change a person, but a person can be the reason someone changes..

qwerty22033
Re: orpg' No one can change a person, but a person can be the reason someone changes..

Bericht door qwerty22033 » 08 nov 2019, 23:23

"Stop gewoon!" Riep Valentijn zo overstuur dat zijn stem ervan oversloeg. Hij draaide zijn rug naar Tyler toe en kroop nog meer tegen Milan aan. Had Tyler dan niet door dat zijn woorden nu juist averechts werkten? "Wel, zijn hart klopt voor mij, hou je mond," beet Valentijn zijn beste vriend met een trillende stem toe. "Laat me met rust, hij IS gek op mij. IS." Valentijn streelde door Milans haar en drukte lieve kusjes op die heerlijke zachte lippen. De adrenaline in zijn lichaam werd langzaam minder waardoor Valentijn meer begon te trillen van de pijn die hij nog niet per se bewust voelde. "Ik hou van je, Milan.. luister maar niet naar Ty, hij is verward... nog even en de ambulance is hier. Dan helpen ze jou en dan ben je morgen weer thuis, met de baby misschien wel..." fluisterde hij met trillende stem waarna hij weer geruststellende kusjes drukte.
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

irauhl

Re: orpg' No one can change a person, but a person can be the reason someone changes..

Bericht door irauhl » 09 nov 2019, 16:12

Tyler haalde even diep adem. Hij wilde zo graag tot Valentijn door dringen, maar ook hij zag wel dat dat niet werkte op het moment. Tyler legde voorzichtig zijn arm om Valentijn heen en schudde zacht zijn hoofd. 'Ik laat je niet met rust.. Ja. Hij is gek op je Val. Dat zal altijd zo blijven.', zei hij zacht tegen hem. Tyler verschoot even kort van de pijn in zijn zij en liet daarna zijn hand even zacht over Valentino's rug glijden. 'Hij zal ook altijd van je blijven houden Val.', voegde Tyler er fluisterend aan toe. De heren zaten alle drie onder het bloed en het zag er ranzig uit. Maar dat maakte voor nu niet uit. Hij liet zijn blik even naar Milan glijden die wat futloos in Valentino's armen hing. Tyler kneep zijn ogen gauw dicht en probeerde diep adem te halen. Waar hadden ze dit aan verdiend? Waarom moest dit bij Milan en Valentijn gebeuren?
Better make up your mind, what do you mean?

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 09 nov 2019, 16:23

Valentijn verborg zijn gezicht in Milans hals en kneep zijn ogen dicht. Milan rook nog zo lekker en hij was nog warm. Hij kon toch niet dood zijn? De enige die op dit moment echt tot Valentijn door zou kunnen dringen, was gekwalificeerd ambulancepersoneel, maar dat was nog altijd niet aanwezig. Waar bleven ze eigenlijk? Milan had hulp nodig. Valentijn en Tyler eigenlijk ook, maar daar was Valentijn nog niet echt op de hoogte. Hij begon zijn eigen pijn wel te voelen. Het brandde, was ontzettend warm en de pijn werd langzaam maar zeker ondraaglijk, maar hij wilde er niet aan toegeven.
Valentino legde Milans hoofd voorzichtig beter tegen zijn schouder en streelde lief door Milans haar, zoals hij altijd deed als ze gewoon even aan het knuffelen waren. Hij voelde zich moe, compleet leeggezogen, maar hij durfde hier nog niet weg. Straks waren die mannen er nog. Ze konden pas weg als er politie en ambulance zou zijn, toch? "Heeft iemand politie en ambulance gebeld?" vroeg hij zacht, hopend dat Tyler daar antwoord op kon geven. "Milan heeft hulp nodig... En ik heb pijn.." de pijn werd steeds erger en Valentijn begon wel in te zien dat daar even naar gekeken moest worden. "Heb jij pijn, Ty?" Nu Tyler niet meer bleef roepen dat Milan dood was, kon Valentijn ietsje kalmeren en gingen zijn gedachten wat verder dan alleen Milan.
"Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine."

irauhl

Bericht door irauhl » 09 nov 2019, 17:14

Tyler veegde ietwat ruw zijn betraande wangen droog en bleef Valentijn ondertussen zacht over zijn rug strelen. In de verte klonken de sirenes van politieauto's en ook twee ambulances. Tyler keek even opzij naar Valentijn en knikte. 'Ja, ik hoor ze buiten.', zei hij zacht. Hij wist dat het geen zin had, maar toch nam hij Milan voorzichtig uit Valentino's armen. 'Ik weet dat je pijn hebt. Daar zullen ze zometeen vast even naar kijken. Je bent geraakt.. Dus dat moeten ze even verzorgen.' Tyler drukte zacht een kus op Valentino's voorhoofd en tilde Milan daarna op van de grond. Hij stond op en knikte. 'Ja, ik heb pijn. Maar dat geeft niet.', zei hij zacht tegen hem. 'Kom.. We brengen hem eerst naar buiten.' Tyler wenkte Valentijn en stond ietwat moeizaam op. Daarna liep hij achter de bar vandaan, richting de uitgang van de club zodat hij Milan naar een dokter kon brengen. Niet dat het nog veel zin had.. Maar hopelijk zou Valentijn daar een beetje meer van gaan kalmeren.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 09 nov 2019, 17:22

"Nee, Ty, stop, ik wil Milan vast blijven houden," protesteerde Valentijn toen zijn beste vriend Milan zomaar uit zijn armen nam. Hij wilde Milan vast blijven houden, hij zou Milan niet meer alleen laten. Hij was bij de bar alleen geweest en dat was helemaal fout gegaan. Valentijn krabbelde overeind, kreunde wat van de pijn, raapte zijn blouse van de grond en trok die weer aan, de knoopjes liet hij voor het gemak over. "Ty... Ik wil Milan, je kunt hem niet zomaar uit mijn armen pakken, dat is stom. Ik wil Milan niet alleen laten, Milan was daarnet helemaal alleen en toen ging het helemaal fout." Valentijn voelde zich onrustig, haast wat paniekerig. Hij verbeet de pijn, liep naar Tyler toe en pakte Milan over. Hij hield Milan beschermend in zijn armen en keek Tyler even bozig aan. "Ik wil hem naar buiten brengen, hij is mijn vriend. En het maakt wel uit dat jij ook pijn hebt, dan moeten we samen naar de ambulance, voor Milan en voor onszelf." Valentijn drukte een kusje in Milans haren en liep daarna zo goed als mogelijk richting de uitgang van de club, toch wat bang voor wat hij buiten zou treffen. Niemand zou Milan meer van hem afnemen, hij zou bij Milan blijven en bewijzen dat Milan niet dood was. Milan sliep alleen heel diep.

irauhl

Bericht door irauhl » 09 nov 2019, 17:30

Tyler keek meteen op toen Valentijn zei dat hij Milan vast wilde blijven houden. 'Dat mag. Breng hem dan maar naar buiten.', zei Tyler zacht, waarna hij Milan voorzichtig overhandigde aan Valentijn. Hij wilde gewoon Valentino's been niet belasten aangezien hij daar in geraakt was door een kogel. Maar hij begreep het wel. Daarom liet hij het zijn beste vriend ook gewoon maar doen. 'Ik zal hem niet meer zomaar van je afnemen. Het spijt me.', verontschuldigde Tyler zich tegenover Valentijn. Hij legde Milan's arm even goed en volgde Valentijn toen naar buiten toe. Tyler hield de deur voor hem open en liep daarna snel langs hem naar een ambulancebroeder. Tyler legde de man even snel uit wat er gebeurd was. 'Leg hem maar op de brancard.', zei de man tegen Valentijn. Tyler haalde even diep adem en keek kort om zich heen. Het was echt een vreselijke chaos. Iedereen was in paniek en er moesten zo te zien meer ambulances komen aangezien er een hoop gewonden waren.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 09 nov 2019, 18:38

"Het is al goed, ik vertrouw jou ook wel, maar straks ben ik hem weer kwijt, net als in de chaos toen, toen was ik hem ook heel even kwijt. Hij was alleen en toen ging het mis. Het was vast niet mis gegaan als hij niet alleen was geweest dus nu wil ik er zeker van zijn dat hij niet alleen is," zei Valentijn zacht, met een moeilijke blik in zijn ogen. Hij kon het nog steeds niet bevatten. Zo goed als kon liep hij naar buiten toe, de pijn in zijn been negerend.
Toen ze buiten waren, nam Valentino gedesoriënteerd de chaos in zich op. Hij leek erin te verdwalen, hulpeloos voelde hij zich. Gelukkig was daar een ambulancebroeder. Valentijn knikte, legde Milan voorzichtig op de brancard en pakte direct zijn hand vast. Hij zou Milan niet meer loslaten, al moest hij dringend aan zijn been geholpen worden, hij zou Milan niet loslaten, nooit meer. Gedesoriënteerd zocht Valentijn naar zijn beste vriend. Oh, Tyler was nog altijd in de buurt. Hij pakte in een opwelling Tylers hand ook vast en keek zijn beste vriend moeilijk aan. Zolang hij Milan en Tyler bij zich had, kwam alles weer goed, toch?

irauhl

Bericht door irauhl » 09 nov 2019, 18:43

'Dat is niet erg. Blijf maar gewoon bij hem. Zolang jij dat het fijnste vind, dan moet je dat gewoon doen.', zei hij zacht tegen zijn beste vriend. Tyler beet even peinzend op zijn onderlip en keek van de ambulancebroeder naar MIlan. De man onderzocht Milan meteen, maar kwam al gauw tot dezelfde conclusie als Tyler. En ook Valentijn wist hoe laat het was.. Maar hij wilde het gewoon nog niet geloven. 'Ik kan niets meer voor hem doen. Tegen de tijd dat we aankomen in het ziekenhuis is hij niet meer te redden. Het spijt me jongeman. Hij heeft te veel bloed verloren en voordat we erachter zijn wat voor bloed hij nodig heeft en we in het ziekenhuis zijn, is het veel te laat.', zei de ambulancebroeder tegen Valentijn. Tyler keek even opzij toen Milan zijn hand vast pakte. Tyler gaf een zacht kneepje in Valentino's hand en ging toen wat dichter tegen hem aan staan. 'Maar jullie hebben zo te zien beide wel verzorging nodig.', zei de man meteen. Tyler schudde koppig zijn hoofd. 'Het gaat prima. Kunt U echt niets meer voor hem doen?', vroeg de jongeman hoopvol. Maar hij wist dat het geen zin meer had.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 09 nov 2019, 18:55

Valentino knikte en keek moeilijk om zich heen. Hij leek wel vervreemd van heel de situatie. Hij snapte niets van wat er gebeurd was en alles wat nu gebeurde leek ook aan hem voorbij te gaan. Hij voelde zich kalm, maar tegelijkertijd erg verontrust. Hij voelde zich veilig, nu hij buiten de club was, maar tegelijkertijd voelde hij zich enorm onveilig en kwetsbaar zo in de open lucht.
Valentino's blik schoot verward naar de ambulancebroeder. 'Oh?" Hij beet op zijn lip en voelde weer tranen opkomen. Hij geloofde het niet. Hij geloofde er niets van. "Weet u het zeker?" Valentino was de situatie zo hard aan het ontkennen, dat hij in zijn nieuwe waarheid was gaan geloven. Maar een ambulancebroeder loog toch nooit? "Maar ik weet wat voor bloed hij nodig heeft, dat heeft hij in zijn mobiel staan." Valentijn liet Tylers hand los, pakte Milans mobiel, ontgrendelde die en ging naar de noodinformatie. Valentijns nummer stond daar als eerste noodcontact en verder stond daar belangrijke informatie, waaronder de bloedgroep. Hoopvol liet Valentijn het aan de ambulancebroeder zien.
Valentijn keek naar zichzelf en toen naar Tyler toen de ambulancebroeder opmerkte dat de beiden heren wel hulp nodig hadden en hij Tyler hoorde ontkennen. Oh... Hij bloedde, bij zijn been, zijn broekzak, er zat een gat in, perfect rond... Valentijn werd wat bleek en keek opzij naar Tyler. Oh... Tylers zij! Daarna ging zijn blik naar Milans borst en voor hij het wist begon hij weer te snikken.

irauhl

Bericht door irauhl » 09 nov 2019, 19:00

Tyler verstrengelde zijn vingers met die van Valentijn en legde voorzichtig zijn hoofd even tegen de schouder van zijn beste vriend aan. 'Ja, jongeman. Het spijt me. We kunnen niets meer voor hem doen.', zei de man tegen Valentino. Toen Valentijn daarna meteen zijn telefoon pakte schudde Tyler kort zijn hoofd. 'Val..' Tyler keek zijn beste vriend bezorgd aan. Hij maakte het zo alleen maar lastiger voor zichzelf. Al begreep Tyler wel dat Valentijn compleet in de war was. Dat was ook niet zo gek natuurlijk. 'Het spijt me, ik kan niets meer voor jullie vriend doen. Ik zal even een belletje maken zodat ze hem op kunnen halen.', zei de man toen. 'Maar ik wil wel even dat jullie je even laten onderzoeken bij mijn collega.', voegde de man er nog aan toe voordat hij weg liep.
Tyler beet hard op zijn onderlip en draaide zich meteen naar Valentijn toe toen hij hem hoorde snikken. 'Kom eens hier..', mompelde Tyler zacht, waarna hij meteen zijn armen om Valentijn heen sloeg. 'Het spijt me Val..', fluisterde hij zacht tegen zijn beste vriend terwijl hij hem stevig vast hield.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 09 nov 2019, 19:43

"Oh.." mompelde Valentino gebroken toen de ambulancebroeder nog eens duidelijk maakte dat Milan echt niet te redden was. hij keek met betraande ogen naar Milan die doodstil op de brancard lag. Hij stopte Milans telefoon in de broekzak waar zijn eigen telefoon ook in zat en slikte moeizaam. "We verwachten een baby.." vertelde Valentijn de ambulancebroeder ineens. "Deze maand moet het geboren worden, over twee weken is het uitgerekend... Deze maand zijn we een jaar en drie maanden samen en ik had stiekem al plannetjes gemaakt om hem ten huwelijk te vragen als we twee jaar samen zouden zijn," snikte hij, niet wetend dat Tyler wist dat Milan hetzelfde van plan was geweest. "En we hebben net samen een huis gekocht, de inrichting was net af..."
"Wat?! Nee, wie gaat hem ophalen? Waar gaat hij heen? Ik wil bij hem blijven, ik laat hem echt niet gaan!" protesteerde Valentijn direct hevig. Hij begon harder te snikken, verstrengelde zijn vingers met die van Milan en hield de hand stevig vast. Hij liet zich door Tyler knuffelen, legde zijn vrije arm voorzichtig om hem heen maar hij weigerde Milan los te laten.

irauhl

Bericht door irauhl » 09 nov 2019, 19:53

De ambulancebroeder bleef even staan bij het horen van Valentino's woorden. 'Het spijt me jongeman. Ik..' De man slikte even. 'Ik moet even een telefoontje plegen.', zei de ambulancebroeder toen, waarna hij deze keer echt weg liep.
Tyler hield Valentino stevig vast en streelde hem zacht over zijn rug heen. 'Val.. Rustig. Alsjeblieft.' Tyler legde een van zijn handen tegen Valentino's wang aan en veegde daarna voorzichtig zijn tranen weg. 'Vallie, ze zullen hem mee moeten nemen. Ergens naar waar ze hem kunnen onderzoeken zodat ze de daders kunnen vinden. Zodra ze daar mee klaar zijn dan mag je vast weer naar hem toe.', zei Tyler zacht, in de hoop dat Valentijn het zou begrijpen en dat hij zich er bij neer zou leggen. Maar dat zou vast niet het geval zijn. En dat vond Tyler stiekem ook wel heel erg logisch. Hij had dat ook niet gedaan als hij in Valentino's schoenen zou staan. 'Val, misschien is het een goed idee om Milan's ouders te bellen..', stelde Tyler toen ietwat voorzichtig voor. 'Ik denk dat het beter is dat ze dit van jou horen dan van een dokter.. Denk je ook niet?'

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 09 nov 2019, 20:04

Valentino bleef wat verloren achter toen de ambulancebroeder wegging. Hij had nog zoveel vragen, nog zoveel angsten..
"Maar ik wil met hem mee, Ty!" riep Valentino huilend uit en door alle emotie sloeg zijn stem weer over. "Straks mag ik hem nooit meer zien. Ik wil nog even knuffelen als ze hem netjes schoongemaakt hebben.. Hij kan mijn overhemd aan, we passen prima in elkaars kleren en mijn overhemd is nog schoon. Ik wil nog even knuffelen, even bijkomen, nog een nachtje samen slapen, desnoods in een ziekenhuisbed. Ze kunnen hem niet zomaar bij me weghalen, Ty!" Valentino zag nu wel half in dat hij Milan niet meer levend kreeg, maar dan moest de wereld hem toch wel even de tijd geven om afscheid te nemen? "Ik-- Ik moet eerst iets anders doen, voor het geval ik hem niet meer mag zien.." Valentino maakte zich van Tyler los en draaide zich naar Milan toe. Heel voorzichtig haalde hij het armbandje dat hij aan Milan had gegeven van Milans pols af. Hij deed het armbandje bij zichzelf om en haalde het armbandje dat Milan aan hem gegeven had vervolgens van zijn eigen pols af zodat Milan die om kon doen. Nu had Milan het armbandje met Valentino's naam en Valentino het armbandje met Milans naam. De armbandjes waren identiek, alleen de graveerde naam was anders. Aan de binnenkant stond de datum dat ze officieel een relatie kregen. Het was ook de datum van de heftige ruzie met Tyler en de bijna sprong van de oude spoorbrug, maar daar associeerde Valentijn die datum al lang niet meer mee. Hij klom naast Milan op de brancard, kroop tegen hem aan en negeerde zijn eigen pijn. Toen hij goed tegen Milan aan lag, pakte hij zijn telefoon om Milans ouders te bellen. Hij probeerde zich groot te houden, maar toen hij de lieve stem van zijn schoonmoeder hoorde, begon hij weer te huilen. Het lukte hem nog net om verstaanbaar en in logische volgorde te vertellen wat er zo ongeveer gebeurd was, voor zover Valentijn de situatie kon bevatten. "En-- En nu-- Milan-- Ze zeggen dat hij-- Nou ja.. Dood..." Daadwerkelijk uitspreken dat Milan dood was bleek ineens ontzettend lastig te zijn en Valentijn kon daarna ook niets anders dan in huilen uitbarsten.

irauhl

Bericht door irauhl » 09 nov 2019, 20:21

Tyler trok Valentijn dicht tegen zich aan. 'Val dat gaat niet. Ze moeten onderzoeken doen en daar mogen we niet bij. Zo werkt het niet.', zei hij zacht. 'Natuurlijk mag je hem nog wel zien gekkie. Zodra ze hem hebben onderzocht en netjes hebben gewassen kun je nog naar hem toe. En dan kun je samen met zijn ouders vast een hele mooie begrafenis opzetten zodat je op een gepaste wijze afscheid van hem kunt nemen.', zei Tyler zacht. 'Vallie.. Je kunt niet met hem slapen, ze gaan hem onderzoeken.', zei hij zacht tegen zijn beste vriend. Toen Valentijn zei dat hij nog iets moest doen liet Tyler hem langzaam los. Doordat Valentino zo liep te janken was Tyler ook gaan huilen en dus was het weer tijd om zijn wangen droog te vegen. Hij haalde even diep adem en volgde Valentino's bewegingen. Toen hij bij Milan ging liggen, sloot Tyler zijn ogen even. Het was net of hij zichzelf bij Lauren zag liggen. Dat was ook ongeveer zo gegaan. En dat deed vreselijk veel pijn.
Zodra Valentijn zijn telefoon pakte liep Tyler naar zijn beste vriend toe. Tyler legde zijn hand op Valentino's schouder en liet de vingers van zijn vrije hand door de zachte haren van zijn beste vriend glijden. 'Rustig ademhalen..', fluisterde hij zacht tegen Valentijn, terwijl hij hem even zacht in zijn schouder kneep. Het was vreselijk om dit aan je schoonouders te moeten vertellen, ook dat had Tyler moeten doen. En leuk was het zeker niet. Nee, het was verschrikkelijk. Hij wist dan ook precies hoe Valentijn zich voelde op het moment. En dat maakte het eigenlijk alleen maar rotter.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 09 nov 2019, 20:32

"Hm, nouuu.. Maar ik wil dat gewoon!" jammerde Valentijn gefrustreerd, boos op het feit dat het blijkbaar niet mocht. "Dan wil ik na die onderzoeken gewoon nog even knuffelen en een nachtje bij hem slapen... Dat mag toch wel? Dan wil ik hem zijn mooiste kleren aandoen, zijn lievelingsoverhemd en broek, met zijn lievelingssokken en zijn lievelingsgeurtje.. Dan wil ik zijn haren netjes doen. Ze hebben me al van de liefde van mijn leven beroofd, mag ik dan op zijn minst nog een nachtje met hem samenzijn?! Ik wil dat gewoon, mag ik dan helemaal niets?!" Valentijn was een vat vol explosieve emoties. Hij ging van hevige ontkenning naar hysterisch huilen en nu ontzettend veel woede. Ze hadden hem zijn Milan al afgenomen, hij zou zich zijn recht om afscheid te nemen niet laten afnemen. "Ik wil na de onderzoeken dan met hem knuffelen en nog een nachtje slapen. Dat wil ik gewoon, dat laat ik me niet afnemen. Ik mag toch op zijn minst wel afscheid nemen van mijn levenspartner? Stelletje hufters!" Valentijn was zo ontzettend boos maar tegelijkertijd was hij ook aan het huilen als een baby. De shock was eigenlijk nog steeds niet helemaal weg en de schotwond begon vervelend te zeuren.
Tijdens het bellen kroop Valentijn steeds dichter tegen Milan aan. Om zichzelf af te leiden, streelde hij door Milans haren en snoof hij zachtjes die vertrouwde geur op. "N-nee.. We zijn nog niet in het ziekenhuis... We zijn nog buiten bij de bar... J-ja, ik en Tyler zijn oké, soort van.. Wel gewond, geen idee hoe ernstig... We moeten nog geholpen worden.. N-natuurlijk, ik houd jullie op de hoogte, beloofd. N-nee, ik heb jullie als eerste gebeld, ik moet mijn moeder nog bellen..." reageerde Valentijn snikkend op alle vragen. "Doe ik... Dan hang ik nu op.. Dag.." Valentijn barstte weer harder in huilen uit toen hij opgehangen had. Met trillende vingers zocht hij naar het telefoonnummer van zijn moeder en toen hij dat gevonden had, legde hij zijn telefoon weer tegen zijn oor.

irauhl

Bericht door irauhl » 09 nov 2019, 20:40

'Ik begrijp dat je dat wilt Valentijn. Dat begrijp ik heel erg goed. Maar daar kunnen wij niet over beslissen. De ambulancebroeder doet ook alleen maar zijn werk en de mensen die de daders zullen vinden doen dat ook. En ik vind wel, dat hoe moeilijk het ook is, we er wel voor moeten zorgen dat ze hun werk goed doen.', zei Tyler zacht. 'Als ze Milan weer vrij geven, dan kun en mag je met hem doen wat je wilt. Natuurlijk mag je hem netjes aankleden en zijn haren doen. Dat moet juist. En dat zal Milan ontzettend fijn vinden.', zei Tyler half huilend. 'Maar Val.. Laat ze alsjeblieft hun werk doen. Des te eerder kun je goed afscheid van hem nemen. Zo lang als je wilt.' Tyler streelde Valentijn even zacht langs zijn wang en veegde een paar tranen van zijn wangen. Terwijl Valentijn aan het bellen was, streelde Tyler hem zacht door zijn haren heen. Wat een eikels.. Hoe kon je nou iemand onschuldig zomaar van het leven beroven? Dat was toch niet normaal? Tyler begreep het dan ook echt niet en werd nu zelfs een beetje boos. Wel hield hij zich netjes in, voor Valentijn. Hij zou er gewoon voor zorgen dat zijn beste vriend alles had wat hij nodig zou hebben.
De ambulancebroeder kwam aangelopen en liep naar de heren toe. 'Heren, de lijkschouwer is er. Hij zal jullie vriend meenemen. We zullen contact met jullie opnemen zodra we meer weten en ze zullen jullie op de hoogte houden.', zei de ambulancebroeder kalm. 'Jongeman zou je alsjeblieft van de brancard af willen gaan? Dan kunnen de lijkschouwers hun werk doen.', voegde hij er nog aan toe.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 09 nov 2019, 20:55

"Maar ik wil gewoon zeker weten dat hij oké is! Dat hij goed behandeld wordt. Ik wil bij hem zijn zodra de onderzoeken klaar zijn! Ik wil niet dat hij alleen is, waarom snapt niemand dat! Hij kan me nooit meer vertellen wat er gebeurde, hoe hij zich voelde, hoe bang hij was... Milan kennende was hij super bang! Doodsangsten! En hij was helemaal alleen, Ty. Hij was HELEMAAL ALLEEN! En dat is hij zo weer, hij is zo weer helemaal alleen als ze onderzoek doen. En dan is hij helemaal alleen totdat ik er weer ben. Ik wil hem liefhebben, gerust stellen, veilig in mijn armen nemen, hem kalmeren... Ik wil gewoon direct na de onderzoeken weer bij hem zijn, dat mag toch zeker wel?" Valentijn was boos, bang, verdrietig, verward en vermoeid. Hij was alles tegelijk.
Snikkend vertelde Valentijn het verhaal nog eens toen zijn moeder opnam. Dit keer was het echter minder gestructureerd en minder duidelijk. Dat was niet erg, zijn moeder kende hem beter en zou ook minder nodig hebben om hem te kunnen begrijpen. Daarnaast deed de stem van zijn moeder hem gewoon meer dan de stem van zijn schoonmoeder. "Ik ben bang, mam.." piepte Valentijn op een gegeven moment als een klein jongetje. Hij klampte zich aan Milan vast en luisterde huilend naar zijn moeders stem. "J-ja, Tyler en ik... Nee-- Tyler en ik zijn gewond, ja.. M-maar niet ernstig... Nee.. Komt goed.." Valentijn bleef door Milans haren strelen en hij beeldde zich in dat Tylers gestreel eigenlijk door Milan gedaan werd.
Valentijn had net weer opgehangen toen de ambulancebroeder terugkwam. Met betraande ogen keek Valentijn de man aan. "Doen jullie voorzichtig met hem?" vroeg hij aarzelend. "E-en bellen jullie wel direct als jullie klaar zijn en ik weer bij hem mag zijn? Laten jullie zijn armbandje wel om? Deze moet omblijven, voor altijd, deze mag niet af, nooit." Valentijn streelde wat over het armbandje dat hij daarnet nog gewisseld had. Milan moest deze voor altijd bij zich houden, zodat hij voor altijd iets van Valentijn bij zich had. Met tegenzin ging Valentijn van de brancard af. Hij gaf Milan een kus op zijn lippen, streelde zijn haren even goed en nam toen met tegenzin afstand. Toen de brancard weggereden werd, stortte hij in. Hij zakte door zijn knieën en begon weer te huilen. Waarom moest dit nou gebeuren? Waarom nou?

irauhl

Bericht door irauhl » 09 nov 2019, 21:15

'Val natuurlijk behandelen ze hem goed. Dat weet ik zeker. Ze hebben Lauren ook goed behandeld.', zei Tyler tegen zijn beste vriend. 'Ik begrijp wel dat je bij hem wilt zijn, maar zodra de onderzoeken geweest zijn, dan kun je vast meteen naar hem toe.' Tyler drukte zacht een kus op Valentino's wang en streelde hem nog even zacht over zijn rug. 'Hij is niet alleen.. Hij heeft toch je prachtige armband? Ik weet zeker dat Milan altijd bij je zal blijven. Of hij nou vanaf boven toekijkt of niet.. Maar hij zal bij je zijn.' Tyler beet hard op zijn onderlip en knikte. 'Dat mag vast wel.', zei hij zacht.
De man knikte meteen naar Valentino. 'Natuurlijk zijn we voorzichtig met hem. Ze zullen goed op hem passen. Maakt u zich maar geen zorgen.' De man wachtte geduldig tot Valentijn afstand had genomen en rolde het bed toen naar de lijkschouwer toe. 'Ik zal doorgeven dat hij de armband om moet houden jongeman. Dat komt goed.', knikte hij naar hem. 'Nu mogen jullie even met me meelopen naar mijn collega, die gaat jullie even onderzoeken.', zei de man toen. Tyler schudde koppig zijn hoofd. Valentijn lag op de grond.. 'We komen straks wel.', mompelde Tyler naar de man, waarna hij meteen bij Valentijn neerknielde. 'Kom eens even hier..', zei Tyler zacht, waarna hij meteen zijn armen om Valentijn heen sloeg. Tyler wilde van alles zeggen, maar hij wijst niet wat hij moest zeggen. Er waren ook niet echt goede dingen die de jongeman zou kunnen zeggen op het moment. Valentijn was ongelooflijk overstuur en het enige wat Tyler kon doen was er voor hem zijn. Maar dat frustreerde hem.

qwerty22033

Bericht door qwerty22033 » 09 nov 2019, 21:24

Valentijns ogen schoten richting Tyler toen hij Laurens naam hoorde. Ohja... Shit, Tyler had hier ervaring mee, soort van. Het kalmeerde hem iets. Niet veel, maar wel een beetje. Valentijn keek naar het armbandje om zijn pols en gleed met zijn vingers zacht over het kleine plaatje waar Milans naam in gegraveerd stond. "Maar ik heb hem het liefst gewoon fysiek bij me..." snikte hij zacht. "Mijn dansmaatje, mijn levenspartner, mijn medepapa... Nu heeft de kleine straks geen tweede papa..."
Valentijn gaf zich aan Tyler over en kroop dichter tegen hem aan. Tyler was veilig, Tyler was altijd al veilig geweest. Hij was zo moe, zijn lichaam was uitgeput. Nog steeds begreep hij niet wat er allemaal gebeurde. Het leek op een nachtmerrie, op iets wat niet echt gebeurde. Tegelijkertijd voelde het echter zo ontzettend echt. Valentino gaapte uitgebreid, snikte nog zacht en voelde de neiging om spontaan hier in slaap te vallen. "Ty... We moeten wat aan onze wonden laten doen.." fluisterde hij snikkend. "Anders gaan wij ook dood... Dat is heel verleidelijk... Jij bent Lauren kwijt, ik ben Milan kwijt... Maar jij hebt Mila en over ongeveer twee weken heb ik ook een kleine... We mogen eigenlijk nog niet dood.. Lauren en Milan eigenlijk ook niet maar als wij ook doodgaan, hebben onze kindjes helemaal niemand meer..." mompelde hij zacht. Hij keek zijn beste vriend met betraande ogen, een bleek gezicht en een uiterst vermoeide uitdrukking aan. Kort daarna kwam hij met een diepe zucht en wat gekreun weer omhoog. "En ik wil hier weg... Ik voel me onveilig.." gaf hij toe.

irauhl

Bericht door irauhl » 09 nov 2019, 21:35

Tyler knikte. 'Dat begrijp ik Vallie. Dat begrijp ik heel erg goed. Maar zodra het kan, dan breng ik je naar hem toe oke? Dan kun je bij hem zijn.', zei Tyler zacht. 'De kleine zal dat je echt niet kwalijk nemen. Hij zal gek op je zijn en ook gek op Milan omdat jij hem gewoon gaat vertellen wie zijn tweede papa is. En hoeveel je van hem hield zodat ook jullie kleine van hem zal houden.', zei Tyler tegen zijn beste vriend.
De jongeman hield Valentijn dicht tegen zich aangetrokken en was niet van plan om hem nog los te laten. 'Ja, dat gaan we doen..' Tyler streelde even zacht langs Valentino's wang en deed daarna een poging om zijn wangen te drogen. 'We gaan niet dood.. Onze kleintjes hebben ons nodig.' Tyler drukte zacht een kus op Valentino's voorhoofd en knikte toen. 'Zodra ze onze wonden na hebben gekeken, dan gaan we naar huis. Wil je naar je eigen huis of wil je liever even niet thuis zijn? Misschien vind je het fijner om naar je moeder te gaan of.. misschien wil je met mij mee? Of moet ik met jou mee? Je mag ook even alleen zijn als je dat fijner vind. Zeg maar wat je wilt..', ratelde Tyler toen aan een stuk door. Hij tilde Valentijn ondertussen van de grond af en liep met hem in zijn armen naar een van de ambulances toe. 'Goedenavond.. Ehm.. We moesten ons even na laten eh.. laten kijken.', zei Tyler tegen een van de broeders, terwijl hij Valentijn voorzichtig neerzette op een van de bedden.

Plaats reactie